Auteur Topic: gestolen info topic  (gelezen 76108 keer)

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re:gestolen info topic
« Reactie #15 Gepost op: 22:48:58, vrijdag 22 juli 2011 »
Ben blij dat ik niet ingegaan ben op zijn "almera club " en NCN het enige nissanforum is waar ik actief ben ....

Gr Steef

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #16 Gepost op: 23:58:47, vrijdag 22 juli 2011 »
Ik wilde geen namen noemen,
Maar dit getuigt iig niet van Respect vanuit hun

Ik heb er geen probleem mee om hun namen even neer te zetten, snap niet dat hier moeilijk over gedaan wordt. Fout = schandpaal

hier dus de beste heren van de Almera club...

Het Bestuur:                                        Functie:         

K. van der Hee (almera-sr)                     Voorzitter                     
M. Parren (redscorpion)                         Vice-Voorzitter

Moderators:

P. Maes (raycer)                                   Hoofd Moderator

Ga er dan wel even vanuit dat dit netjes met deze heren wordt opgelost, zijn tenslotte geen onbekenden...

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #17 Gepost op: 00:02:20, zaterdag 23 juli 2011 »
 :deur:

Offline BlackOut

• NCN Forum Member
  • No More Fukushima Wheels Biatch!
« Reactie #18 Gepost op: 00:45:38, zaterdag 23 juli 2011 »

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #19 Gepost op: 08:01:28, zaterdag 23 juli 2011 »
 :furious:

En niet eens een link naar onze club om de site.
Vrij weinig info zeggen ze. Tja beter goed gejat dan zelf verzonnen

Wanneer is er een meeting van hun. Worden we dan ook uitgenodigd?

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #20 Gepost op: 08:02:40, zaterdag 23 juli 2011 »
Tja....IS dit überhaupt te voorkomen? Een simpele copy-paste is al genoeg lijkt me. Kan me best voorstellen dat er helemaal geen opzet in het spel is, en deze heren gewoon een eigen clubje willen oprichten zonder er aan te denken dat niet alle info "zomaar" gepakt mag worden.

Lijkt mij dat er niet TEVEEL ophef over gemaakt moet worden....dat leidt eerder tot nog meer van dit soort acties.

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #21 Gepost op: 09:34:44, zaterdag 23 juli 2011 »
Een simpele copy-paste, nadat je hier lid bent en voor eigen gebruik wellicht of misschien ook nog voor goede vrienden maar je gaat dat soort dingen dan toch niet online zetten alsof het je eigen kennis / verdienste is!

En zeker als je beetje meer verstand van internet en forums hebt, dan moet je dat weten.

Je bevoordeelt jezelf door een aantrekkelijke r site te hebben, waardoor meer leden zich aanmelden. Dat voordeel had je anders niet gehad.

Het lijkt me dat een "vrijwillige" donatie hier de beste oplossing is, maar dan moet die info er nog wel van af. Anders nemen ze toch gewoon een doorlopend abonnement? (da's wel wat anders dan een lidmaatschap natuurlijk)

@Chrismo: Weinig ophef leidt volgens mij ook tot (veel) meer van dit soort acties.

Offline Colinissan

• NCN Forum Member
« Reactie #22 Gepost op: 10:00:34, zaterdag 23 juli 2011 »
Ben het helemaal met Eric eens.

@ chrismo
Kijkt dat gebeurd okay, maar als je bewust een eigensite bouwt en je zet dingen 1 op 1 over zonder bron vermelding of goedkeuring is het gewoon diefstal. Helemaal omdat er ook nog eens in ons regelement dit vermeld staat.

En waarom ik er zoveel ophef over maak is dat het een principe kwesties is. Niks anders dan succes gun ik de andere club. Niks mis mee, maar doe het netjes.

Daarnaast kent de club met de betrokken vice voorzitter nog wel een verleden, waarbij er agressieve dreigementen zelfs van te pas zijn gekomen. Sorry maar dit soort dingen steken mij ten zeerste. Ben niet van het stoken.  Maar ongehoord mag dit niet de revue passeren

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #23 Gepost op: 10:08:00, zaterdag 23 juli 2011 »
Van ongezellig koekjes gooien tijdens de koffie ben ik natuurlijk niet op de hoogte... Dan is het anders idd.

Ieder klein kind krijgt een periode in zijn/haar leven waarin het leuk is de treiteren. Als er op die treiteracties niet wordt in gegaan houden ze sneller op dan dat je ze voert door er een probleem van te maken....dat was meer mijn idee hierbij.

Maar goed dat ik niet in het bestuur zit dan he ;-)  Als het nodig is zou ik namelijk liever even een persoonlijk bezoekje brengen dan een overkill aan e-mails. Komt mij wat duidelijker over ;-)
 Kost mij nu trouwens wel teveel benzine.....

gr Chrismo

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #24 Gepost op: 11:36:56, zaterdag 23 juli 2011 »
We hebben dit ald webbies en bestuur natuurlijk ook opgemerkt. Na verschillende pm's richting het bestuur en emails helaas geen reactie alleen een vermeling van de acties waar Colin het over had. Ons bestuur had zich ook met hun gewonen namen geregistreerd op de betrokken website/forum en werden zonder pardon 'GEBANNED' wegens ja nou komt ie, hou je vast, daar komt, echt waar 'SPIONAGE' dus........... .............. .............. ..

