Auteur Topic: Rusty, terug van weggeweest!  (gelezen 13230 keer)

Offline rusty

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Rusty, terug van weggeweest!
« Gepost op: 20:09:58, zondag 28 oktober 2012 »
Hier ben ik weer, zelf nooit eerder een Nissan gehad, mijn ouders daarintegen hebben nooit anders gereden! Vandaar dat ik hier wel vaker heb rondgekeken. Ik reed tot nu toe altijd Citroen (cx 2.5 td break uit 1983) maar wil een auto waar ik minder tijd in hoef te steken om t rijdend te houden! Gisteren c.a. 800 km gereden op zoek naar een geschikte opvolger (t was de bedoeling dat t een Xantia zou worden) maar wat ik aantrof was om te huilen! Ook nog even bij mijn neef langs geweest, die heeft 2 P11's staan (dealer) maar die waren aardig aan de prijs.

Dus i-net op gedoken en een goeie kandidaat gevonden!
Met als gevolg dat ik vandaag een P11 estate heb aangeschaft! C.a. 170k op de klok, deukje en krasje hier en daar. Maar voor een auto van deze leeftijd ziet ie er niet verkeed uit! T is een trend, dus elec ramen, dakrails, chromen deurgrepen en natuurlijk AC! T enige dat er niet op zit zijn LMV (dacht dat dat standaard was op een trend?, maar zie ze wel vaker zonder)

Verder zit op de linker as van de ruitenwisser erg veel speling, komt zelfs tegen de motork aan, en de arm is al redelijk ingesleten. Is hier een quick fix voor? Of gaat me dit toch nog veel kosten?
o ja, hij heeft natuurlijk een roestplekje op de achterklep net onder de ruit.

Ik zal aan t eind van de week wel wat picjes posten, vrijdag ga ik em halen!

Geeetzzzzz Rusty

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
Re: Rusty, terug van weggeweest!
« Reactie #1 Gepost op: 20:20:01, zondag 28 oktober 2012 »
Welkom

Voor je ruiten wissers kun je ruiten wisset asjes van een p10 halen op de sloop .

Kostrn vallen wel mee

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 21:53:41, zondag 28 oktober 2012 »
Welkom op het forum.

Offline SChief

• NCN Forum Member
  • '98 Primera P11 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 19:11:33, maandag 29 oktober 2012 »
Welkom! :)

Offline rusty

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 19:13:34, maandag 29 oktober 2012 »
Waarom P10? Ik heb wel wat gevonden hier op t forum, zijn die van een ander materiaal? Is het mogelijk om de asjes te reviseren? Een busje draaien van lagerbrons is geen probleem.

Greetzzzz, Rusty

Offline SChief

• NCN Forum Member
  • '98 Primera P11 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 19:27:32, maandag 29 oktober 2012 »
P10 assen zijn van metaal en niet van kunststof zoals bij de P11.

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 19:47:18, maandag 29 oktober 2012 »
tja lager bussen draaien va brons of amco brons is een optie maar ik denkveel meer werk en duurde dan gewoon op de sloop p10 ruiten wissen asjes te halen;)

Offline rusty

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 10:11:24, dinsdag 30 oktober 2012 »
ik vind t leuk om zelf dingen op te lossen :) en t kost me dan niks (wat de baas u bied ;) )

maar zijn de assen van kunststof of de lagerbusjes? als de as is ingesleten wordt t iets lastiger! eerst maar eens ophalen a.s. vrijdag en t spul losschroeven!

nog een keer een setje LMV scoren, of nog een setje staal, wil wel graag winterbanden. van de ene kant is t jammer dat er erg goede banden op liggen, anders had ik een extra goede reden gehad om er meteen LMV op te leggen met zomerbanden. en deze velgen kunnen voorzien van winterbanden. de 16" velgen van een P11-144 sport vindt ik erg mooi, heeft m'n pa ook gehad.

alvast een voorproefje:

greetzzzzzzzzz z

Rusty

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 10:32:04, dinsdag 30 oktober 2012 »
Mooie auto! Vroeger, ergens in 1998, hebben wij thuis een nieuwe 2.0 estate trend gekocht.

Om precies te zijn, deze: http://youtu.be/LWW35KbS7Ac

Helaas is deze auto nu uitgevoerd naar een ver land...

In ieder geval had de trend zover ik mij kan herinneren de volgende opties ivm de GX:

-velours bekleding
-speciale wieldoppen
-chromen handgrepen
-leren stuurwiel en pookknop
-meegespoten spiegels
-electrische ramen voor

Veel plezier van je auto, het zijn fijne wagens!

Offline rusty

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 11:18:48, dinsdag 30 oktober 2012 »
deze stond ook op de nominatie om verscheept te worden, heb ik dus net kunnen voorkomen! een paar dagen later en hij zou opgehaald zijn door een handelaar/exporteur!

idd zelfde bekleding, en al de opties die jij noemt. Voor zover ik heb kunnen bekijken werkt alles!

m'n pa heeft exact zo'n zelfde primera nieuw gekocht in 99, enige verschil is de motor dat was een 1.6. een jaartje of wat later heeft mijn broertje een voortijdig einde gemaakt aan t leven van die auto (geen voorrang verleend, economisch en technisch total loss :( ) mijn pa heeft toen een P11-144 sport gekocht (jong gebruikt)

de P11 Trend van m'n pa had wel LMV, kan zo snel ff geen foto hier op t forum krijgen, wel een linkje naar een advertentie op speurders met een primera met die zelfde velgen: http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/nissan-primera-estate-2-0td-gx-trend-airco-1299-euro-117875514.html?q=nissan+primera+trend

ik heb em dus nog niet, maar t kriebelt al wel aardig :)

greetzzzzzzzzz zzz

Offline huub-N15

• NCN Forum Member
  • als je bier warm wordt dan drink je te traag
« Reactie #10 Gepost op: 17:21:56, dinsdag 30 oktober 2012 »
Welkom ;)
Nette Primera.

Offline rusty

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 17:50:37, vrijdag 02 november 2012 »
Zoooo, net terug met de auto, staat nu bij mijn ouders, morgen alvast wat dingetjes doen en meer picjes maken! Ik zal zo ff een topic aanmaken over mijn auto, dan kunnen jullie t daar verder volgen.

Maar ik heb nu al een vraag, de vorige eigenaar heeft er een 'prachtige' aluminium pookknop op de pook gescroefd :( de originele kon hij niet meer vinden, jammer.... Heeft iemand toevallig een originele in de aanbieding? T liefst een leren, hoort de originele ook te zijn.

Verder heeft ie wel heel veel laten doen aan de P11 o.a. In de afgelopen 2 jaar: koppeling, ac vullen, schijven voor remklauw achter en talloze kleine dingen (overal rekeningen van) dus is een groot pluspunt!

Zo nu verder naar een eigen topic over mijn blauwe monster (of issie nou groen ;) )

Greetzzz rusty