Auteur Topic: Nissansunny86 Stelt zich voor.  (gelezen 50229 keer)

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Powned by NCN
Nissansunny86 Stelt zich voor.
« Gepost op: 15:19:49, woensdag 26 september 2012 »
Hallo iedereen,

Mijn naam is Michael
Kom uit Wateringen/ Den Haag
Ben 27 jaar
En heb een Nissan Sunny 1.3 SLX 4deurs 426B Blauw uit 86 Die nog steeds in de familie is. Mijn ouders hebben hem nieuw gekocht in 1986.

Vandaag is de auto Jarig 26 jaar oud :wedgie1: 26-9-1986 was zijn eerste toelating op de Nederlandse wegen.  Ik zat als 1 jarige dus al op de achterbank 8)

Motorisch niet kapot te krijgen, maar de roest breekt overal door heen ik ben van plan om de auto te restaureren. Alleen heb ik daar nu niet de ruimte voor ga hem wel hier en daar even aan pakken. Heb nu een bars in me ruit door dat de A-stijlen zijn gaan roesten. Er komt een nieuwe ruit in en de A-stijlen worden gerepareerd. Deze Sunny gaat nooit meer weg. Heb er een speciale band mee. Daar naast is alles te maken als je er maar geld in stopt niet waar ;)

Gr Michael.

Hierbij de foto's

Het voorscherm(Dit scherm nog origineel er zat een imitatie scherm op het origineel stond bij mijn opa in de kelder 24jaar lang door een aanrijding in het verleden).. En de linker deur heb ik laten spuiten Alleen is dit de kleur blauw geworden voor een Sunny van 1990 Allebei de zelfde kleur code, alleen de kleur is iets donkerder dan het hoort te zijn. De mijne hoort licht blauw te zijn. Maar goed als alles gespoten wordt dan komt de juiste kleur er op. ;)

« Laatst bewerkt op: 15:57:15, woensdag 26 september 2012 door Nissansunny86 »

Offline xx-maris-xx

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Ex Micra k11, N16, K11 Cabrio
Re: Nissansunny86 Stelt zich voor.
« Reactie #1 Gepost op: 15:36:50, woensdag 26 september 2012 »
Welkom !

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #2 Gepost op: 15:38:49, woensdag 26 september 2012 »
Lijkt me ontzettend tof als je dit beestje gaat restaureren! Leuk dat je zo enthousiast bent.
Welkom, en foto's van je project plaatsen zou leuk zijn!

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 15:39:56, woensdag 26 september 2012 »
Leuk! Ik ken dat met jeugdsentiment! Mijn Cherry uit "86 is als jong tweedehands gekocht toen ik 3 maanden oud was en ook altijd in de familie gebleven. Ondertussen door mij helemaal gerestaureerd en gereviseerd en alles, een erg leuk karwei!

Veel succes natuurlijk en ik ben benieuwd naar je foto's!

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 15:39:59, woensdag 26 september 2012 »
Welkom! Succes met de reddingsactie ;)

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #5 Gepost op: 15:43:07, woensdag 26 september 2012 »
Lijkt me ontzettend tof als je dit beestje gaat restaureren! Leuk dat je zo enthousiast bent.
Welkom, en foto's van je project plaatsen zou leuk zijn!

Dank je leuk dat jullie er wat in zien. Vrienden van me zien er maar niks in. Men denkt vaak wat is je winst? Voor mij is er geen winst als ik hem maar kan behouden daar gaat het om.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 15:43:22, woensdag 26 september 2012 »
Heb even je foto's werkend gemaakt ;) Ontzettend gaaf ding trouwens! Als je hulp nodig hebt of adresjes moet je maar even roepen, ben aardig bekend geworden in het restauratievak :)

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #7 Gepost op: 15:43:58, woensdag 26 september 2012 »
Tnx voor de reactie's leuk om te lezen!

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #8 Gepost op: 15:46:54, woensdag 26 september 2012 »
Leuk! Ik ken dat met jeugdsentiment! Mijn Cherry uit "86 is als jong tweedehands gekocht toen ik 3 maanden oud was en ook altijd in de familie gebleven. Ondertussen door mij helemaal gerestaureerd en gereviseerd en alles, een erg leuk karwei!

Veel succes natuurlijk en ik ben benieuwd naar je foto's!

