Auteur Topic: Jordy rs13  (gelezen 21877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lizard

  • Nieuwkomer van 2011
  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2179
  • Geslacht: Man
Re: Jordy rs13
« Reactie #15 Gepost op: 12:22:25, maandag 26 maart 2012 »
welkom en een nette s13 heb je... ;)

jordy

  • Gast
Re: Jordy rs13
« Reactie #16 Gepost op: 20:59:40, maandag 26 maart 2012 »
nu heb ik vandaag weer een turbo-kitje gevonden ,maar op het einde van de rit is die toch weer voor die *censored* sr20 ,heb het ff gecopyt :(betreft een ebay(godspeed)turbo-kit

DESCRIPTION: S13 SILVIA ca18 ca18det td05 18g turbo charger kit



this comes with the following items

-ca18det motor stainless steel turbo manifold (1 year warranty )

-Godspeed td05 18g turbo charger ( 380+ hp ) ( 1 year warranty)

-Oil fittings for turbo charger

-Turbo inlet tube

-Oil line kit , oil feed , oil return (with all fittings )

- stainless turbo dump elbow

 

-this is a basic set up, this set up require an intercooler , and intercooler pipe and blow off valve to make it complete

 
turbo spec :


Bearing system: Journal Bearing
Compressor Wheel Diameter: 50.3 / 68mm
 TURBINE Wheel Diameter: 49.2 / 56mm
Turbine TRIM: 57
 Turbine flange type flange: T25
 Downpipe flange type : 240sx 5 bolt type
Nozzle Area: 8cm²
 Cooling type : oil and water cooled.
 Horsepower rating: 300-400 HP
 BOLT ON TURBO FOR S13 S14 S15 (SR20 MOTOR)
 Actuator set at : 14.5 PSI
CFM: 600

Offline Mojo

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1962
Re: Jordy rs13
« Reactie #17 Gepost op: 22:56:20, maandag 26 maart 2012 »
Ja. Bolt on voor een SR20. Vandaar dat ze waarschijnlijk ook een bijpassend CA18DET spruitstuk erbij geven.

Hoe dan ook, een RWD T2 turbo is een RWD T2 turbo, ongeacht het blok waar het opkomt. Het is het spruitstuk waar het om gaat.


Maar goed, waarom een eBay turbo?

jordy

  • Gast
Re: Jordy rs13
« Reactie #18 Gepost op: 06:19:12, dinsdag 27 maart 2012 »
omdat ik maar geen goeie site ofzo vind met turbo's voor de ca18det.ofd het is xs power:D

Offline Mojo

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1962
Re: Jordy rs13
« Reactie #19 Gepost op: 10:38:32, dinsdag 27 maart 2012 »
Een juiste turbo heb je niet zomaar gekozen.

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/ is een mooi uitgangspunt. Lees daar alle tech-gerelateerde delen door, en je komt al een heel end.

In essentie: Kies je doelvermogen, kies je "frame" (T2x, T3x) en kies vervolgens een turbo die past bij je motor (Een T28 doet hele andere dingen op een SR20DE+T dan op een SR20VE+T). Afhankelijk van je frame (T2, T3) kies je je spruitstuk, en de rest van de onderdelen.

Aan de andere kant kan je natuurlijk ook van een spruitstuk uitgaan met een bepaalde flens (T2, T3), of een bepaalde turbo, maar houd er dan rekening mee dat de keuze beperkter is, en je setup niet ideaal is voor je blok.

Goede merken zijn bijvoorbeeld Garrett, Turbonetics en Precision.
« Laatst bewerkt op: 10:48:40, dinsdag 27 maart 2012 door Mojo »

Offline Mojo

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1962
Re: Jordy rs13
« Reactie #20 Gepost op: 10:40:09, dinsdag 27 maart 2012 »
Nogmaals, een turbo is niet motor-afhankelijk. Een turbo die werkt op een SR20DET kan ook werken op een RB26DETT, of een SR20VE+T. Je zult echter wel op moeten letten op eventuele aansluitingen (zo zal een turbo voor een Volvo niet 1 op 1 passen in een Nissan).

jordy

  • Gast
Re: Jordy rs13
« Reactie #21 Gepost op: 12:25:30, dinsdag 27 maart 2012 »
het betreft dus een rs13 met ca18det motor ,welk "frame" heb ik dan? en doelvermogen jah ,hangt beetje af van de prijs:d denk zo'n 250-300pk?

