Auteur Topic: ben nieuw hier  (gelezen 32027 keer)

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
Re: ben nieuw hier
« Reactie #15 Gepost op: 10:26:19, vrijdag 27 juli 2012 »
Ik zag hier in een reactie zorg dat onderhoud is uitgevoerd anders kun je problemen verwachten met distributieket ting en spanner. Aan onderhoud van welk onderdeel wordt dan gerefereerd ?
Iemand ook een idee bij welke kilometerstand een distributieket ting en eventueel tandwielen preventief vervangen moeten worden ?

Bij een distributieket ting is een goede smering van belang. Op tijd olie en filter vervangen, en goede olie gebruiken.
De distributieket ting gaat in principe de levensduur van de motor mee en wordt alleen vervangen wanneer hij problemen geeft, bijvoorbeeld wanneer hij gerekt is.

marcelg

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 14:48:14, vrijdag 27 juli 2012 »
bedankt voor de uitleg.

Vandaag getankt. In het begin een gemiddeld verbruik van 1 op 12 en nu 1 op 13.9. Ik wordt steeds blijer met deze auto. Zelfs mijn puberdochters en haar vriendinnen vinden het een vette auto.  :)

Ik heb geprobeerd foto's te plaatsen maar dat wil niet lukken

Offline Forsaken

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
« Reactie #17 Gepost op: 18:56:53, vrijdag 27 juli 2012 »
mja op zich is een halve liter op 2300 km niet echt schrikbarend. dat komt neer op 1 liter per ongeveer 4600/5000 km.

opzich vind ik dit netjes, je zou misschien wel eens een olie beurt kunnen laten doen, bij een goede garage, het kan best zo eens zijn, dat er misschien geen of goedkope olie is gebruikt altijd.
Dit zou ook nog een reden kunnen zijn van olie verbruik.

zelf gebruik ik voor mijn benzine auto na  altijd 10 W40 van Castrol of Kroon.
niet de goedkoopste merken.
maar mijn ervaringen zijn er goed mee.

foto´s posten; kan je doen  door eerst je foto´s elders online te zetten, b.v facebook, hyves, photo bucket noem maar op.

als je een foto ergens online hebt staan, klik je op deze foto om hem te openen, rechter muis knop en dan locatie selecteren  dat is een http url eindigend op .jpg meestal.
dit adress selecteren, rechtermuis kopieren.

ga naar je post  klik op het afbleedings icoontje
kopier dan de url tussen de 2 haakjes die je dan ziet
« Laatst bewerkt op: 18:58:28, vrijdag 27 juli 2012 door Forsaken »

marcelg

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 10:11:40, zaterdag 28 juli 2012 »
Bedankt voor de uitleg. Ik ga het proberen.

Mij monteur had al olie ververst Er zit nu 5W40 vol synthetische olie in. Ik weet overigens niet of het iets uitmaakt of er 10W40 of 5W40 in zit. Is 5W40 niet iets dunner ?. Volgende beurt ga ik toch eens de 10W40 van Kroon proberen.

marcelg

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 10:33:00, zaterdag 28 juli 2012 »