Auteur Topic: Aftertalk JAE 2011  (gelezen 97811 keer)

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re:Aftertalk JAE 2011
« Reactie #15 Gepost op: 14:08:08, maandag 12 september 2011 »
Ik heb ze geresized Lars. Als je een bepaalde foto full size wil even een PM sturen welke foto je wilt + emailadres.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 14:20:08, maandag 12 september 2011 »
Mijn avontuur:

Donderdag/vrijdag (heenweg)
Donderdag rond 14:00 uur vertrokken naar Den Haag. Moest nog even wat spullen bij Jeroen afleveren om te bezorgen door Zuid Holland. Daar even een colaatje gepakt en toen vertrokken richting St. Maartensdijk waar een groepje samen zou komen. Daar een groot deel van de avond gevuld met het kijken van Dragonball Z :P
Toen Lars en Patrick aangekomen waren nog een rondleiding door het 'kasteel' van de ouders van Kevin en na nog wat drinken zijn we vertrokken richting Duinkerken. Helaas bleken er maar 2 navigatiesyste men te kloppen (niet die van de mensen die voorop reden) waardoor we eerst in Calais aankwamen. Dus zijn we weer een stukje teruggereden naar Duinkerken waar Patrick eerst de afslag mistte. Via de walkie talkies meerdere malen duidelijk gemaakt dat we die afslag moesten hebben maar ja, Patrick luisterde niet :P Dus hij vol in de ankers en maar weer een stukje achteruit op de snelweg :D.
Toen stonden we te wachten bij de boot. Even een beetje gevoetbalt en toen zijn er mensen in de auto een paar uurtjes slaap wezen pakken. Ik kon zelf niet slapen dus heb maar ff Angry Birds gedaan op me telefoon. Daarna nog ff met Lars staan praten. Toen begon ik me zorgen te maken dat Rens misschien ook bij de verkeerde haven stond dus ik Jeroen maar ff wakker gemaakt of hij Rens ff kon bellen of hij niet idd bij Calais stond. Hij stond gelukkig wel bij Duinkerken dus eigenlijk voor niets Jeroen wakker gemaakt die Rens weer heeft wakker gebeld :P (sorry jongens)
Op de boot ff een paar dingen gegeten en paar sigaretjes gerookt (bleek dat de sigaretten op die boot niet belastingvrij waren dus daar niks gekocht :() en toen kwamen we aan in Dover. Het was prima te doen om met 5 auto's te rijden dus besloten om gewoon in de groep te blijven. We schoten lekker op en hebben geen gekke dingen gehad.

Vrijdag aankomst
Toen we waren aangekomen op JAE bleek de prijs iets hoger te liggen dan voorgaande jaren (30 pond maar het was het driedubbel en dwars waard). Ik heb gauw even me tent opgezet en daarna heb ik een paar mensen geregeld die meegingen boodschappen doen. We hadden redelijk budget geshopt (bleek later dat dat niet heel erg slim was maar daarover later meer) waardoor we zelfs onder de 100 pond bleven. We hadden echt een volle winkelwagen en we waren bang dat het niet in de kofferbak van de 144 zou passen (vorig jaar ook moeite om alles in de P10 te laden en dat was minder) maar we hadden nog ruimte over :P
Bij terugkomst stond de NCN-tent al dus dat is allemaal heel netjes gedaan. De dag een beetje gevuld met wat rondlopen en slap ouwehoeren en toen was het tijd voor de BBQ. We kwamen er achert dat er geen bestek was dus dat heb ik gauw nog even opgehaald. Toen ik weer terugkwam met het bestek was de BBQ al flink aan de gang. Het was wat chaotisch maar volgens de meesten hebben in ieder geval wel wat gehad. Het vlees was echter van bedroevende kwaliteit dus geen budgetshoppen meer bij de Tesco. :P De rest van de avond een beetje slap geouwehoert en rondgelopen met een paar mensen. We kwamen op een gegeven moment aan bij de tent van een clubje waar een paar mooie (P)S13's stonden en daar wat gehangen. Daarna zijn we weer teruggegaan naar onze tent en daar de rest van de avond een beetje gevuld met slap ouwehoeren en om 23:00 uur maar besloten te gaan slapen.

