Auteur Topic: Oh ja, voorstellen moest ook nog...  (gelezen 24862 keer)

Offline El_Bee79

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Oh ja, voorstellen moest ook nog...
« Gepost op: 17:11:18, dinsdag 07 juni 2011 »
...dat was ik helemaal vergeten  ::) ...

Word je lid van het Nissan-forum, maar dan stel je je niet voor. Schande :o !. Maar goed, bij deze dus.

Ik heet Laurens en woon in Drenthe. Onze auto is een metallic-groene (N15) Nissan Almera 1.4 GX hatchback uit 1996 (nou ja, 'onze', hij is van mijn vriendin. Ik heb geen rijbewijs en rijd dus alleen mee als passagier :-P ).

Zolang ik mij kan heugen heeft mijn vader in Datsuns en Nissans gereden: twee maal een Datsun Cherry, een Datsun Stanza (die hij op de kop in een sloot heeft geparkeerd doordat er olie op de weg lag...), een Nissan Bluebird, twee keer een Nissan Primera (waarvan één SRi-versie...) en sinds 2001 een Nissan Almera Tino. Je kunt dus wel zeggen dat ik Nissan met de paplepel ingegoten heb gekregen.

Toen mijn vriendin twee jaar geleden haar eerste auto kocht hebben we flink gezocht op Internet. De Nissandealer van mijn vader heeft ons toen een tip gegeven: ga eens daar en daar kijken, een collega heeft nog een mooie Almera en een mooie Sunny staan. Zo gezegd, zo gedaan: vriendin heeft proefgereden en de Almera gekocht. Tot nu toe heeft ze er geen grote problemen mee gehad, afgezien van een gecorrodeerde koplampstekker . Maar lief lachen naar de monteur van de lokale garage resulteerde in een gratis reparatie :-)

Ik ben lid geworden van het forum omdat dat me wel handig leek. Stel dat ik eens iets te vragen heb over onze auto, dan zijn er hier vast wel leden die er een antwoord op weten. Ik ben zelf nog niet echt techneutisch, maar wat niet is kan nog komen :-)

Edit: foto bijgevoegd!

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 22:34:02, dinsdag 07 juni 2011 door El_Bee79 »

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re:Oh ja, voorstellen moest ook nog...
« Reactie #1 Gepost op: 17:16:31, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom opt forum.

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #2 Gepost op: 17:18:06, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom. En heb je ook foto's van de Almera?

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
  • Wie laag wil zijn moet omrijden
    • Zeurdoos.com
« Reactie #3 Gepost op: 17:22:41, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom en veel plezier hier ;)

Offline El_Bee79

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17:24:10, dinsdag 07 juni 2011 »
Merci :-)

Ik heb mijn openingspost even aangepast en er een foto van de auto aan toegevoegd. Binnenkort volgen er waarschijnlijk nog wel een paar, waaronder een hele bijzondere ;-) Eerst even een goede webdienst vinden waar ik ze kan opslaan...

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #5 Gepost op: 17:36:58, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom bij NCN!

Trouwe karretjes, die N15's  O0

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #6 Gepost op: 17:38:20, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom mede N15 eigenaar O0
Veel plezier :cheer:

Offline El_Bee79

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 18:07:34, dinsdag 07 juni 2011 »
Trouwe karretjes, die N15's  O0

Klopt, hij start altijd, zelfs als het flink heeft gevroren. Hij heeft alleen wat last van corrosie onderaan de dorpels en de achterste wielkasten.

Daar is overigens al eens iets aan gebeurd, maar ik ben bang dat er binnenkort een plaatwerker aan te pas moet komen om het één en ander te herstellen. Gelukkig is-'ie verder nog in goede staat ;-)

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #8 Gepost op: 18:15:45, dinsdag 07 juni 2011 »
Klopt, hij start altijd, zelfs als het flink heeft gevroren. Hij heeft alleen wat last van corrosie onderaan de dorpels en de achterste wielkasten.

Daar is overigens al eens iets aan gebeurd, maar ik ben bang dat er binnenkort een plaatwerker aan te pas moet komen om het één en ander te herstellen. Gelukkig is-'ie verder nog in goede staat ;-)

Klopt, dat is een zwakke plek van deze auto's (en meerdere Nissan's)

Offline El_Bee79

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 18:32:27, dinsdag 07 juni 2011 »
Hij moet sowieso voor een grote beurt + APK binnenkort, dus als ze 'm op de brug zetten kunnen ze dat meteen goed nakijken.

Trouwens, ik heb daar meteen een vraag over: is het verstandig om 'm voor de grote beurt naar de Nissan-dealer te brengen waar mijn vriendin 'm gekocht heeft, of kan hij voor de grote beurt gewoon naar een lokale (BOVAG-erkende) garage?

De APK is bij een lokale garage geen probleem. Het punt is met name de "waar voor je geld"-kwestie voor wat betreft die grote beurt. Ik heb een aantal offertes opgevraagd en de Nissan-dealer is beduidend duurder dan de andere garages. Maar volgens mij krijg ik voor die prijs wel meer dan bij de garages in het dorp. Even een korte opsomming:

- remcontrole en -onderhoud;
- filters (olie-, lucht-...) vervangen;
- bougies vervangen;
- interieurfilte rs vervangen;
- airco controleren en eventueel onderhoud;
- olie verversen.

Dat pakketje kost €400,- incl. materiaalkoste n en arbeidsloon. Bij de andere garages kost het tussen de €265,- en €300,- maar dan worden alleen de filters en de bougies vervangen. Andere eventuele kosten zitten daar niet bij en ik twijfel er niet aan dat de garage dan belt om te zeggen dat er toch extra kosten aan verbonden zijn (remmen controleren: hee, probleem! moet schoongemaakt, blokken vervangen... meneer, kost €250,- extra, okee?).

Dus: wat is verstandig? En hoe overtuig ik de eigenaresse ;-) ?

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 19:04:01, dinsdag 07 juni 2011 »
Welkom en veel plezier bij NCN!

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 19:11:28, dinsdag 07 juni 2011 »
Gewoon naar de lokale garage. Is vaak net zo goed.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 19:12:39, dinsdag 07 juni 2011 »
Als je naar een goeie garage wilt kun je misschien wel bij Jan Manenschijn in Daarle terecht.
Hij kent de Nissan Club dus dat is altijd goed. Goeie vent, altijd in voor een praatje en een bakkie koffie. Zit in Daarle, www.manenschijn.nl

Offline El_Bee79

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 19:18:29, dinsdag 07 juni 2011 »
Als je naar een goeie garage wilt kun je misschien wel bij Jan Manenschijn in Daarle terecht.
Hij kent de Nissan Club dus dat is altijd goed. Goeie vent, altijd in voor een praatje en een bakkie koffie. Zit in Daarle, www.manenschijn.nl
Manenschijn ken ik wel, daar heeft mijn vader de afgelopen 25 jaar al zijn auto's gekocht. Hij is er pas geleden nog geweest, zijn auto moest ook weer een grote beurt :-P

Onze auto komt bij Geerts in Musselkanaal vandaan, met de aanbeveling van Manenschijn, zoals ik al in mijn openingspost schreef. Hij is daar ook altijd in onderhoud geweest.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #14 Gepost op: 19:30:24, dinsdag 07 juni 2011 »
welkom O0