Clubleden,
Even een berichtje waar ik al even over zit te piekeren of ik het hier wel of niet zou plaatsen. Ik heb voor een aantal leden wat werk gedaan en ben zoals mensen toch wel weten niet de moeilijkste. Als er werk geleverd wordt komt er ook het betalen bij kijken...logis ch. Naast het feit dat er personen zijn die mij een mail sturen om een prijsopgave te maken en dan niet meer reageren heb ik nu iemand die na 64 dagen de rekening nog niet heeft betaald. Het is geen astronomisch hoog bedrag, ik ga er niet aan failliet, maar door dit soort "zaken" wordt mijn animo om dit soort werk te doen niet echt gestimuleerd.
Ik heb de persoon een aantal smsjes en pmmetjes gestuurd maar wat er ook gezegd wordt, ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik ga geen rotte tomaten gooien, en gebruik geen naam, maar degene die dit leest weet zelf wel wie ik bedoel.
Het is simpel: Ik werk voor 80% buiten de deur, daarbij "verhuur" ik mezelf aan een bedrijf om daar te werken. Ik maak op die manier minimaal 8 uur per dag (8 x ... = leuk). Als ik voor een clublid (of iemand buiten de club om) een klusje afspreek plan ik daar een hele dag voor in. Ik weet nooit exact hoe lang zo'n klusje duurt en kan dus geen andere dingen afspreken. Gemiddeld ben ik ongeveer 3 uur met zo'n klusje bezig, waardoor ik vergeleken met een "normale" werkdag 5 uur "mis". Mensen vinden me wel eens gek dat ik dat doe, maar de reden is simpel: Omdat ik het LEUK vind om te doen!
Ik merk wel eens dat ik het soms moeilijk vind de uurprijs helemaal te berekenen, omdat er ook mensen in de club zijn die het in de "beun-uurtjes" voor een heel stuk minder doen.
Kort samengevat wordt ik er financieel-technisch gezien niet veel wijzer van.
Nogmaals duidelijk: Ik vind het erg leuk om dit te doen, en daarom wil ik dat ook blijven doen. Maar door bovenstaande dingen gaat mijn animo wel wat weg merk ik, en daar baal ik van! Ik ben nog niet zo lang clubsponsor, en dat doe ik niet om meer werk te krijgen, maar omdat ik de Nissanclub al een lange tijd ken en hier een soort van sympathie voor heb.
Mijn zegje is gedaan, en ik hoop dat ik de personen die ik bedoel (en ook zelf best weten wie het zijn) ermee bereik en deze personen hier in het vervolg rekening mee gaan houden. Ik spreek nu voor mezelf, maar denk dat er meerdere personen/bedrijven zijn die dit kunnen beamen.
gr Chris