Auteur Topic: BC-Racing Schroefsets @Showoff Imports, Officiele Importeur!  (gelezen 57572 keer)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: BC-Racing Schroefsets @Showoff Imports, Officiele Importeur!
« Reactie #30 Gepost op: 14:52:22, zaterdag 10 november 2012 »
Wat ShowOffImports zich wellicht niet realiseert (en wat je ze ook niet kwalijk kan nemen) is dat de NON GT Primera's tapeinden in de wielkasten hebben. Er komt dus nooit iets de kofferbakruimt e in.

Dit in tegenstelling tot de GT waardoor je dus achter schotels nodig hebt met tapeindes die dus WEL naar binnen gaan.

edit

Foto van mijn BC Racing set onder een non GT Primera P11:

Ik moest ook het gat uitboren om het spul genoeg clearance te geven maar dat vind ik niet zo interessant.
Je ziet hier al de voorbereiding op tapeindes maar die zitten in dit geval dus aan de binnenkant.

En daarom dus ook geen tapeindes op de BC Racing veerschotel
« Laatst bewerkt op: 14:55:24, zaterdag 10 november 2012 door Laurens PNut »

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #31 Gepost op: 15:32:47, zaterdag 10 november 2012 »
Ik bestel in elk geval geen P11 GT schroefset voordat ik een foto gezien heb van de achterste topmount van die specifieke set.  :)

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #32 Gepost op: 16:17:27, zaterdag 10 november 2012 »
Ik zie nu helemaal het probleem niet meer vwb die veerpootbrug.. .. (mooie foto laurens...)

Dat gat maken voor de demperinstelli ng is een veel groter 'probleem'. Die moet je frezen wil je het netjes doen... Als je dat al gedaan hebt lig je zeker niet meer wakker van die veerpootbrug.. . Dat is dan een kwestie van poten monteren en de gaten die in het chassis zitten doorboren en boten er doorheen.... (en ff met twee man monteren)

Stelletje jankers :P Niet alles hoeft toch P&P te zijn, je mag er best wat voor doen hoor :D BAM

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #33 Gepost op: 16:34:19, zaterdag 10 november 2012 »
Gat voor de demperinstelli ng moet hoe dan ook en is snel gemaakt met zo´n boor met van die tanden erop (ik weet de naam niet). Was in 1 x prima in mijn geval, gewoon de juiste maat en ff boren.
En idd de gaten doorboren is op zich ook niet zo´n punt, dan wel ook de veerschotel doorboren dus, want daar moeten de bouten doorheen. Het kan allemaal, is even wat meer werk. Zou fijn zijn als het al kant en klaar zou komen.
« Laatst bewerkt op: 16:36:38, zaterdag 10 november 2012 door Loek54 »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #34 Gepost op: 16:35:48, zaterdag 10 november 2012 »
Metaal gatenzaag heb ik gebruikt idd.

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #35 Gepost op: 16:48:10, zaterdag 10 november 2012 »
Mijn ervaring met een metaalgatenzag is dat dit wat lomp is... Frezen is direct veel mooier afgewerkt maar op de foto zag het er prima uit...

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #36 Gepost op: 16:49:07, zaterdag 10 november 2012 »
Ik bestel in elk geval geen P11 GT schroefset voordat ik een foto gezien heb van de achterste topmount van die specifieke set.  :)

+1

ben benieuwd of er op de achterste topmount ook echt tapeindes zitten die binnen in de auto komen

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #37 Gepost op: 16:55:09, zaterdag 10 november 2012 »
Ik zie nu helemaal het probleem niet meer vwb die veerpootbrug.. .. (mooie foto laurens...)

Dat gat maken voor de demperinstelli ng is een veel groter 'probleem'. Die moet je frezen wil je het netjes doen... Als je dat al gedaan hebt lig je zeker niet meer wakker van die veerpootbrug.. . Dat is dan een kwestie van poten monteren en de gaten die in het chassis zitten doorboren en boten er doorheen.... (en ff met twee man monteren)

Stelletje jankers :P Niet alles hoeft toch P&P te zijn, je mag er best wat voor doen hoor :D BAM

Volgens mij klopt het niet helemaal zoals je het hier zegt. Je zegt namelijk poten monteren en gaten die in het chassis zitten doorboren en poten erdoorheen. Maar er zitten al gaten in het chassis, waar de tapeindes van de topmounts doorheen naar binnen moeten komen. De vraag is dus eigenlijk of er tapeindes op de topmounts zitten van de gt set zoals die hier aangeboden word.

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #38 Gepost op: 16:58:37, zaterdag 10 november 2012 »
Snap ik, maar zonder die tapeinden is de functie van een bout met moer toch hetzelfde.... was iet te snel getypt... boren door de schotels heen bedoel ik...

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #39 Gepost op: 17:28:52, zaterdag 10 november 2012 »
Het gaat mij er meer om dat als ze de voorkant wel aangepast hebben en de achterkant niet, dat ik dat half werk vind...

Ik las ooit eens een uitspraak in een siggie:

Ik citeer:
Citaat
Als je iets doet moet je het goed doen en anders moet je er niet aan beginnen......

:D

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #40 Gepost op: 18:03:47, zaterdag 10 november 2012 »
Mooie uitspraak idd en daar sta ik nog steeds achter en idd is het half werk van de fabrikant... Maar om het nu om een paar gaatjes boren te laten... Boren of frezen moet je toch al....

En als je een hele auto leeg trekt en een motor volledig opbouwt valt me dit nog meer tegen ;-)

Zo, genoeg gekat. Ik blijf bij mijn eibachjes met vpb'en (omdat het kan) en weer BOT

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #41 Gepost op: 18:15:09, zaterdag 10 november 2012 »
Ik ben waarschijnlijk de eerste die de methode die Mark aangeeft gaat uitproberen.
Zodra ik tenminste de achterste vpb heb, die Timo me hopelijk spoedig opstuurt....

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #42 Gepost op: 19:53:43, zaterdag 10 november 2012 »
Heeft een GT gaten zitten waar een non-GT tapeindes heeft zitten? Of heeft de GT tapeindes op de zelfde plek als de non-GT plus nog twee gaten voor de VPB? In dat geval zou ik namelijk de BC-set gewoon monteren. Dan van binnen uit gaten in de veerschotels van de BC-set boren en er draad in tappen. Dan kun je de VPB mooi monteren met 4 boutjes.

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #43 Gepost op: 00:00:12, zondag 11 november 2012 »
Dat .

Offline showoffimports.nl

• NCN Club Sponsor
  • *
  • Powned by NCN
« Reactie #44 Gepost op: 11:29:59, maandag 12 november 2012 »
De achterste strutbar hoeft hier niet voor verwijderd te worden.
Daarom Heeft BC racing deze speciale schroefset gemaakt.