Auteur Topic: Aftertalk JAE 2013  (gelezen 35798 keer)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Aftertalk JAE 2013
« Gepost op: 13:21:11, maandag 16 september 2013 »
Zo te zien mag ik de spits afbijten :)

Ben inmiddels weer bijgeslapen van het weekend JAE.
Dit jaar was voor NCN het eerste jaar dat we echt los stonden van de NPOC stand. En we hadden echt een heerlijke plaats dit jaar, echt briljant.
Praktisch in het middelpunt van het hele gebeuren. Echt super!
Heel veel bekijks gehad, veel praatjes gemaakt met andere Nederlanders en ook een aantal Engelsen. Erg leuk!

Naast ons stond TNOC, Total Nissan Owners Club. Een nieuwe Engelse club met hetzelfde standpunt als NCN: diversiteit in alle soorten nissans. En dat maakte het totaalplaatje van ons plekje wel een stukje aangevuld ook. Een grote plaats met allemaal verschillende nissans. Erg leuk ook :)

Er was weer veel te zien, weer wat nieuwe dingen gezien ook en er is door NCN'ers ook weer wat geshopt op het evenement. Zelf heb ik een aantal poetsspullen aangeschaft van een merk wat ik nog niet kende, maar Rik en Rens hadden al e.e.a. gekocht en uitgeprobeerd en beviel uitstekend. Dus heb ik zelf ook spulletjes gehaald, al was het alleen al vanwege de mooie degelijk flessen waarin het zat :P Waren net kleine zilveren brandblussertj es.

Wel dit jaar een hoop regen gehad en voor mij was dit de natste JAE ooit. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was erg gezellig onder de NCN tent, gaf wel een rotzooitje in het luifel van de slaaptent :P

Op de terugvaart een erg onrustige zee gehad en daardoor ook nog vertraging opgelopen. Er was blijkbaar een kitesurfer o.i.d. vermist en onze kapitein zag wat in het water liggen, dus moesten we daar blijven rondvaren totdat er een reddingsoperat ie geweest was. Bleek iets anders te zijn in het water, dus de actie was voor niets. Maar gaf wel spectaculaire momenten.

Vannacht met het merendeel van de JAE gangers nog lekker gegeten vlak na de BE-NL grens, en daarna huiswaarts gekeerd.

Ik heb een paar fototjes, die komen later nog wel ;)

grtz Ronald

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
Re: Aftertalk JAE 2013
« Reactie #1 Gepost op: 13:24:55, maandag 16 september 2013 »
Welkom terug en thanks voor het verslag. Super dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #2 Gepost op: 14:50:30, maandag 16 september 2013 »
Mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad.

Maaremmmm..... .

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 15:43:24, maandag 16 september 2013 »
Geen after talk alstje blieft .
Ik wil niet zien wat ik heb gemist :-(:-(:-(:-(:-(

Offline wickydude

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 16:03:19, maandag 16 september 2013 »
Ik wil niet zien wat ik heb gemist :-(:-(:-(:-(:-(

je bedoelt al die regen? :D

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 16:13:04, maandag 16 september 2013 »
Ook ik ben gisternacht weer veilig en wel teruggekomen van een heerlijk weekendje Engeland!

Donderdagmorge n begon mijn dag al voordat de zon op zou komen zodat ik optijd bij de boot zou zijn. Anders dan de anderen heb ik niet de boot bij Duinkerke genomen maar ben ik doorgereden naar Calais. Ongeveer even duur, half uurtje minder lang varen maar wel 25 minuten langer rijden. Veel belangrijker voor mij was het moment van inchecken, kwart voor 1 was op de minuut precies gehaald!

Eenmaal bij de douane nog een leuk onbedoeld complimentje gekregen van degene achter het loket. Gaf m'n ID af waarna hij vroeg waar ik naar toe ging en wat ik daar ging doen. Kettering was het antwoord, bezoeken van een groot auto-evenement. Antwoord van die vent was "Oh, being fancy with your brandnew car?!" :D :D Toegegeven, had ook wel net een wash, polish en wax die avond ervoor gedaan :P

Eenmaal op de boot een stukje good old british fish & chips:

Eenmaal in Engeland nog even naar Folkstone gereden om daar in het centrum een campeerwinkel te bezoeken, ik dacht namelijk dat ik m'n haringen was vergeten. Bleek uiteindelijk niet zo te zijn dus nu voorzien van wat reserve voor volgend jaar :)