Zaterdag
Ik had mijn wekker gezet om 7:30 uur zodat ik weer vol kon genieten van de dag. Met Roy even naar de Tesco gegaan om wat dingen te halen. Daar eerst even rondgelopen en een camera uitgezocht. Toen we weer terugkwamen waren er al meer mensen wakker. Toen is Jano begonnen met het ontbijt. Zoals gewoonlijk weer erg lekker. Toen iedereen had gehad besloot Patrick om boodschappen te doen. Ik ben weer meegegaan (ik had het boodschappenge ld in beheer dus ja, ik moest wel) en toen we bij de Tesco aankwamen besloot Patrick eerst nog een rondje te rijden. Helaas zijn de wegen in Engeland van zo'n bedroevened kwaliteit dat Patrick niet voluit kon. Maar ik was toch best onder de indruk. Wat een beest is die TP10 van Patrick. Daarna de boodschappen gedaan. Patrick had alleen geen rekening gehouden met het feit dat het toch best veel was en had de kofferbak vol zitten. Dus alles moest op de achterbank. Toen we aankwamen op het terrein moesten Erik en ik uitstappen omdat Patrick anders niet over de drempeltjes kon. :D Aangekomen bij de stand was de auto al weer uitgeladen dus dat was een voordeel dat Erik en ik uit moesten stappen. :P
Toen even rustig gezeten. Toen kwamen een aantal jongens van NPOC bij me voor de handschoenen. Die had ik meegenomen om daar uit te delen dus dat heb ik maar gedaan. Samen met een aantal NPOC'ers de lijst afgewerkt en dat ging goed.
De rest van de dag gevuld met rondlopen en slap ouwehoeren en veel mooie auto's gezien. Ik ben tot een uur of 3 wakker gebleven en toen besloten te gaan slapen.

Zondag
Helaas de laatste dag van JAE. Ik werd wakker en ben meteen begonnen om al een beetje in te pakken. Toen even naar de NCN-tent gelopen, daar wat gezeten en gepraat en dergelijke. Toen verder gegaan met opruimen. Ik had mijn tent weer snel opgeruimd en ingeladen en toen zijn we begonnen met de NCN-tent. Dat is zeer snel, zeer soepel en zeer netjes gebeurt en toen waren we zo goed als klaar voor vertrek. Toen we vertrokken werden we via een andere uitgang als normaal gestuurd. Het was een drukke weg dus het duurde even voor we allemaal op weg waren. Patrick, Jeroen en ik zijn meteen bij de Tesco maar even gaan tanken maar dat had niet iedereen door. Lars was de enige van de groep die geen navigatie had dus dat werd een beetje problematisch. Hij was namelijk bij de eerste snelweg al verkeerd gereden. Telefonisch is dat allemaal weer goed gekomen en hij was vrij vlot weer bij Jeroen, Patrick en mij aangesloten waarna we onze weg weer gingen vervolgen. Ook dit ging weer erg soepel. Onderweg nog even gestopt om wat te eten bij een McDonalds en van daaruit naar de boot gereden. Bij de boot aangekomen bleek dat wij de eerste waren die daar waren. Mipa werd nog even door de douane gecontroleerd maar was snel weer bij de groep. En toen was het wachten op de boot. Ondertussen kwam de rest ook nog aangereden. Op de boot wederom slap geouwehoert en nog ff de spelhal ingelopen om de laatste ponden op te maken.
Aangekomen in Frankrijk de boot afgereden en een paar honderd meter verderop iedereen even gedag gezegt en naar huis gereden. De bedoeling was om met Rens mee te rijden maar hij ging me niet snel genoeg dus al snel besloten om in mijn eentje verder te gaan. Om 11 uur reed ik Nederland weer binnen en toen was het eigenlijk maar een klein stukje om nog thuis te komen.

