Bij afwezigheid van Laurens zal ik hier even reageren op wat er nu allemaal is gebeurd.
Enige tijd geleden is er inderdaad een Almera club opgericht. Het is ons als bestuur toen opgevallen dat buiten de lay-out van het forum ook een aantal informatieve topics en topics met richtlijnen voor het opzetten van een topic waren gekopieerd van ons forum.
Hierop is de voorzitter van de Almera club door Laurens benaderd met het verzoek deze info te verwijderen of compleet te veranderen. Daarnaast is hem gemeld dat het kopiëren van informatie van het NCN forum in strijd is met de regels zoals we deze hier hanteren (
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=13.0). De voorzitter van de Almera club heeft niet naar onze tevredenheid gehandeld waarna wij genoodzaakt waren een ban voor 2 weken toe te kennen. Dit om de informatie op ons forum af te schermen en kopiëren te bemoeilijken. Indien noodzakelijk volgt na de ban van 2 weken een permanente ban zoals voorgeschreven in ons reglement.
De topics die Ruud (Mechanic Wedgie) nu tijdelijk heeft verwijderd/geleegd zijn topics waar hij veel tijd en moeite in heeft gestoken. Het is dan ook niet wenselijk dat deze informatie zich een weg vindt naar andere clubs. Zeker niet zonder hiervoor eerst om toestemming te vragen. Omdat andere door Ruud opgestelde topics zijn overgenomen op de Almera club kan ik me zijn actie dan ook goed voorstellen.
Vanuit het bestuur zal nogmaals contact worden gezocht met de betrokkenen op het Almera forum. Daarnaast zijn we aan het onderzoeken of andere (juridische) stappen mogelijk zijn naar aanleiding van het kopiëren van informatie. Tot die tijd zou ik jullie willen vragen hier even de kalmte te bewaren. Als er meer bekend is volgt die informatie vanzelf. Verder raad ik aan om Mechanic Wedgie te benaderen wanneer je toch gebruik wilt maken van de technische artikelen, zoals hij zelf reeds heeft aangegeven.
Namens het bestuur,
Jeroen Timmers
Vice voorzitter