Rondom Londen even wat file gehad:

Maar verder alles goed en wel! Tussentijds nog even kort een drupje cola naar binnen en een plaatje gemaakt van m'n auto op de parkeerplaats die nog net niet op de snelweg zelf is geplaatst:

Eenmaal op JAE snel de tent opgezet, weer afgebroken omdat hij in de weg stond, weer opgezet en vervolgens weer afgebroken omdat hij nogmaals in de weg stond. De laatste keer stond hij op het terrein van de buren maar dat vonden ze niet zo erg gelukkig. De voorzitter van die club had ook een Juke dus we waren vriendjes :) De NCN tent stond er knap bij met z'n oranje-pakket:

Heb best wel wat fototjes van auto's maar die zal ik later nog wel even plaatsen. Buiten de NCN stand waren er een paar auto's waar ik heel erg vrolijk van werd, die plaats ik alvast:

Qua weer was het zoals Ronald al zei niet al te best. Gelukkig was het overdag vaak wel droog maar 's avonds was het erg koud, nat en winderig. BRRR!

De plek die we hadden was ook geniaal met alle standjes om ons heen. "s avonds was er vaak muziek uit de tent tegenover ons te horen met op één avond een leuk bandje met covers van voornamelijk 80's en 90's hits:

Zaterdag werd het eindelijk lekker weer in de loop van de dag. Een goed moment om de auto's op de stand te wassen en te poetsen. Voornamelijk Rik was goed bezig met emmertjes sop en binnen no time stonden alle auto's in de wax. Alleen de twee Primera's zijn niet aan de beurt geweest voor de wax, die stonden namelijk nog vers in de wax :)

Op de laatste avond als afsluiter uiteraard weer een geniale vuurwerkshow met aansluitend een lichtshow van alle auto's die als traditie de alarmlichten aanzetten. Als je dat hier zo neerzet klinkt het wat raar maar het is een erg gaaf gezicht in het donker. Tevens natuurlijk de stationair draaiende civicjes en andere auto's die de toerenbegrense r ingingen.

Op de terugweg nog een fototje van de sliert Nissans gemaakt op de tolbrug bij Londen:

Bij Dover splitte de weg, ik weer naar Calais (met 20 minuten vertraging maar verder geen heftige reddingsacties) en de rest van de crew naar Duinkerke.

In de boot een sloot aan koffie gekregen en een heerlijk plekje met uitzicht over de woeste zee:

Later zouden we elkaar weer treffen bij een benzinestation voor een laatste tussenstop en het overzetten van Erik in de Primera voor de laatste 300km naar Alkmaar.

Een paar geweldige vakantiedagen gehad. Veel gelachen en gedaan, helemaal goed. Mooie auto's, top sfeertje en elke dag weer een heerlijk eitje met spek als ontbijt en een BBQ als afsluiter van de dag. Volgend jaar zeker weer!

Overigens nog een aantal leuke weetjes opgedaan deze week:

-civicjes draaien +- 7000tpm stationair
-Rik kan net zo langzaam rijden als ik
-palingen zijn multifunctione el inzetbaar
-vermijd vrouwen met theedoeken in de nacht
-de nachten in Engeland zijn gruwelijk gruwelijk gruwelijk koud!!

Dat was het voor nu!

Groetjes,

Rens

Offline Edwin87

• NCN Bestuur
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 17:31:33, maandag 16 september 2013 »
Hahahahahahaha je lijstje  :applaus: :cheer: >:D
Ik was om kwart voor 4 vanmiddag thuis vanaf Kevin. Vond het een top weekendje en vvolgend jaar ga ik zeker me best doen om weer mee te gaan ;D

Offline Erik_1991

• NCN Forum Member
  • Waarschijnlijk ergens op zee
« Reactie #7 Gepost op: 18:49:00, maandag 16 september 2013 »
Ook weer lekker bijgeslapen, lekker warm ook vooral  ;D
Top weekendje gehad ! Waren met een gezellig clubje en zoals Ronald al zei was de plek waar we stonden echt perfect !