Ik wil iedereen die mee was (ik ga de namen niet opsommen want ik weet zeker dat ik dan iemand vergeet en dat ik zo lullig) bedanken voor een fantastisch weekend en ik hoop iedereen die mee was ook volgend jaar weer te zien bij JAE 2012. Ik weet dat ik er nu al weer zin in heb.

Foto's zijn onderweg.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 14:37:58, maandag 12 september 2011 »
Hier een kleine slectie van mijn foto's

De rest van de foto's zijn hier te vinden

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
  • Wie laag wil zijn moet omrijden
    • Zeurdoos.com
« Reactie #18 Gepost op: 14:46:20, maandag 12 september 2011 »
Ook leuke foto's hoor ;)

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #19 Gepost op: 14:56:32, maandag 12 september 2011 »
Maatje van mij heeft foto's gemaakt met mijn camera. Hierbij zijn werk  :)

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 15:21:40, maandag 12 september 2011 »
Nette pics van Erik.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #21 Gepost op: 15:24:06, maandag 12 september 2011 »
Mooie plaatjes heren :) O0

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #22 Gepost op: 15:35:42, maandag 12 september 2011 »
jow wat een berg foto's :D
zitten gave tussen O0

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
    • Zeurdoos.com
« Reactie #23 Gepost op: 15:41:34, maandag 12 september 2011 »
Ook mooie plaatjes O0

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #24 Gepost op: 15:49:14, maandag 12 september 2011 »
Zitten echt hele mooie foto's tussen!

Offline BlackOut

• NCN Forum Member
  • No More Fukushima Wheels Biatch!
« Reactie #25 Gepost op: 15:51:58, maandag 12 september 2011 »
+1

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 16:10:56, maandag 12 september 2011 »
heel gaaf die foto's

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #27 Gepost op: 16:16:28, maandag 12 september 2011 »
Bij deze ook even mijn foto verhaaltje (helaas niet alle foto's heel erg mooi)

Donderdag
Donderdags avond eerst naar Kevin gereden. Daar wat NCN crew opgewacht om te vertrekken naar La France.
Rens was eerder gegaan om lekker wat rust te pakken op de haven en geïnspireert door dat idee heb ik de groep gevraagd of wij dat ook niet konden doen.
Idee viel goed in de aarde dus lekker op tijd vertrokken richting het zuiden.

Vrijdag
Eenmaal aangekomen op de haven klopte er toch iets niet

Verkeerde haven

Dus de navi's weer naast mekaar gezet en een stukje teruggereden

Aangekomen op de goede haven O0

Daar stonden ook een paar wrakken geparkeerd :D

Ook Rens daar gevonden

De bootreis naar Dover
Iedereen boeiend aan het luisteren

Luisteren naar Rikkert's boeiende verhaaltjes :D

Engeland!! :) :)

Na een paar honderd kilometers rijden aangekomen. Tenten opzetten, waaronder ook de bekende NCN tent

Een eerdere delegatie NCN was er al en was op de NPOC stand te vinden

Verder een heerlijke avond gehad, goeie temperatuur en lekker wat biertjes in mn nek gegoten.

Zaterdag
Jano's ontbijt waar ik weer ontzettend naar uitgekeken heb O0

Ik niet alleen overigens

De chocolade pasta mocht ook niet ontbreken :D

Wat foto's van een klein deel van de aanwezige auto's

Tentenkamp

NPOC en NCN stand gebroederlijk naast elkaar

NCN stand

's avonds nog lekker vuurtje gemaakt

http://www.youtube.com/watch?v=a5lc5niEXSU#noexternalembed#

Een heerlijke avond wederom, tot diep in de nacht lekker gezellig gehad met de groep.

