Ook ik ben gisternacht weer veilig en wel teruggekomen van een heerlijk weekendje Engeland!
Donderdagmorge
n begon mijn dag al voordat de zon op zou komen zodat ik optijd bij de boot zou zijn. Anders dan de anderen heb ik niet de boot bij Duinkerke genomen maar ben ik doorgereden naar Calais. Ongeveer even duur, half uurtje minder lang varen maar wel 25 minuten langer rijden. Veel belangrijker voor mij was het moment van inchecken, kwart voor 1 was op de minuut precies gehaald!
Eenmaal bij de douane nog een leuk onbedoeld complimentje gekregen van degene achter het loket. Gaf m'n ID af waarna hij vroeg waar ik naar toe ging en wat ik daar ging doen. Kettering was het antwoord, bezoeken van een groot auto-evenement. Antwoord van die vent was "Oh, being fancy with your brandnew car?!" :D :D Toegegeven, had ook wel net een wash, polish en wax die avond ervoor gedaan :P
Eenmaal op de boot een stukje good old british fish & chips:

Eenmaal in Engeland nog even naar Folkstone gereden om daar in het centrum een campeerwinkel te bezoeken, ik dacht namelijk dat ik m'n haringen was vergeten. Bleek uiteindelijk niet zo te zijn dus nu voorzien van wat reserve voor volgend jaar :)
Rondom Londen even wat file gehad:

Maar verder alles goed en wel! Tussentijds nog even kort een drupje cola naar binnen en een plaatje gemaakt van m'n auto op de parkeerplaats die nog net niet op de snelweg zelf is geplaatst:

Eenmaal op JAE snel de tent opgezet, weer afgebroken omdat hij in de weg stond, weer opgezet en vervolgens weer afgebroken omdat hij nogmaals in de weg stond. De laatste keer stond hij op het terrein van de buren maar dat vonden ze niet zo erg gelukkig. De voorzitter van die club had ook een Juke dus we waren vriendjes :) De NCN tent stond er knap bij met z'n oranje-pakket:

Heb best wel wat fototjes van auto's maar die zal ik later nog wel even plaatsen. Buiten de NCN stand waren er een paar auto's waar ik heel erg vrolijk van werd, die plaats ik alvast:

Qua weer was het zoals Ronald al zei niet al te best. Gelukkig was het overdag vaak wel droog maar 's avonds was het erg koud, nat en winderig. BRRR!

De plek die we hadden was ook geniaal met alle standjes om ons heen. "s avonds was er vaak muziek uit de tent tegenover ons te horen met op één avond een leuk bandje met covers van voornamelijk 80's en 90's hits:

Zaterdag werd het eindelijk lekker weer in de loop van de dag. Een goed moment om de auto's op de stand te wassen en te poetsen. Voornamelijk Rik was goed bezig met emmertjes sop en binnen no time stonden alle auto's in de wax. Alleen de twee Primera's zijn niet aan de beurt geweest voor de wax, die stonden namelijk nog vers in de wax :)

Op de laatste avond als afsluiter uiteraard weer een geniale vuurwerkshow met aansluitend een lichtshow van alle auto's die als traditie de alarmlichten aanzetten. Als je dat hier zo neerzet klinkt het wat raar maar het is een erg gaaf gezicht in het donker. Tevens natuurlijk de stationair draaiende civicjes en andere auto's die de toerenbegrense
r ingingen.

Op de terugweg nog een fototje van de sliert Nissans gemaakt op de tolbrug bij Londen:

Bij Dover splitte de weg, ik weer naar Calais (met 20 minuten vertraging maar verder geen heftige reddingsacties) en de rest van de crew naar Duinkerke.
In de boot een sloot aan koffie gekregen en een heerlijk plekje met uitzicht over de woeste zee:

Later zouden we elkaar weer treffen bij een benzinestation voor een laatste tussenstop en het overzetten van Erik in de Primera voor de laatste 300km naar Alkmaar.
Een paar geweldige vakantiedagen gehad. Veel gelachen en gedaan, helemaal goed. Mooie auto's, top sfeertje en elke dag weer een heerlijk eitje met spek als ontbijt en een BBQ als afsluiter van de dag. Volgend jaar zeker weer!
Overigens nog een aantal leuke weetjes opgedaan deze week:
-civicjes draaien +- 7000tpm stationair
-Rik kan net zo langzaam rijden als ik
-palingen zijn multifunctione
el inzetbaar
-vermijd vrouwen met theedoeken in de nacht
-de nachten in Engeland zijn gruwelijk gruwelijk gruwelijk koud!!
Dat was het voor nu!
Groetjes,
Rens