Special thnx naar Edwin87 met wie ik kon meerijden vanwege het feit dat de Primera z'n lange afstand momenteel onbetrouwbaar is. Dat bleek wel toen Rens mij af had gezet in Alkmaar.. Aquaplanning 5.0  ::) Maar veilig aangekomen ;) Was namelijk m'n afspraak voor de medische keuring vergeten en dus ff in nood qua vervoer maar onze wasstraat goeroe heeft me ff naar Alkmaar kunnen rijden, waarvoor dank ;D

Ondanks dat we niet meer bij NPOC stonden toch met een paar gasten nog ff wezen babbelen en andere mensen bij JAE.
Kortom, zeer geslaagd weekend, thanks JAE-NCN'ers voor de gezelligheid en op naar volgend jaar !  ;D ;D

Nog wat fototjes gemaakt, niet mega veel want vond de tent met die regen een fijner onderkomen ::)

"Aan onze rechthand zien wij: De Serieuze Auto-Poetser"

Nogmaals was een top weekend !
Alle foto's zijn te zien op:
http://s1239.photobucket.com/user/Erik_91BB/library/Japanese%20Auto%20Extravaganza%202013?sort=3&page=1

Greetz Erik  8)

Offline retep

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 19:00:36, maandag 16 september 2013 »
 zit net je foto's door te kijken Erik zie ik daar een r30 tussen  8) . Helemaal niet gezien , misschien maar goed ook zou me veel geld kosten  :P

I.i.g. een top weekend gehad, veel leuks gezien, hoop lol gehad. TOP locatie op het veld en af en toe goede muziek op de achtergrond vanuit de party tent even verderop   ;D .

regenachtig en koud geweest maar dat valt eigenlijk geheel in het niet bij alle lol , gezelligheid en mooie auto's. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

Offline Erik_1991

• NCN Forum Member
  • Waarschijnlijk ergens op zee
« Reactie #9 Gepost op: 19:15:54, maandag 16 september 2013 »
De R30 stond achter NPOC, achter dat haagje met bosjes stonden nog een x aantal auto's waaronder idd deze prachtige R30 en een mooie Datsun !

Offline retep

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 19:35:59, maandag 16 september 2013 »
Die grijze datsun 280 waarschijnlijk op één van jouw foto's. Die heb ik namelijk ook niet gezien. Dat hoekje achter npoc ben ik idd niet geweest, beetje dood hoekje vanaf afstand gezien, zonde :( .

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 20:31:43, maandag 16 september 2013 »
Inmiddels al een paar uur thuis en gegeten en in bad geweest en dergelijke.
Het was weer een geweldig weekend met een heel gezellig groepje.

Woensdag
Woensdag heb ik de auto ingeladen en klaargemaakt voor de reis naar Engeland. Ook meteen de eerste 230 km gereden onderweg naar Engeland. We hadden met de helft van de groep afgesproken om bij Kevin thuis te slapen en van daaruit naar Duinkerken te rijden. Dit scheelt toch dik 2 uur voor mij dus dat is wel lekker. Daar aangekomen ff hapje gegeten en (iets te) laat gaan slapen.

Donderdag
's Morgens om half 8 opgestaan (iets later want wakker worden is niet mijn sterkste punt zoals Edwin en Erik wel gemerkt hebben) en klaargemaakt. Even gewacht op Peter omdat hij de tentstokken mee moest nemen aangezien niemand anders ruimte had voor de stokken. Eenmaal ingeladen naar Hoogerheide gereden waar Ronald en Marissa bij ons aan zouden sluiten. Ik wilde in eerste instantie redelijk rustig rijden (voor mij een hele omschakeling) maar Ronald had de sokken er aardig ingezet. Bleek namelijk dat hij de haven van Calais in de navigatie had staan en was bang dat we te laat aan zouden komen. Dus met een redelijk tempo door België gereden naar Duinkerken. Op de boot ff lekker bijgekomen, de meesten hadden ook wat gegeten maar ik had nog geen zin op dat moment. Op het moment dat ik en Edwin wilden gaan eten bleek het restaurant al gesloten. Jammer, maar helaas. Toch nog een saucijzenbrood je gescoord wat toch genoeg vulde.
Onderweg in eerste instantie een beetje het tempo wat we in België reden aangehouden, maar al snel kreeg Kevin een berichtje van Ronald dat het wel wat rustiger mocht. Daar kwam voor mij een uitdaging aangezien langzaam rijden nou niet echt mijn sterkste punt is.
Eenmaal op het JAE terrein de plek opgezocht. Het bleek een plek die vlak bij de foodcourt lag dus het was echt een ideale plek. 10 minuten nadat wij aankwamen kwam ook Rens al aan. Toen snel de tenten en de grote NCN tent opgezet, wat nog wel wat voeten in aarde had want het was niet een ideaal gevormde plek, maar ik kreeg meteen al te horen dat we nog wel iets buiten de lijnen mochten en Rens mocht zijn tent deels op de plek van de buren zetten.
Daarna hebben we de boodschappen gedaan en verder de hele avond bij de BBQ's gezeten.