Offline Mojo

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1962
Re: Jordy rs13
« Reactie #22 Gepost op: 14:33:28, dinsdag 27 maart 2012 »
Ok, ik heb even gegoogled, de standaard turbo van een CA18DET is een Garrett T25. Dat wil zeggen dat het "frame" hier een T2 is (de term frame slaat verder nergens op, alleen om aan te geven dat de turbo uit de T2x serie komt (T20, T25, T28 etc)).

Momenteel heb je dus een spruitstuk met een T2 flens. Hier passen in principe ALLE T2 turbo's op (zie hierboven).

Vond dit stukje ook nog:
http://www.houston240sx.com/showthread.php?t=18192

Hieruit blijkt dat de standaard turbo van de CA18DET de kleinste versie van de T25 is, en dat een normale T25 van een SR20DET al een upgrade is. Ook geven ze aan dat op een standaard CA18DET 300 pk eigenlijk teveel is.

Citaat
With the T28/Z32mafs/440 cc injectors you may be able to hit 270 whp or so but you'll need at minimum a rom tune, tuned ECU, or an SAFC-II, so its very tune dependant. Really to get over 300 is just a pain in the ass and thats where shit starts breaking.

Goed. Laten we je doelvermogen op 270 houden. Dan moet je dus volgens bovenstaande quote op zoek naar een T28 (standaard GTI-R turbo) (met eventueel de bijbehorende downpipe), een Z32 MAF (dat is die van een Z32 300ZX), en 440 topmount injectoren uit bijvoorbeeld een Skyline GTR (eBay). Daarnaast zul je e.e.a. moeten inversteren in apparatuur om te fine-tunen (ECU modificeren of SAFC-II).

En dan komt nog een eventuele upgrade voor de intercooler of uitlaatlijn bij kijken.

Maar, ik zou zeker even een kijkje nemen op de volgende fora:

www.sxoc.nl
www.sxoc.com
« Laatst bewerkt op: 14:41:28, dinsdag 27 maart 2012 door Mojo »

jordy

  • Gast
Re: Jordy rs13
« Reactie #23 Gepost op: 17:04:59, dinsdag 27 maart 2012 »
hey ,bedankt alvast om dat allemaal uit te zoeken! en zou ik geen betere (grotere) benzinepomp nodig hebben dan? en die ecu tunen kan ik dat niet laten doen door iemand ?want als ik al die spullen moet kopen kan ik het voor die prijs laten doen denk ik:d

Offline CHiNo4ReaL

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 103
  • Geslacht: Man
    • Chino4real.nl
Re: Jordy rs13
« Reactie #24 Gepost op: 13:53:32, woensdag 28 maart 2012 »
Welkom!

Ik heb je een PM gestuurd, misschien wel interessant voor jou!

jordy

  • Gast
Re: Jordy rs13
« Reactie #25 Gepost op: 06:33:05, maandag 02 april 2012 »
heb zo beetje rondgekeken en was zo aan het denken , een sr20det swap is die te doen in s13? of rb-series ofzo want als ik kijk wat die blokken zo kosten 2000-2500 ,als ik een deftige turbo setup wil voor mijn ca lig ik ook bijna daaraan:D

Offline turbohenkie

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1010
  • Geslacht: Man
Re: Jordy rs13
« Reactie #26 Gepost op: 07:48:06, maandag 02 april 2012 »
welkom mede sx bezitter :cheer:

Offline sunny1600

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 11753
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re: Jordy rs13
« Reactie #27 Gepost op: 19:27:01, maandag 02 april 2012 »
Natuurlijk is dat te doen. Op SXOC.com en SXOC.nl zitten genoeg S13 bezitters met een SR20 of RB swap.