Gaaf zeg heb je alles zelf gedaan? Is daar ook een topic van hier op het forum? Heb je de motor zelf gereviseerd? Waar kan je dat het beste laten doen?

Heb even je foto's werkend gemaakt ;) Ontzettend gaaf ding trouwens! Als je hulp nodig hebt of adresjes moet je maar even roepen, ben aardig bekend geworden in het restauratievak :)

Tnx was er net mee bezig! Dank je zo ver ik weet ben ik de laatste in NL die rond rijdt met deze kleur in de 4deurs uitgave. Een vriend van mij heeft de zelfde maar dan grijs uit 87. Wat ik nodig zou hebben is een plek waar ik hem uit elkaar kan trekken en alles kan maken/ lassen. Voor nu wil ik hem even fixen ivm bast in me voorruit. Maar het beste is gelijk kaal trekken.
« Laatst bewerkt op: 15:52:20, woensdag 26 september 2012 door Nissansunny86 »

Offline xx-maris-xx

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Ex Micra k11, N16, K11 Cabrio
« Reactie #9 Gepost op: 15:50:14, woensdag 26 september 2012 »
Mooie kleur auto,

succes met herstellen

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #10 Gepost op: 15:53:01, woensdag 26 september 2012 »
Mooie kleur auto,

succes met herstellen

Dank je heb het altijd een bijzonder kleur gevonden.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 16:27:07, woensdag 26 september 2012 »
Gaaf zeg heb je alles zelf gedaan? Is daar ook een topic van hier op het forum? Heb je de motor zelf gereviseerd? Waar kan je dat het beste laten doen?

Tnx was er net mee bezig! Dank je zo ver ik weet ben ik de laatste in NL die rond rijdt met deze kleur in de 4deurs uitgave. Een vriend van mij heeft de zelfde maar dan grijs uit 87. Wat ik nodig zou hebben is een plek waar ik hem uit elkaar kan trekken en alles kan maken/ lassen. Voor nu wil ik hem even fixen ivm bast in me voorruit. Maar het beste is gelijk kaal trekken.

Je zou eigenlijk eens op bezoek moeten komen bij me ;) In ieder geval heb ik zoveel mogelijk zelf gedaan aan demontage en montagewerk. Gaande de weg ben ik steeds meer te weten gekomen over hoe en wat en kan je steeds meer zelf doen. Dat geeft erg veel voldoening. Ook maak je de contacten, zowel met dealers en onderdelenleve ranciers over de hele wereld maar ook met schadeherstelb edrijven. Ondertussen is het zelfs zo dat ik een afspraak heb met een schadebedrijf voor het laten overspuiten van auto's. Heb zelf ook een loods met een paar maten van me waar we auto's restaureren.

Topic is hier wel te vinden: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=19760.2685

Als je alle 180 pagina's doorleest zie je ook dat ik steeds meer zelf begin te doen ;).

Offline wickydude

• NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 16:30:43, woensdag 26 september 2012 »
Welkom!
Respect dat je hem gaat opknappen. Beste klus!

Offline Nissansunny86

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #13 Gepost op: 16:31:52, woensdag 26 september 2012 »
Je zou eigenlijk eens op bezoek moeten komen bij me ;) In ieder geval heb ik zoveel mogelijk zelf gedaan aan demontage en montagewerk. Gaande de weg ben ik steeds meer te weten gekomen over hoe en wat en kan je steeds meer zelf doen. Dat geeft erg veel voldoening. Ook maak je de contacten, zowel met dealers en onderdelenleve ranciers over de hele wereld maar ook met schadeherstelb edrijven. Ondertussen is het zelfs zo dat ik een afspraak heb met een schadebedrijf voor het laten overspuiten van auto's. Heb zelf ook een loods met een paar maten van me waar we auto's restaureren.

Topic is hier wel te vinden: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=19760.2685

Als je alle 180 pagina's doorleest zie je ook dat ik steeds meer zelf begin te doen ;).

Dat vind ik nou leuk dat je gaande weg steeds meer te weten komt. Top dat je het meeste zelf hebt gedaan.
Dat klinkt geweldig een eigen loods en zoveel contacten woon je ver van mij vandaan? Zou best willen langs komen een keertje.
Ik zal je topic eens door nemen ik ben zeer benieuwd er naar!

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #14 Gepost op: 16:32:23, woensdag 26 september 2012 »
Welkom hiero!  :)