Auteur Topic: Nieuwe Primera P11-144 eigenaar stelt zich voor!  (gelezen 22786 keer)

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
Re: Nieuwe Primera P11-144 eigenaar stelt zich voor!
« Reactie #15 Gepost op: 19:37:25, zaterdag 24 november 2012 »
Welkom hier.

Ik zeg , je prima ook matzwart , net als je ford  :applaus: :applaus:

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #16 Gepost op: 19:43:00, zaterdag 24 november 2012 »
Matzwart is zoooooo Ford Model-T....

Offline robhaans

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #17 Gepost op: 07:03:30, woensdag 28 november 2012 »
Citaat van: x-trailrijder link=topic=46833.msg678226#msg678226 date=

@Mark, deze auto heeft alleen last van de tankmeter die niet weet wat hij wilt... Helaas wel een kwaaltje van de Primera's, lees maar eens na op google en op dit forum. De piepende ruitenwissers, ABS ringen en alles zijn allemaal goed bij deze auto. Zelfs de ketting klappert niet, en dat voor een SR20 met CVT :) Echt een goede auto heeft meneer Thom gekocht!

Geniet ervan Thom!

Hier heeft die van mij ook last van! Na 60km stond de tankmeter ineens in het midden, ik schrok me rot! Maar na een paar km rijden stond ie weer bijna helemaal rechts....

Offline Fabian1

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 19:32:10, dinsdag 18 december 2012 »
Hee maatje, leuk je hier tegen te komen! Van harte welkom op de enige échte Nissanclub, hoop je snel mee te sleuren naar een NCN meeting ;).

@Mark, deze auto heeft alleen last van de tankmeter die niet weet wat hij wilt... Helaas wel een kwaaltje van de Primera's, lees maar eens na op google en op dit forum. De piepende ruitenwissers, ABS ringen en alles zijn allemaal goed bij deze auto. Zelfs de ketting klappert niet, en dat voor een SR20 met CVT :) Echt een goede auto heeft meneer Thom gekocht!

Geniet ervan Thom!

Zelf de ketting klappert niet?
Kan iemand mij die uitleggen??

Offline Thom_Primera22

• NCN Merchandise
  • NCN Forum Member
  • **
  • Primera P11-144 SR20DE jarretel. Geen nieuwe.
« Reactie #19 Gepost op: 22:21:31, dinsdag 18 december 2012 »
Deze SR20DE motoren worden niet aangedreven door een riem, maar door een distributieket ting. Voordeel; geen dure riemvervanging en, nadeel; als het stuk gaat ben je aan de beurt.

Bij de meeste motoren met kettingen, zo ook deze, is er altijd wel een ratel te horen bij de koude start. Er moet dan eerst olie bij de ketting gepompt worden en dat duurt soms even. Omdat mijn kilowatts worden doorgegeven via een CVT bak die altijd de laagste toeren zoekt heeft de ketting het zwaarder te verduren dan bij een handbak. Puur vanwege de grotere krachten die de motor moet leveren bij lage toeren zal de ketting bij de combinatie eerder 'rekken' en zich iets meer laten horen bij de start.

Ik heb anderhalf jaar voor Volkswagen gewerkt en daar rekten de kettingen van de CBZ en de CAX motoren door fabrieksfouten soms zover uit dat ze versprongen en de zuigers de kleppen krom sloegen. Motor kon naar de schroothoop... .

Het was hierom een bijzonderheid dat de ketting amper hoorbaar was. Echter als ik de wagen nu koud start hoor ik hem wel degelijk! Toch zit er verse 5W40 olie in en staat het peil tegen max. aan. Het schijnt erbij te horen en ze worden er oud mee naar het schijnt :)
« Laatst bewerkt op: 22:25:15, dinsdag 18 december 2012 door Thom_Primera22 »

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 22:36:52, dinsdag 18 december 2012 »
Bij jouw laatste start hoorde ik trouwens slechts de klepstoters, geen ketting ;)

Offline Fabian1

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 12:04:44, woensdag 19 december 2012 »
OK duidelijk Thom.
Thanks voor de uitleg. :applaus: