Auteur Topic: Woudam met een Almera 2.0 GTi N15  (gelezen 30506 keer)

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: Woudam met een Almera 2.0 GTi N15
« Reactie #30 Gepost op: 19:30:47, zondag 24 februari 2013 »
Haha, komt goed Kai!

Hey Kevin,

Gisteravond nog ff met wat familie rondgereden. Wat een heerlijke auto en hij is echt voelbaar sneller dan de 106! Wel wat stug, maar dat vind ik niet erg. Ik denk dat ik m 1 of 2 centimeter omhoog ga laten zetten. En qua camber laat ik mij adviseren door het bedrijf waar ik dat laat doen (moet ik even uitzoeken wat een goed adres is).

Het is idd een mooi bak, van iedereen krijg je ook bekijks. Nu nog ff leren poetsen! :P

8)

Ja, hij heeft lekker wat koppel onderin. Ook een heel gezond blok. Dus erg prettig om te rijden laag in de toeren.
Blok is in een goede staat, 28-11-2010 toen ik hem op de dyno had kwam hij uit op 155 krukas pk's en 134(!)wiel(!) pk.

Dat alleen met een andere uitlaat en luchtfilter.

2cm voor en achter doet een hoop, vooral als je dan de demper instelling rondom met 2 verlaagd (dus twee klikjes terug) Dan rijd het een heel stuk comfortabeler!

Ik had hem standaard met schroefset zo staan:

Dat is perfect als je hem praktisch wilt gebruiken. :)

De meeste uitlijnzaken (geen quickfit o.i.d.) kunnen heel makkelijk het camber naar 0 zetten en de schroefset omhoog zetten.
Ik heb hem toen des tijds bij "Wanders Bandenservice" laten doen (steenbergen), omdat zij ervaring hadden met uitlijnen i.c.m. schroefset.

Vanuit Amersfoort is het wel een aardig eind rijden 1,5 uur dus wellicht dat je een bedrijf in de buurt kan vinden.

Het stelt weinig voor gezien ze alleen de ringen omhoog moeten schroeven op juiste hoogte:

Als je hem een keertje oppoetst springt dat rood er nog meer uit haha.

Offline Woudam

• NCN Forum Member
  • Living from corner till corner!
« Reactie #31 Gepost op: 19:51:17, zondag 24 februari 2013 »
In zo verre, hier in de buurt staat hij net te laag en elke keer de bumper schrapen terwijl je een drempel op rijdt, dat vind ik zonde. Wat je zegt, 2cm doet een hoop en staat voor het oog toch laag. ;D

Het uitlijnen wil ik graag laten doen door een bedrijf/persoon die verstand heeft van circuitafstell ingen, die mij dan goed kan adviseren en weet wat hij doet. Misschien betaal je er wat meer voor, maar dan kan je het ook vertrouwen.

Van mij hoeft ze niet eens echt comfortabeler, maar omdat mn vrouw er elke dag mee rijdt, luister ik maar wat zij wil (ik heb dr ook nota bene overgehaald om überhaupt naar deze wagen te gaan kijken :P) en dan lijkt mij dat een uitstekende oplossing! Kan ik dan als ik bijv. naar de Nordschleife ga dan ook gewoon de demperafstelli ng harder zetten, of komt daar meer bij kijken?

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #32 Gepost op: 20:16:11, zondag 24 februari 2013 »
Je kunt dan zeker de demping harder zetten.
Wat je ook kunt doen is opschrijven hoeveel klikjes je "fijn" vind. (0 zowel voor als achter voor comfy) en deze instelling voor circuit zegmaar.

Of je laat hem afstellen voor circuit (maar wel 2a3cm hoger).
En schrijft het aantal "klikjes" op en zet hem voor je vrouwtje naar 0.

Offline Woudam

• NCN Forum Member
« Reactie #33 Gepost op: 20:50:59, zondag 24 februari 2013 »
Oh kijk, das nog eens een handig tip! Dan kan je er comfy heen rijden en vervolgens lekker op de baan stuiteren om weer comfy terug te rijden! :applaus:

Zitten er trouwens nog boxjes achterin? ;)

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #34 Gepost op: 21:11:33, zondag 24 februari 2013 »
Standaard zaten er 16,5cm boxen achterin.
Maar deze waren in het begin al opgeblazen en kapot dus heb ik ze niet meer terug gebouwd.

Wat je kunt doen is een goedkoop setje jbl speakers halen.
Ik geloof dat Jan willem aka Galaxis een setje heeft die precies mooi past in de kofferbak.

Offline Woudam

• NCN Forum Member
« Reactie #35 Gepost op: 23:04:41, woensdag 27 februari 2013 »
Ah, ik zie dat mijn betaling + gegevens goed doorgekomen zijn en nu clubmember ben! Thanks Mod's!

Offline AlmeraN15

• NCN Forum Member
  • F*ck JDM i'Ve gOt My oWn StylE!
« Reactie #36 Gepost op: 23:53:05, woensdag 27 februari 2013 »
Ik heb nog 16.5cm hifonics speakers liggen die kun je zo onder die kappen schroeven! Verder heb je een super auto gekocht! ;) Veel plezier ervan maar dat komt vast helemaal goed!

Offline Woudam

• NCN Forum Member
« Reactie #37 Gepost op: 07:44:51, donderdag 28 februari 2013 »
Thanks! Ook voor je aanbod, maar ik heb al speakers besteld via de 106 club. Die zullen wel met enkele dagen binnen komen.  ;)