Hallo nissan micra forum/club
Na jaren en jaren v6 v8 maar ook div 2 en 4cylinders en oldtimers te hebben gehad....en de crises die vat krijgt op onze dierenspeciaal
zaak....
ga ik maar eens opzoek naar een leuk en betrouwbaar klein karretje.
heb enkele maanden terug mijn vw golf 3 vr6 totallos gereden... dus nu de kans om goedkoper te gaan rijden... de vr6 reed circa 1 op 6 1 op 7...met mijn zware voet meestal 1 op 4 (2.8 liter v6 met bohnrat inlaat, lichter vliegwiel en poelies, snelle nokkenas top lag op 248 km wat ie ook met gemak haalde... tikte regelmatig in de begrenser)
De micra gaat het worden, heb er ooit een gehad in 1994 en dat was een 1988 model.
ik neem aan dat jullie hier net als op de meeste forums gek zijn op foto´s
Ik heb rally oldtimers, samen met 2 maten een loods met auto´s voor de handel en dafjes om aan te sleutelen..

ff deukje weg werken

en ff slopen voor onderdelen.

een paar van de auto´s uit mn loods op rij.

heb er maar 12..... dus uit de hand gelopen hobby zeg maar.
de motor die in de gele daf geswapped is.. 160 pk waar origineel maar 42 pk in lag..

gereviseerd blok er in, alles nieuw lagers keringen zuigers schalen kleppen
zo was t blok

en na wat reinigingswerk en de klepdeksel spuiten..

zelf sticker maken, word al 30 jaar niet meer gemaakt dus onvindbaar

de oude variomatic, en een gereviseerde,

En het is niet alleen maar van die oude Dafzooi...
dit staat te wachten op opknappen of verkoop

samen met 2 vrienden van me hebben we inmiddels...te veel in voorraad staan, weinig werkplek meer over ondertussen.

de vr6

en ook golfjes...word
en verzameling...

maar die dunnen we uit..

en...helaas..

draagarm kapot, velg krom, chasis krom
hier nog wat plaatjes van enkele van mijn auto´s uit het verleden, maar ook heden.
dit is mn Daf 66 rally uitvoering uit 1974, gaat NIET in de verkoop..

tijdens een rit in Noorwegen.

gewone weg dafjes... en alle 2 al weg inderdaad.

Volvo 343 lente special, waar er maar 50 van gemaakt zijn in 1978-1979
ik had de enigste nog rijdende enkele jaren terug, in bijna nieuwstaat verkerend ergens in belgie gekocht voor weinig...en verkocht na invoeren en taxatie voor het 6 voudige van de aanschaf en kosten om op kenteken te krijgen...en er een jaar in gereden te hebben.

dagelijkse golf van mn vrouwtje.

mn voormalige audi 80 2.0

De Hillman imp, die ik eigenlijk niet wil verkopen... maar waar net via mail wel een heel heel aantrekkelijk bod op kwam... even over nadenken.

De daf 55 rally, replica nagebouwd van een origineel bestaande rally wagen, samen met 2 kameraden (de een is plaatwerker, de andere autospuiter)
mijn deel er in is de onderdelen verzamelen, en de motor revisie, en het na laten maken van de originele bestickering, en assemblage van de auto.

van deze auto zijn er nu dus 2, de een is van fam. de rooy en dat is de originele (en die staat in het daf museum), en dan ons exemplaar.
deze auto gaat verkocht worden ivm een heeeeel goed bod, en we zijn het alle 3 eens dus...kassa
de gecrashte ford cougar...

2.6 v6 24 klepper automaat met 178 pk... was ook RETE snelll
ik ben er vast nog wel een paar vergeten.
heb nu alleen nog 2 ouwe dafjes, en 2 rally dafjes, 2 amerikanen, een golfje, 2 rover v8´s en een ouwe porsche.
voor dagelijks verkeer en ook hobby gaat er dus een micra komen .
ik heb er 3 op het oog, maar moet even wachten tot de verzekering me schadeloos stelt ivm de totallos gereden vr6.