Wat kan je nu nog doen? Aaangifte wegen inbreuk intelectueel eigendom (dat kan alleen Ruud doen aangezien het zijn creaties zijn) aangifte schending copyright? (dan moeten we eerst goed uitzoeken wanneer je aanspraak mag maken op copyright)

Wat we nu gedaan hebben is volgens onze regels betreffende personen bannen van de NCN (periode van 2 weken, na geen verbetering volgt verlenging)

Dan zijn er nog een hoop 'andere' acties te bedenken maar daar laten we ons officieel via de webbies en bestuur niet mee in.

gr bb

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #25 Gepost op: 11:37:52, zaterdag 23 juli 2011 »
Bij afwezigheid van Laurens zal ik hier even reageren op wat er nu allemaal is gebeurd.

Enige tijd geleden is er inderdaad een Almera club opgericht. Het is ons als bestuur toen opgevallen dat buiten de lay-out van het forum ook een aantal informatieve topics en topics met richtlijnen voor het opzetten van een topic waren gekopieerd van ons forum.

Hierop is de voorzitter van de Almera club door Laurens benaderd met het verzoek deze info te verwijderen of compleet te veranderen. Daarnaast is hem gemeld dat het kopiëren van informatie van het NCN forum in strijd is met de regels zoals we deze hier hanteren (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=13.0). De voorzitter van de Almera club heeft niet naar onze tevredenheid gehandeld waarna wij genoodzaakt waren een ban voor 2 weken toe te kennen. Dit om de informatie op ons forum af te schermen en kopiëren te bemoeilijken. Indien noodzakelijk volgt na de ban van 2 weken een permanente ban zoals voorgeschreven in ons reglement.

De topics die Ruud (Mechanic Wedgie) nu tijdelijk heeft verwijderd/geleegd zijn topics waar hij veel tijd en moeite in heeft gestoken. Het is dan ook niet wenselijk dat deze informatie zich een weg vindt naar andere clubs. Zeker niet zonder hiervoor eerst om toestemming te vragen. Omdat andere door Ruud opgestelde topics zijn overgenomen op de Almera club kan ik me zijn actie dan ook goed voorstellen.

Vanuit het bestuur zal nogmaals contact worden gezocht met de betrokkenen op het Almera forum. Daarnaast zijn we aan het onderzoeken of andere (juridische) stappen mogelijk zijn naar aanleiding van het kopiëren van informatie. Tot die tijd zou ik jullie willen vragen hier even de kalmte te bewaren. Als er meer bekend is volgt die informatie vanzelf. Verder raad ik aan om Mechanic Wedgie te benaderen wanneer je toch gebruik wilt maken van de technische artikelen, zoals hij zelf reeds heeft aangegeven.

Namens het bestuur,

Jeroen Timmers
Vice voorzitter

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #26 Gepost op: 12:03:51, zaterdag 23 juli 2011 »
Voor "juridische stappen" zou het handig zijn als er al een enthousiaste jurist onder onze leden zit. Het schrijven van een briefje onder benoeming van wat je ze aanrekent met de juiste artikelen uit het BW zou prima kunnen werken.

Ik schat overigens in dat het gemakkelijk te bewijzen is en dat ook het eventueel weghalen van de info niet zal helpen om te bewijzen dat die er ooit heeft gestaan. Als je dan als club geconfronteerd wordt met de betaling van de kosten van een rechtszaak, dan lijkt me dat zelfs zij (die blijkbaar tot op heden niet erg veel verstand hebben gebruikt) toch tot het inzicht moeten komen dat dit zo niet kan. Alleen gaat het dan voor hun wat geld kosten.

Het is overigens wel jammer dat het dan een andere Nissan-club is, waar je in principe graag mee zou willen op kunnen schieten. Ook als ik denk aan gezamenlijke meetings, de mogelijkheid van groepsaankopen etc.

Maar dat zal deze Almera-club dus blijkbaar allemaal worst zijn, een goed relatie.

Offline Colinissan

• NCN Forum Member
« Reactie #27 Gepost op: 12:29:02, zaterdag 23 juli 2011 »
hulde voor het bestuur zo rustig te blijven en te handelen!

dikke min voor de almera club, maar goed als je weet wie hun voorzitter is weet je genoeg.
Leuk dat die ook nog eens zijn gezicht durft te vertonen op officiele ncn meetings
leuk voor de volgende keer om daar es op aan te spreken.

verder hou ik me nu rustig, maar vond wel dat er wat over gezegd moest worden. Niet meer als eerlijk tegenover alle leden die NCN maken.

nogmaals goed handelen van het bestuur en hoop dat de almera club leden enigszins gehoor geven, anders is het wel erg jammer.

Offline Colinissan

• NCN Forum Member
« Reactie #28 Gepost op: 12:52:56, zaterdag 23 juli 2011 »
Bedoel vice voorzitter. Voor de voorzitter heb ik zelfs nog dingen van ebay besteld omdat die het zelf niet kon LOL

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #29 Gepost op: 12:58:12, zaterdag 23 juli 2011 »
Hoe kunnen ze gehoor geven als ze 2 weken gebanned zijn?