Erg jammer. :(
Maar €11000,-? Is dat niet erg veel?
Ik zit net even snel te kijken op internet.
Voor €98,- heb je een nieuwe uitlaat. Zal wel geen topkwaliteit zijn als dat er bij staat, maar het zal vast wel een tijd mee gaan.
http://link.marktplaats.nl/1002312590Prijzen voor remblokken variëren op de site van Carpartsdirect van €31,35 tot €41,35, dus voor +/- €70,- heb je nieuwe remblokken.
Remschijven, ook op Carpartsdirect, voor voor 2x €33,05 en voor achter 2x €26,98, dus zo'n €120,-.
Verzenden is gratis boven de €100,-, dus voor onder de €200,- kun je je remmen weer voor elkaar hebben.
ABS kan meerdere oorzaken hebben. Maar een niet functionerende ABS is geen ramp. Zeker als het niet glad is. Dus daarvoor kun je de tijd nemen om het op te lossen. Je hebt tenslotte nog een hele tijd APK.
En hoe erg is het lekken van de motor? Moet je hem vaak bijvullen? Licht er ook olie onder de auto? Want als ik denk aan lekken, dan lijkt me dat er olie onder de auto moeten liggen als je een tijdje geparkeerd hebt ergens. En als er bijvoorbeeld één druppel per week uitlekt, dan heb je hem tot aan de volgende beurt echt nog niet leeg.

Wat ik op de foto zie is enkel een zweterig blok/bak waar vuil aan is blijven plakken. En voor een blok met de nodige kilometers is dat niets om je druk over te maken lijkt me.
Ik zie op de foto dat in ieder geval één band aan de indicator zit. Even er van uit gaande dat je 4 nieuwe banden wilt; dat moet kunnen voor onder €500,- incl. monteren en balanceren.
Dan de roest. Ik werk inmiddels een tijdje bij een schadebedrijf, en ik heb veel schokkender dingen gezien. Op de foto's zie ik inderdaad wat gaten, maar ik heb aan auto's gewerkt waar hele stukken weggerot waren. In dit geval is het voornamelijk een nieuw stukje hier en een nieuw plaatje daar, voor zover ik op de foto's kan zien. Je hebt te maken met de onderkant van een auto. Dus een mooie gladde (dure) laklaag is niet nodig. Een simpele antiroest beschermer is netjes genoeg. De gelaste delen Tectyleren en je bent weer klaar om te gaan. Je hebt zelfs kans dat er hier op het forum wel iemand is die een mooi prijsje kan maken voor deze klus.
Ik zou zeggen; maak je hoofd even leeg en probeer te genieten van deze mooie zaterdag. :)
Succes met het oplossen van deze problemen.