Auteur Topic: Nissansunny86 Stelt zich voor.  (gelezen 50238 keer)

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Nissansunny86 Stelt zich voor.
« Reactie #15 Gepost op: 16:37:45, woensdag 26 september 2012 »
Dat vind ik nou leuk dat je gaande weg steeds meer te weten komt. Top dat je het meeste zelf hebt gedaan.
Dat klinkt geweldig een eigen loods en zoveel contacten woon je ver van mij vandaan? Zou best willen langs komen een keertje.
Ik zal je topic eens door nemen ik ben zeer benieuwd er naar!

Tnx! Nou is er ook voor mij nog een heleboel te leren hoor ;) Zo wil ik binnenkort een motor uit elkaar gaan halen en deze reviseren, lijkt me erg gaaf om te doen. Ik woon zelf trouwens in Castricum, niet zo gek ver van jou vandaan, 50 minuten rijden oid denk ik :)

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #16 Gepost op: 16:40:10, woensdag 26 september 2012 »
Welkom!
Respect dat je hem gaat opknappen. Beste klus!

Tnx Dat wordt er nog 1 inderdaad (veel roest overal). Maar dat komt wel goed.

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #17 Gepost op: 16:44:45, woensdag 26 september 2012 »
Tnx! Nou is er ook voor mij nog een heleboel te leren hoor ;) Zo wil ik binnenkort een motor uit elkaar gaan halen en deze reviseren, lijkt me erg gaaf om te doen. Ik woon zelf trouwens in Castricum, niet zo gek ver van jou vandaan, 50 minuten rijden oid denk ik :)

Uiteraard je leert elke dag weer bij. Ik vind het geweldig om te lezen jou topic. Je bent precies het zelfde begonnen. Heb zelf ook alles nog van de aankoop bon tot folders alle gegevens zijn bij de hand. Gaaf dat je een motor blok uit elkaar gaat halen. Dat ken ik wel valt mee idd. Bijna goed 60min volgens google maps. Was je veel kwijt voor de totale resto? Ik schat zelf voor mijn wagen 3 a 4000?

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 16:49:36, woensdag 26 september 2012 »
Nou op een gegeven moment ben ik ruim over dat bedrag heen gegaan maar ik ben dan ook wel erg ver gegaan. Nieuwe lak, nieuwe motor, motorombouw van 1.3 naar 1.5 turbo, volgehangen met originele accessoires, nieuwe koplampen, achterlichten, bumpers, strips, rubbers, radiateur, remmen, naven, etc etc etc. Hij is dan ook op een bedrag getaxeerd wat ver boven de nieuwprijs ligt :)

Nou heb ik hier nog een projectauto staan met ook veel roest en oa de motor die ik wil reviseren en ik verwacht daarbij in totaal zo'n 2500 euro kwijt te zijn. Ik denk dus dat jij met 3-4000 euro erg ver moet komen en ook aardig ver kan gaan met je restauratie. Misschien behoren nieuwe koplampen en bumpers en wat andere leuke dingen ook wel tot de mogelijkheden dan. Misschien zelfs een motorombouw van 1.3 naar 1.5 of 1.6?!

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #19 Gepost op: 17:03:11, woensdag 26 september 2012 »
Nou op een gegeven moment ben ik ruim over dat bedrag heen gegaan maar ik ben dan ook wel erg ver gegaan. Nieuwe lak, nieuwe motor, motorombouw van 1.3 naar 1.5 turbo, volgehangen met originele accessoires, nieuwe koplampen, achterlichten, bumpers, strips, rubbers, radiateur, remmen, naven, etc etc etc. Hij is dan ook op een bedrag getaxeerd wat ver boven de nieuwprijs ligt :)

Nou heb ik hier nog een projectauto staan met ook veel roest en oa de motor die ik wil reviseren en ik verwacht daarbij in totaal zo'n 2500 euro kwijt te zijn. Ik denk dus dat jij met 3-4000 euro erg ver moet komen en ook aardig ver kan gaan met je restauratie. Misschien behoren nieuwe koplampen en bumpers en wat andere leuke dingen ook wel tot de mogelijkheden dan. Misschien zelfs een motorombouw van 1.3 naar 1.5 of 1.6?!

Dat kan ik best begrijpen dat je er over heen bent gegaan je bent wel goed bezig geweest!
Je hebt echt alles vernieuwd! Zou eigenlijk precies het zelfde doen! Ik ben wel nieuwsgierig naar de tax waarden. Ging je dag waarden dan ook gelijk omhoog? Zou de mijne op het zelfde bedrag uit komen? Nieuw was de mijne 20.000 gulden volgens mij. Zal eens dat eens na kijken.  Zou ik dan op 30.000 euro's zitten?  :wedgie1:

Ga je nog een zelfde opknappen WOW Respect daar voor! 1 lijkt me al genoeg of is het een ander model? Ja dat denk ik ook wel. Nieuwe koplampen en bumpers gaan er niet op alles moet origineel blijven zo als het is.(Hoewel misschien ook wel. Want heb ook andere deuren nodig. Een nieuwe achterklep heb ik al liggen.( met schade maar goed geen roest) De mijne is helemaal verroest)  De Motor wil ik reviseren geen update naar een 1.6. Ik wil heb precies zo hebben als in 1986 toen die in de showroom stond.

