Auteur Topic: GB-sub-board/GB's sticky maken  (gelezen 22103 keer)

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
GB-sub-board/GB's sticky maken
« Gepost op: 00:46:44, woensdag 18 mei 2011 »
In het Clubgedeelte hebben we een GB-gedeelte.

Is het mischien niet handig om een sub-board in het "te koop" gedeelte te maken zodat daar GB's in geplaatst worden?
Veel GB's worden toch in het forum-gedeelte geplaatst omdat er simpelweg meer mensen zijn die het kunnen zien. (lees: meer deelnemers)

Mocht dit lastig/ongewenst/onhandig zijn dan is het wellicht mogelijk om GB's (tijdelijk, gedurende de looptijd en afhandeling) sticky te maken, zodat ze onder de aandacht blijven.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
Re:GB-sub-board/GB's sticky maken
« Reactie #1 Gepost op: 05:53:51, woensdag 18 mei 2011 »
Goed idee voor een toename in deelname aan een gb. Maar aan de andere kant was het gb idee onstaan uit een voordeel voor clubleden en wat meer exclusiviteit te waarborgen als lid zijnde.

Denk dat de starter van de gb het zelf kan bepalen. Misschien dat er bij elke gb gewoon standaard voor niet leden extra kosten moeten worden gerekend of extra korting voor leden. Of een systeem waar als je mee doet aan een gb je korting krijgt op een lidmaatschap etc etc. Genoeg manieren om een win win situatie te creeren. Misschien wat voor het bestuur om op te pikken.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 09:16:27, woensdag 18 mei 2011 »
Ik begrijp de opzet wel van GB's en het clubgebeuren.
En als je bij een sponsor  voor een GB aanklopt is zoiets wel te doen met korting voor leden.
Maar vaak is dat niet het geval, als ik bijv. korting had gegeven aan clubleden in de ES-GB, wie had die korting dan betaald?
En andersom, als forumleden meer moeten betalen, waar blijft dat geld dan.

Die vlieger gaat niet helemaal op dus, of zie ik dat verkeerd. :)
Anyway, het bestuur leest dit ook, eens kijken wat ze er mee kunnen/willen.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #3 Gepost op: 09:21:04, woensdag 18 mei 2011 »
Het staat oa in het besloten Club-gedeelte omdat sommige mensne bepaalde dealtjes kunnen scoren en die alleen willen delen met de betalende leden.
Voor GB's met een hoger financieel risico geeft het wat meer zekerheid als de deelnemers enkel betalende clubleden zijn.

Wat mindere exclusieve dingen als bijv. flubberwissers worden vaak wel in het openbare gedeelte gedaan.

Men heeft dus de keus voor wie wat bestemd mag zijn.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 09:27:43, woensdag 18 mei 2011 »
Goed argument, clubleden zijn makkelijker te "traceren" bij bijv. wanbetalingen.
Dan openbare GB's wellicht sticky maken...

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 09:52:23, woensdag 18 mei 2011 »
Ik heb in het verleden wel eens een GB georganiseerd. En doe dat meestal in het club gedeelte om de reden die Colin noemde. Als ik hem openbaar doe dan regel ik de korting en laat dan hebben de clubleden een andere prijs dan de forumleden. Het extra geld verdwijnt in mijn moddoos. De uiteindelijke prijs is voor een ieder alsnog lager dan een individuele aankoopp dus je bent zowieso goedkoper uit. De clubleden verdien ik niets of weinig op. Ik houdt wel een kleine marge aan voor de clubleden ivm verkeerde bestellingen onverwachte douane issues en mensen die niet betalen (dat is me eigenlijk nog nooit gebeurd) Maar meestal heb je als organiserende van een GB wel wat over. Vergeet niet dat er htoch wat tijd en georganiseer in zit dus dan zie ik het maar als een vergoeding.

gr bb

Als je de GB altijd door [GB]  vooraf laat gaan in de topic titel dan zijn ze makkelijk terug te vinden.

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 10:19:30, woensdag 18 mei 2011 »
Ik begrijp de opzet wel van GB's en het clubgebeuren.
En als je bij een sponsor  voor een GB aanklopt is zoiets wel te doen met korting voor leden.
Maar vaak is dat niet het geval, als ik bijv. korting had gegeven aan clubleden in de ES-GB, wie had die korting dan betaald?
En andersom, als forumleden meer moeten betalen, waar blijft dat geld dan.

Die vlieger gaat niet helemaal op dus, of zie ik dat verkeerd. :)
Anyway, het bestuur leest dit ook, eens kijken wat ze er mee kunnen/willen.

Je ziet het commercieel verkeerd ;) een gb regel je idd voor meer korting. Beste korting voor leden en niet leden betalen meer. Verdien je zelf op of voor de clubkas.
Simpel weg als niet lid minder voordeel. Das goed voor de club.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 10:24:53, woensdag 18 mei 2011 »
Ik wil persoonlijk niet verdienen op een GB, een overblijfseltj e voor de moeite/tijd/verpakkingsmateriaal daargelaten.
En storten in de clubkas doe ik het ook niet, daar zie ik in mijn geval niets van terug. (dit is geen aanval maar gewoon de situatie)

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #8 Gepost op: 10:29:28, woensdag 18 mei 2011 »
Ik wil persoonlijk niet verdienen op een GB, een overblijfseltj e voor de moeite/tijd/verpakkingsmateriaal daargelaten.
En storten in de clubkas doe ik het ook niet, daar zie ik in mijn geval niets van terug. (dit is geen aanval maar gewoon de situatie)

Dat is idd voor iedereen persoonlijk.

gr bb

Offline Sandman

• NCN Forum Member
  • Powerd by 2.5 YD25DDTI
    • Foto's
« Reactie #9 Gepost op: 16:55:55, woensdag 18 mei 2011 »
beetje verdienen is altijd wel mee genomen

alleen laatste gb van mij uit (windschermpjes) heeft mij uiteindelijk geld gekost mede ook door eigen fout ...

als alles goed was gegaan had ik mijn setje voor niks gehad :P

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 17:00:21, woensdag 18 mei 2011 »
Dit topic veranderd langzaam van onderwerp...

Als een GB-topic sticky wordt gemaakt heeft dat volgens mij alleen voordelen, geen nadelen.

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #11 Gepost op: 17:05:36, woensdag 18 mei 2011 »
Nadeel: Overzichtelijk heid wordt minder. Het is overbodig, ff zoeken op [GB] en je hebt ze allemaal. Teveel sticky's haalt de waarde van een sticky naar beneden. Subboard is ook overbodig want dan kan je wel aan de gang blijven.

Kortom: Goed dat er vanuit het forum en de club wordt meegedacht en beargumenteerd waarom er iets zou moeten veranderen of aangepast moet worden blijf dit ook vooral doen maar mij persoonlijk en als webbert lijkt het me prima zoals het nu is.

gr bb

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 17:07:34, woensdag 18 mei 2011 »
Dan kan deze op slot, denk ik. :)