Vrijdag
Vrijdag hebben we overdag heerlijk weer. 's Morgens eerst ff een lekker ontbijtje gehad waar Ronald zich mee bezig hield en daarna weer ff naar de supermarkt gegaan. Kevin was een stoeltje vergeten dus daar zijn we naar op zoek gegaan. Uiteindelijk zijn we half Kettering door gereden en het halve centrum doorgelopen voor we een stoeltje hadden gevonden (met dank aan een vriendelijke parkeerwachter).
Eenmaal terug op het JAE terrein heb ik de Primera ff gewassen en daarna zijn we rond gaan lopen. Weer veel moois gezien en daarna nog ff bij een stand samen met Rens eens gesnuffeld bij wat poetsspullen. Ff een detailer geprobeerd en 's avonds gekeken hoe of het spul zich hield bij regen. Het bleek goed spul te zijn en de volgende dag met een sample van wax de auto van Edwin aangepakt.
In eerste instantie heb ik ff de helft gedaan en het verschil was heel goed zichtbaar en ik kon er makkelijk mee werken. Toen Rens eindelijk terug was heeft hij het ff bekeken en daarna de rest van de auto gedaan. Het resultaat mocht er zijn en de auto van Edwin was werkelijk heel erg opgeknapt en zo glad als een aal. Er moesten nog wat boodschappen gedaan worden en daarna zijn we gaan eten.
's Avonds begon het te regenen en hebben we onder het genot van wat bier en andere drank de avond gedood met slap geouwehoer en gelach waarna we zijn gaan slapen.

Zaterdag
Zaterdag ben ik 's morgens met pijn in me schouders wakker geworden. Bleek dat mijn luchtbed half leeggelopen was en ik had hem 's avonds niet meer opgeblazen. Maar ook weer onder het genot van een lekker ontbijtje wakker geworden en uiteindelijk trok de pijn ook weer snel weg. De auto gedroogd en daarna heeft Rens de auto van Peter (met hulp van Peter zelf) in de was gezet. Ondertussen ben ik de Micra van Marissa gaan wassen en hebben Rens en ik die samen in de wax gezet.
Tijdens het wassen kreeg ik in eerste instantie de velgen van de Micra niet echt mooi schoon dus daar ff een industriële ontvetter op gespoten en daarna kreeg ik met één veeg de troep van de velgen af. Ook nog ff een paar krasjes weggehaald. Het resultaat van de auto's mocht er zijn want ze stonden allemaal te glimmen op de stand.
's Avonds had Edwin op een stand naast ons een gesprek met mensen die LEDs verkocht. Dat bleken hele sterke LEDs en ik ben daar eens bij gaan staan. Al snel was ik overtuigd van die LEDs en ik wilde ze ook. Stadslichten, kentekenverlic hting, binnenverlicht ing en leeslampjes vervangen door die LEDs en het resultaat was verbluffend (daar volgen een paar foto's van). Edwin en ik hebben de hele avond de verlichting laten branden, wat natuurlijk goede reclame was voor de verkopers. Uiteraard de avond afgesloten met slap geouwehoer en drank waarna we niet al te laat gingen slapen.

Zondag
Zondagmorgen weer 'fris en fruitig' opgestaan. Met zijn allen de tenten afgebroken wat precies op tijd klaar was want het begon weer te regenen. Tegen elven zijn we gaan rijden. Ik had het langzaam rijden aardig onder de knie en we zijn met ongeveer 100/110 km/h naar de boot gereden. Paar stops gehad maar eigenlijk een vlekkeloze rit.
Op de boot de laatste ponden opgemaakt in de arcadehal, wat voor mij nogal lastig was aangezien ik bijna 3 kwartier bezig was met 1 spel waar ik maar 1 pond in had gegooid. Daarna nog maar ff wat snoep gekocht zodat ik eindelijk van de ponden af was. Toen ik het winkeltje uitliep bleek er wat aan de hand te zijn. Er gingen verhalen rond dat er iemand van een andere boot overboord was gevallen, maar uiteindelijk bleek dat er een kitesurfer vermist was. De kapitein had wat op het water zien drijven maar dat bleek een plastic zat te zijn. Al met al ongeveer 3 kwartier vertraging gehad.
Eenmaal de boot af zijn we meteen naar een tankstation gereden en daarna de reis voortgezet. Onderweg nog ff gemeet met Rens om Erik over te laten stappen, waarna die hun eigen plan trokken. Kevin, Peter, Marissa, Ronald, Edwin en ik zijn nog ff wat gaan eten in Hoogerheide, waarna we naar Kevin zijn huis zijn gereden. Eenmaal daar de spullen van de tent die Peter in zijn auto had uitgeladen waarna hij naar huis reed en toen zijn Edwin en ik bij Kevin blijven slapen.

