Auteur Topic: Nu nog een jeep, maar straks weer terug naar Nissan.  (gelezen 10864 keer)

Offline hans36

• NCN Forum Member
  • *
Nu nog een jeep, maar straks weer terug naar Nissan.
« Gepost op: 18:53:52, maandag 01 juli 2013 »
Hallo allemaal, zal me ook maar eens voorstellen.
Ik ben Hans en kom uit de buurt van Arnhem, Mijn eerste auto was een Cherry, daarna heb ik de nodige Sunny's gehad en een Bleubird.
Mijn laatste Nissan was een X-trail, en die heb ik ruim een jaar geleden verkocht en er een Jeep Grand Cherokee voor terug gekocht.
Deze heb ik nu weer in de verkoop staan en wil weer een Nissan gaan aanschaffen.
Ik zat te denken aan een Primera (p12) van rond 2005. Ben me hier aan het inlezen, maar kom er niet goed uit wat betreft de uitvoeringen, misschien dat iemand me het kan vertellen wat het verschil is tussen een Visia een Tekna of een Acenta.
Ook ben ik er ook nog niet uit of het een 1.8 of een 2.0 moet worden, vooral over de 1.8 lees ik verschillende meningen.
Hoe dan ook, hoop hier weer wat te leren en wat bij te kunnen dragen.

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
Re: Nu nog een jeep, maar straks weer terug naar Nissan.
« Reactie #1 Gepost op: 21:49:39, maandag 01 juli 2013 »
Hans ! Welkom op NCN.

Verstandige keuze dat je weer voor een Nissan kiest. Wat betreft de P12 , dat zijn hele fijne reis auto's ! . Qua motorisering zijn de meningen inderdaad erg verdeeld. Ik ben zelf in het bezit geweest van een 1.8 . Wat ik je daarover kan vertellen is niet veel , enkel dat het niet vlot is. Er zijn ook blijkbaar 2 verschillende 1.8 motoren in omloop ( zelfde motorcode ) een met een zilveren kleppendeksel , de andere met een zwarte. Een van deze 2 heeft een olieprobleem. Welke dat precies is weet ik zo even niet.

Wellicht dat je eens een proefrit kan gaan maken in een 2.0 CVT. Dat schijnt erg lekker te rijden !

Succes met je zoektocht.

EDIT :
Visia - kaalste versie
Accenta : heeft al wat meer standaard opties.
Tekna : de meest luxe uitvoering.

Offline hans36

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13:44:39, dinsdag 02 juli 2013 »
Bedankt, vooral voor de uitleg van de verschillende uitvoeringen.
Moet eerst mijn eigen auto nog verkopen en dan ga ik rustig op zoek naar een Primera.
Ben er nog niet veel tegengekomen met een automaat helaas, heeft toch wel mijn voorkeur.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 15:00:09, dinsdag 02 juli 2013 »
Welkom op het forum!

De 2.0 heeft een CVT versnellingsba k. In de P11-144 is dat al een zeer fijne bak maar in de P12 blijkt hij nog verder verbeterd te zijn. tevens is de 2.0 een krachtigere motor welke de P12 naar mijn idee wel nodig heeft, de auto is toch wat zwaarder icm een automaat.

De 1.8 met zwart kleppendeksel is de versie welke geen olieproblemen kent door motorproblemen . De versie met aluminium kleppendeksel is de oliedrinker. De 2.0 kent eigenlijk helemaal geen problemen. Enkel de catalysator kan voor problemen zorgen maar er is een flinke terugroepactie geweest waarbij die dingen vervangen werden. Meestal tref je dus een goede.
« Laatst bewerkt op: 15:02:09, dinsdag 02 juli 2013 door x-trailrijder »

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #4 Gepost op: 11:52:57, vrijdag 12 juli 2013 »
Welkom. :)

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #5 Gepost op: 15:29:02, vrijdag 12 juli 2013 »
krukas en nokkenas sensoren geven ook nog wel eens de geest, maar die heb je voor 55 euro, montage is een uurtje werk.
het N-form kan soms storingen geven

gemiddeld verbruik van de benzine 2.0 is rond de 1 op 10, op de snelweg is 1 op 14 mogelijk, maar het stadsverkeer nekt het echt. rijd nu soms met mn Vectra 2.8 turbo SW goedkoper dan de P12 2.0 SW die ik hiervoor had.

De 6 bak kan wat hakerig schakelen, maar dat is geen probleem. De CVT is prima.

Sturen doen ze supergoed, zeker icm een kleine verlaging.

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #6 Gepost op: 23:18:11, vrijdag 12 juli 2013 »
Lucas en X-trailrijder hebben de problemen al bij de hoorns gevat. Eigenlijk niets aan toe te voegen.

Hier staan er ook nog een paar.

Even Primera kiezen in het menu links.

http://www.occasions.nissan.nl/