Hallo allemaal,
Mijn naam is Taco en ben woonachtig in de gemeente Velsen.
Tijdens de zoektocht naar een andere auto kwam ik op deze site terecht.
Even voorstellen dus....
Ik zocht voor ons gezin een betrouwbare, ruime auto met een hogere instap.
Na veel ellende met een Renault Laguna 2.0 ide was met name een betrouwbare auto een must !
Vroeger volgens mij wel eens een reclame gezien van een X-trail die door een wasstraat reed met volgens mij drie kleuren wasrollen
en direct verkocht aan dit type auto. Echter voorheen niet te betalen voor ons. Nu een aantal jaren later viel ons oog wederom op een X-trail.
Nooit Japans gereden maar gelezen dat Nissan zeer betrouwbaar is. Derhalve besloten om te gaan kijken voor deze, voor ons gezin, praktische auto.
Bij een dealer een X-trail 2.0 Columbia gevonden.
Bouwjaar 2006, 48.000 km op de teller, dealer onderhouden en een (1) eigenaar gehad.
Gekocht met Bovag garantie en NAP voor 10.350 euro.
Reeds wat ervaring opgedaan met onze nieuwe koets en ervaren dat dit een heerlijke auto om in te rijden is.
1000 km naar Frankrijk heen en weer zonder problemen. Ervaren dat 130 km/h een goede max snelheid is ivm geluid en toeren aantal.
Miste wel de cruisecontrol maar dat mag de pret niet drukken. De 2wd is voor ons een prima optie.
Kwam prima vooruit op onverharde wegen en modderpaden.
Auto lag tot het dak gevuld met hengelsport spullen echter geen probleem en niet merkbaar dat de auto dermate beladen was.
Enige nadeel door mij ervaren;
De voorbanden hadden in de bochten met nat wegdek wat weinig grip.
Dit moet echt verholpen worden :o
Heb nu de, volgens mij, standaard Bridgestone Dueler 215/65/16 banden.
Ga eens kijken voor een goed alternatief. Las dat de Michelin Synchrome goed waren maar deze zijn uit productie.
(Alternatieve idee-en zijn zeer welkom....lief
st een all-weatherband)
Enkele uitgaven die ik in de toekomst graag wil doen;
Dakspoiler achterzijde
Bull en sidebars
Mistlampen / Xenon
Trekhaak
Voor nu....zeker tevreden met de aankoop !
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NGENMMTV.jpghttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RDMELVYI.jpg