Maandag
Maandagmorgen redelijk uitgeslapen en ff rustig wakker geworden en nog wat nagepraat over het weekend. Onder het genot van een bakkie koffie weer een beetje op aarde gekomen waarna we de spullen van de tent weer in de aanhanger hadden geladen en nog ff wat gedronken. Toen was het weer tijd om naar huis te gaan.

Al met al een heerlijk weekend gehad. Ik wil daarom Kevin, Ronald, Marissa, Peter, Edwin, Erik en Rens bedanken voor weer een gezellig en geslaagd JAE.
Daarnaast wil ik Kevin en zijn moeder bedanken voor de gastvrijheid dat we de nachten voor en na JAE mochten blijven slapen.

Volgend jaar wil ik het ook weer organiseren en ga ik proberen om op dezelfde plek te komen als dit jaar. Ook ga ik proberen om te achterhalen welke kleur polsbandjes ze dan gaan doen zodat we daar de shirts op af kunnen stemmen. Dus iedereen, tot volgend jaar.

Diegenen die door dit verslag nieuwsgierig zijn geworden nodig ik ook van harte uit om volgend jaar mee te gaan.

MENSEN, BEDANKT!!!!!

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #12 Gepost op: 20:32:26, maandag 16 september 2013 »
Mooi verslag en mooie foto's! Prima stand zo te zien ook (stonden eerste jaar ook apart btw). Van het weekend wel een momentje van spijt gehad dat ik niet in engeland zat, maargoed, wie weet volgend jaar weer!

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #13 Gepost op: 22:51:17, maandag 16 september 2013 »
Thanks voor de mooie verslagen. Sounds awesome! Ik zal eens overwegen om volgend jaar mee te gaan. Lars MOET dan wel mee!! :p

Offline xx-maris-xx

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Ex Micra k11, N16, K11 Cabrio
« Reactie #14 Gepost op: 23:11:19, maandag 16 september 2013 »
Vandaag uitgeslapen en een stuk warmer als in een tent.

De heenreis soepel verlopen ook na de tol hadden we elkaar snel weer gevonden.
Eenmaal aangekomen onze eigen tenten opgezet, en de ncn tent.

Het was een gezellig weekend !
We stonden ook op een toplocatie !

Mijn micra met de achterkant richting het publiek gezet,
zo heb ik meer bekijks gekregen om mijn hartjes uitlaat. en werd hier regelmatig een foto van gemaakt
Op een gegeven moment mijn grote minion knuffel uit het dakraam gehangen waardoor mijn micra meer bekijks kreeg en mijn minion knuffel echt vaak op de foto werd gezet en mijn micra veel bekijks kreeg, iedereen kende de knuffel natuurlijk  :P  :P.

Elke avond lekker gebbqed !
Elke ochtend een lekker gebakken eitje met bacon !
Elke avond na de bbq een vuurtje gestookt in beide bbq's !
2 echt lekkere flessen drank in engeland gekocht, helaas niet meer kunnen bijhalen (als ik volgend jaar meega, ga ik volop inslaan) :P

terugweg op de boot vertraging door een vermiste kite surfer, onze kapitein dacht iemand in het water te zien liggen, dus moesten wij stilstaan en wachten op de reddingstroepe n, wij als een stelletje ramptoeristen naar buiten gevlucht om te kijken en foto's/ te filmpjes te maken, we mochten jammer genoeg maar aan een kant van het dek komen, dus niet veel meer kunnen zien dan een reddingsheliko pter die overvloog. hierdoor zo'n 3 kwartier vertraging opgelopen.

De terugweg gezamelijk afgesloten door samen bij de shoarma tent in hoogerheide te eten.

Ik heb een aantal foto's gemaakt  :D
Hierbij mijn foto's