Goedenavond!
Mijn naam is Patrick, 21 jaar en zoals de titel al een beetje aangeeft de trotse eigenaar van niet één, maar twee nissan sunny's.
Eigenlijk is deze "sunny liefde" puur toevallig ontstaan. Toen ik 18 werd en op zoek was naar een goedkope
eerste auto kwam ik toevallig een Sunny N13 uit 88 tegen, welke ik voor een leuk prijsje kon kopen.
Ik moet zeggen, ik had me geen betere eerste auto voor kunnen stellen, ruim 80.000 probleemloze kilometers in drie jaar tijd, niet slecht!
Hij heeft me dan ook altijd gebracht waar ik heen wilde (waaronder geregeld tripjes naar de nordschleife) en zelfs nu met 230.000 km op
de klok rijdt hij nog steeds super en weigert nooit dienst. Echter, na drie jaar begonnen de 60 tamme paarden onder de kap toch een beetje
te vervelen en begon het idee te spelen een andere auto te kopen. Het kwam er alleen nooit van en daarbij was ik nog steeds zeer tevreden
met m'n sunny en dan ook niet echt van plan deze weg te doen.
Dilemma, wat doe je dan? Simpel, nog een sunny kopen! Alleen dit keer dan wel een N14 2.0 GTI uit 92. Deze kwam eigenlijk ook puur toevallig op mijn pad,
en hoewel ik niet van plan was deze te kopen (gezien z'n staat) was ik na de proefrit verkocht. Ik heb hem dan ook direct gekocht, zonder hem eigenlijk
goed bekeken te hebben. Had ik dit maar wel gedaan! De vorige eigenaar had er namelijk een circuitauto van gemaakt, oftewel: het complete interieur
eruit getrokken (en weggegooid), een rare veerpootbrug erin gelast en een rare uitlaat eronder "gebeunhaast". In feite is het gewoon een rechte pijp van
voor tot achter, zonder enige vorm van demping, op 3 punten strak tegen de carrosserie aan met als resultaat een ontzettende takkeherrie en veel vibraties
in de auto. Kortom, niet bepaald comfortabel. Maargoed, dit alles had ik uiteraard gezien, wat ik echter niet gezien had was dat hij van onderen ontzettend verrot was.
Zelden heb ik zulke slechte dorpels en wielkasten gezien. Na deze ontdekking wilde ik eigenlijk weer zo snel mogelijk van de auto af, maar uiteindelijk besloten dit toch niet te doen. In plaats daarvan ben ik nu bezig de auto weer compleet op te bouwen en in zijn originele staat te herstellen. Misschien leuk om van de voortgang daarvan een apart topic te maken? Tot nu toe al een hoop gelast aan de auto en een interieur (in nieuwstaat!) op de kop weten te tikken, welke ik binnenkort ga inbouwen.
Op dit moment is de GTI geschorst en heb ik gelukkig m'n andere trouwe sunny nog waarmee ik kan rondrijden.
Afijn, al met al een heel verhaal over 2 sunny's!
Groeten,
Patrick