Auteur Topic: Nieuwe Nissan-eigenaar stelt zich voor  (gelezen 32311 keer)

Offline robhaans

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
Re: Nieuwe Nissan-eigenaar stelt zich voor
« Reactie #30 Gepost op: 00:46:19, zaterdag 01 december 2012 »
Omdat ik geen handleiding heb, heb ik geen idee hoe dat lcd-scherm werkt.

km-standen lijken wel normaal, als ik gereden km's vergelijk met de afstand woon-werk. Maar de tank is volgens de meter half leeg terwijl nog geen 300 km gereden heb. Eerste keer tanken dacht ik dat de tank bijna leeg was en kon ik maar 35 liter tanken. Volgens de carbase van de autoweek zou er een 60 liter tank in moeten zitten toch?

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: 09:12:40, zaterdag 01 december 2012 »
Een kapotte tankmeter herken je aan het constant heen en weer zwiepen van de meter. De ene keer heb je nog 400km in de tank en 5 minuten later brand je benzinelampje, zeer irritant. Als de meter niet zijn juiste waardes afgeeft maar wel "steady" blijft zou het zomaar ook je tankvlotter kunnen zijn. Laatst met de x-trail ook gehad, gaf de tankmeter te weinig aan. Bij compleet voltanken kwamn ie net tot de max terwijl hij eigenlijk tot boven max zou moeten aangeven dan.

Je LCD scherm werkt met een tip-toets op je ruitenwisserbe diening. Het deel waar je je interval mee regelt, daar zit een knopje in verwerkt. Deze moet je induwen om door de computer te gaan.

Offline wickydude

• NCN Forum Member
« Reactie #32 Gepost op: 21:15:38, zaterdag 01 december 2012 »
Het lampje
Omdat ik geen handleiding heb, heb ik geen idee hoe dat lcd-scherm werkt.

km-standen lijken wel normaal, als ik gereden km's vergelijk met de afstand woon-werk. Maar de tank is volgens de meter half leeg terwijl nog geen 300 km gereden heb. Eerste keer tanken dacht ik dat de tank bijna leeg was en kon ik maar 35 liter tanken. Volgens de carbase van de autoweek zou er een 60 liter tank in moeten zitten toch?

Het lampje moet gaan branden als er nog een liter of 10-12 in de tank zit. Brandde het lampje al?

Offline robhaans

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #33 Gepost op: 10:30:41, woensdag 05 december 2012 »
Toen niet, maar de laatste rit begon ie te branden terwijl we nog geen 400 km hadden gereden. Een tijdje doorgereden, toch maar gaan tanken en ja hoor, kon maar 40 liter tanken... >:(

Laatste tijd staat de meter soms zo maar ineens helemaal links (zonder dat het tanklampje brandt), vooral bij opstarten. Een tijdje later staat ie dan weer op z'n "normale" plek. Maar zwabberen doet 'ie niet echt.

Aangezien ik nu vooral op gereden km's moet letten: hoeveel km's kunnen jullie gemiddeld op een volle tank rijden?
« Laatst bewerkt op: 10:32:25, woensdag 05 december 2012 door robhaans »

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 10:33:53, woensdag 05 december 2012 »
Je kan denk ik twee dingen doen:

-tankvlotter vervangen
-tellercluster vervangen

Er is ook een manier om alle metertjes te testen maar dat zal de dealer wel weten. Tankvlotter is in ieder geval het goedkoopst.

Btw, als je de auto dus echt helemaal vol gooit, komt ie dan overtuigend over het maximum streepje?

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 10:35:07, woensdag 05 december 2012 »
Met de 2.0 doe ik gemiddeld 650KM op 1 tank. 750 op de snelwegritten en 500 met veel korte stukjes.

Offline robhaans

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #36 Gepost op: 20:51:18, woensdag 05 december 2012 »
Je kan denk ik twee dingen doen:

-tankvlotter vervangen
-tellercluster vervangen

Er is ook een manier om alle metertjes te testen maar dat zal de dealer wel weten. Tankvlotter is in ieder geval het goedkoopst.

Btw, als je de auto dus echt helemaal vol gooit, komt ie dan overtuigend over het maximum streepje?

Tankvlotter vervangen; hoe duur is dat?

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #37 Gepost op: 20:57:44, woensdag 05 december 2012 »
Tankvlotter vervangen; hoe duur is dat?

Geen idee , je zou even de dealer kunnen bellen , dan heb je een indicatie. Wellicht dat er ook via een onderdelen boer een imitatie te krijgen is.