Zondag
Wakker worden, langzaam weer inpakken voor vertrek.

Jeroen bleek ongeveer net zo groot te zijn als een S13 einddemper :D passen beide in dezelfde doos

We reden in 2 aparte groepjes richting Dover terug. Beviel me best prima eigenlijk.
Ik zat heerlijk onderuit gezakt in de Colt van Jeroen, heerlijk genietend van het zonnetje met de voeten op het dashboard. Wat een genot :cheer:

Terugweg begon gelijk goed, binnen 1 km waren we Lars al kwijt :D precies de enige zonder navi :P
Dus langs de snelweg maar opgewacht, Lars was blijkbaar de andere kant opgereden. In afwachting van de fietser op de snelweg (wtf! :D) nog een filmpje gemaakt. Vangrail langs de weg? wat is dat?
http://www.youtube.com/watch?v=WNzSMDGuxZg#noexternalembed#

Lars had ons weer teruggevonden dus we hebben onze rit vervolgd richting Dover

En uiteindelijk op tijd bij de haven en met de boot terug naar Frankrijk

Hier houden m'n foto's ook op gelijk.

Bij haven Duinkerken nog voor de laatste keer met z'n allen verzameld langs een zijweg. Iedereen nog een goede reis toegewenst en de rit naar NL gestart.
Op een gegeven moment kwamen Jeroen Kevin en ik voorop de trein te rijden, de rest ging zo langszaam ineens. Niet heel veel later zagen we Mipa snel naar ons toe rijden, we hoorden nog wat roepen op de porto, maar was onduidelijk. Toen zagen we Mipa bij het tankstation eraf duiken. Dat was blijkbaar de bedoeling dat wij dat ook deden omdat Casper dus pech onderweg had met de steen.

Pas toen ik mijn K11je bij Kevin thuis weer opgehaald had en bij Casper thuis nog kapsalon ging eten, werd het verhaal pas duidelijk.
Gelukkig is iedereen (zoals elk jaar weer) weer gezond en wel thuis gekomen.

Kort samenvattend:
Ik heb weer een geweldig JAE weekend gehad. Op een of andere manier hebben we elk jaar weer geluk met weer in Engeland. De zomers kunnen de laatste jaren niet echt op namelijk wat het slecht weer betreft. Ook dit weekend weer weer lekker warm en veel zon. Zaterdag een kleine bui gehad en wat harde wind. Maar als dat alles was.. :)
De NCN tent had het overigens wel even zwaar met die harde wind en we moesten met enige spoed even zorgen dat de zijwanden niet kapot gerukt werden. Alles is goedgekomen gelukkig.

Verder wil ik iedereen die mee was bedanken voor de aanwezigheid en gezelligheid. Ik vind het prachtig om te zien dat er tot nu elk jaar weer meer mensen meegaan en elk jaar is iedereen vol lof over dit evenement. En elk jaar vraag ik me weer af of er niet een eind komt aan de groei van de JAE groep. Dat zal ik volgend jaar weer zien. Ik meen dat we dit jaar met 15 man waren en dat vind ik erg veel voor een internationaal evenement.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in NCN zit, wat een geweldige groep leden hebben we toch O0 O0

Wat mij betreft ga ik volgend jaar voor de 5e keer mee naar JAE O0
Iedereen bedankt O0

gr Ronald

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #28 Gepost op: 16:25:19, maandag 12 september 2011 »
Mooi verslag Ronald, en de rest overigens ook. Kan niet anders dan me erbij aansluiten. Erg gaaf dat steeds meer mensen besluiten mee te gaan naar dit weekendje Engeland, en het nog erg naar hun zin gehad hebben ook! Mijn foto's zijn aan het uploaden as we speak dus die zal ik zo even plaatsen :)

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
    • Zeurdoos.com
« Reactie #29 Gepost op: 16:30:10, maandag 12 september 2011 »
Nice zit op 1 foto echt te wachten van jou :P