Auteur Topic: Japfest 2 Donington Park 8th of July  (gelezen 11840 keer)

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Japfest 2 Donington Park 8th of July
« Gepost op: 17:48:00, donderdag 19 juli 2012 »
Event report

8th of July
Japfest 2
Donington Park
UK

https://www.google.nl/maps?saddr=eindhoven&daddr=Duinkerke,+Frankrijk+to:50.98013,2.03834+to:Donington+Park,+Castle+Donington,+Verenigd+Koninkrijk&hl=nl&ll=51.964577,1.94458&spn=4.732171,11.634521&sll=51.583897,0.483398&sspn=4.772214,11.634521&geocode=FervEAMdGnZTACmfw3lVG9nGRzGYuWSBZNKa8w%3BFcC5CgMdIj4kACm5IP_ZbYvcRzGgbWSBPvEKBA%3BFSLlCQMdRBofACl1mMdFkULcRzHRnqwkUgXOvg%3BFTkfJgMdMAHr_yG7UWc7pJr_GSnbmq8fsOV5SDG7UWc7pJr_GQ&oq=donington&mra=dpe&mrsp=2&sz=7&via=2&t=m&z=7

Wout en ik zijn naar Japfest 2 Donington Park gegaan in het weekend van 8 juli.
Donderdagmorge n om 7 uur vertrokken vanuit Eindhoven voor een weekendje plezier, dagje op het circuit van Donington planken en bjeej, veel bjeej. De pints gingen er goed doorheen dat weekend.

Nadat we de boot gemist hadden mochten we twee uur vertoeven in het fantastische resort dat de haven van Dunquerque is. Daar is dus echt niks te beleven, laat staan wat te eten. Met de nodige vertraging dus toch de boot op, reis ging voorspoedig. Aangekomen in Dover, daarna door naar het hotel in Kegworth. De locale pub uitgeprobeerd, dorp was een beetje dood maargoed het bier smaakte er niet minder om.

Dag 2 (vrijdag)
Heel de dag regen dus besloten om eens te gaan kijken bij het circuit. Ook nog even bij het museum wezen kijken, vooral F1 gerelateerd spul wat er stond. Omdat het toch heel de dag regende besloten om vroeg aan het bier te gaan. Wijs besluit en we hebben ons goed vermaakt in de pub.

Dag 3 (zaterdag)
In de loop van de middag kwamen wat andere nissan liefhebbers van NPOC (Nissan Primera Owners Club). Met een paar in de pub gezeten en wederom goed vermaakt. Op tijd terug want op zondag was het vroeg op.

Dag 4 (zondag)
Rond een uur of 7 hebben we verzameld met de anderen van NPOC. Vlakbij het circuit en ook vlakbij ons hotel. Goed geregeld. Om 8 uur zijn we vertrokken naar het circuit. Daar aangekomen snel met de papieren naar de verplichte briefing. Na de briefing meteen door naar de decibel meeting. Mijn S12 met standaard uitlaatsysteem heeft 83db. Ruim onder de norm van 100db dus.

Gelijk de eerste van 4 sessies die dag gereden. Donington is een leuk circuit om te rijden. Ook wat hoogteverschil erin dus top. Ik zat wel in de intermediate klasse dus dat is wel het wat serieuzere tracktool spul. Regelmatig ingehaald maar dat mag de pret niet drukken. Ook met de stock S12 FJ20e heb ik me goed vermaakt.
Veel bekijks gehad met de auto, af en toe kwam iemand een praatje maken. Zelfs nog 2 ex S12's bezitters gesproken. Zij vonden het vooral mooi om zo'n oudere auto in deze staat over het circuit te zien gaan. Prachtig!

Uiteindelijk heb ik dus 4 sessies van 20 minuten zonder problemen gereden. De remblokjes mogen wel vervangen worden....

Wat track fotos

Video
http://youtu.be/3W5XcbACC_4?hd=1

Hier kwam ik gisteren nog langs.

Volgende stop?