Origineel is een auto maar 1 keer in ze leven. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel zo veel als mogelijk origineel laten. Maar wat vervangen moet worden vervang ik uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 17:04:59, woensdag 26 september 2012 door Nissansunny86 »

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #20 Gepost op: 17:09:52, woensdag 26 september 2012 »
Welkom en succes met restaureren. !

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #21 Gepost op: 20:38:33, woensdag 26 september 2012 »
Welkom ;)

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #22 Gepost op: 21:17:49, woensdag 26 september 2012 »
Dank je. Jij hebt er ook aardig wat gehad zie ik :o

Welkom en succes met restaureren. !
@ Rens mooi resto is het geworden :applaus:. Mooie foto's alleen mis ik toch wel die rode lijn die op de auto liep ::) En de emblemen op de koffer klep maar goed verder rest erg mooi! En ieder zijn eigen smaak :) Als ik jou auto zo zie, denk ik al hoe mijn sunny er dan bij zal staan als ik hem laat spuiten :wedgie1:
« Laatst bewerkt op: 11:05:06, donderdag 27 september 2012 door x-trailrijder »

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #23 Gepost op: 21:39:03, woensdag 26 september 2012 »
welkom.

altijd leuk oude auto restaureren, heb zelf een datsun 120A coupe gerestaureerd/fraaier gemaakt. ook weer verkocht voor wat anders.
belangrijkste is een leuke garagebox zoeken, waar je aan auto's kunt knutselen, of misschien bij een boer op het terein, in de buurt van wateringen zijn er zat ;)

hier mijn topic ;) http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=24464.0 en hier hoe hij erbij stond toen hij klaar was https://www.facebook.com/media/set/?set=a.173674516021111.54491.100001356923931&type=3

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #24 Gepost op: 23:05:12, woensdag 26 september 2012 »
welkom.

altijd leuk oude auto restaureren, heb zelf een datsun 120A coupe gerestaureerd/fraaier gemaakt. ook weer verkocht voor wat anders.
belangrijkste is een leuke garagebox zoeken, waar je aan auto's kunt knutselen, of misschien bij een boer op het terein, in de buurt van wateringen zijn er zat ;)

hier mijn topic ;) http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=24464.0 en hier hoe hij erbij stond toen hij klaar was https://www.facebook.com/media/set/?set=a.173674516021111.54491.100001356923931&type=3

Mooie geworden Barry leuk project geweest minder roest dan de mijne! Wel de zelfde kleur bijna zeg voor de resto. Welke keur blauw heb je gebruikt na de Resto? Het lijkt een complete andere kleur namelijk? Die kleur die je eerst had heb ik zelf ook ongeveer nodig, dat licht blauwe.

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #25 Gepost op: 00:40:15, donderdag 27 september 2012 »
Welkom. Leuke auto. Sedans beginnen volgens mij ook aardig schaars te worden. :)

Offline turbohenkie

• NCN Forum Member
« Reactie #26 Gepost op: 06:52:39, donderdag 27 september 2012 »
hey dat is een leuke auto daar ben ik mee begonnen.
dat was een 1600 uit 87.
ik had hem helemaal uitgebouwd en voorzien van een 1600 gti turbo motor :wedgie1:
nooit moeten weg doen :'(
de bumperspoilers heb ik nog steeds liggen ;D

hopelijk maak je deze weer als nieuw dat gun ik hem wel ;)

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #27 Gepost op: 10:39:43, donderdag 27 september 2012 »
Welkom!

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #28 Gepost op: 10:45:03, donderdag 27 september 2012 »
Yes, oldskool rules :)
Een heel mooi voornemen, succes !

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 11:05:30, donderdag 27 september 2012 »

@Nissansunny86, ben ik met je eens! daarom zijn de emblemen ook weer terug gekomen. Het rode streepje wil ik er ook weer op maar deze is niet meer nieuw te krijgen. Ik heb slechts een deel van de striping kunnen vinden en hoop ooit nog een complete stripingset te bestellen. Oude auto's restaureren is nog niet zo makkelijk ;) De sierstrips wil ik er bijvoorbeeld ook weer op hebben, dan is hij weer origineel zoals hij ooit was. Wel met een andere motor, allemaal toegevoegde originele accesoires en weet ik veel wat nog meer maarja, dat mag de pret niet drukken. O0