Auteur Topic: Aftertalk: Minimeet Skyline-Impreza  (gelezen 13959 keer)

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Nissan
Aftertalk: Minimeet Skyline-Impreza
« Gepost op: 14:11:48, donderdag 12 mei 2011 »
Zo, ben net terug van een mini-meet! Ben ff bij Robert geweest de Skyline bekijken. Werd al snel een gezellige ochtend, met koffie en koek  O0 . Thanks Robert, goed bezig.

Mooie wagen die Skyline! Mooie kleur, mooie uitvoering, dikke wielen (aka sloffen) en natuurlijk een indrukwekkende motorruimte! Nog even een stukje met Robert meegereden.... .HEEL apart om LINKS NAAST de bestuurder te zitten. Wat loopt die wagen als een zonnetje zeg! Mooi geluid maakt zo'n 6-cilinder. En wat een kracht, zelfs op nagenoeg geen turbodruk. Hij reed volgens mij maximaal op 0,14 bar ofzo en de auto kwam serieus van zijn plek. Man als de turbo echt gaat blazen zit je volgens mij muurvast in de stoel.
Nog even een en ander gepraat en toen weer naar huis.

Was gezellig! Moet misschien toch eens wat vaker de deur uit voor dit soort dingen.

Thanks Robert! ;)

gr Chrismo

Offline Laurens

• NCN Forum Member
Re:Aftertalk: Minimeet Skyline-Impreza
« Reactie #1 Gepost op: 14:46:03, donderdag 12 mei 2011 »
Klinkt goed :)

Offline Robi-One

• NCN Forum Member
  • Shift_Club Life
« Reactie #2 Gepost op: 14:50:05, donderdag 12 mei 2011 »
Het was inderdaad gezellig. Goede onderbreking van de studie (al was ik daar vandaag wat laat aan begonnen).
Natuurlijk ook een stukje met de Sub meegereden maar dat blijft ook maar gaan. Supercomfortab el met de Eibach veren maar wel goed op de weg. Je merkt goed dat er bijna 400 Nm onder de kap ligt want hij heeft een enorme trekkracht over een groot toerengebied. O0

De remmen op de Sub doen het super. Als je hoort wat het kost schiet je bijna in de lach. ;D Nog even nagevraagd maar helaas niet leverbaar voor de R33 GTS-T.

Ook even onder de kap gekeken en wat een bigass intercooler zit erop! :D Lekker gehobbyd bij de inlaat en goed over nagedacht. O0

Ben blij dat het goed bevallen is. Je zit natuurlijk veel thuis en dan is het lekker om tijdbesteding te hebben. :)
We spreken elkaar snel weer.

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #3 Gepost op: 14:54:52, donderdag 12 mei 2011 »
 O0

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 14:57:35, donderdag 12 mei 2011 »
Desnoods weer eens een vrijdagavond mini-meet bij de Goudreinet :)

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #5 Gepost op: 15:09:37, donderdag 12 mei 2011 »
Veenendaal zeker ;-)

Offline Robi-One

• NCN Forum Member
  • Shift_Club Life
« Reactie #6 Gepost op: 15:27:24, donderdag 12 mei 2011 »
Barneveld. ;)

Net nog even getankt en gelijk even gekeken wat de turboboost doet. Die 0,14 bar kan ik me haast niet voorstellen.
Ik heb een boostmeter en de AVC-R. De boostmeter gaf 7-7,5 psi aan en de AVC-R 0,05 mmHg. 7-7,5 psi is ongeveer 0,5 bar en de 0,05 mmHg is ongeveer 0,006 bar. Ik denk dus dat de waarheid ergens in het midden ligt want ik reed sowieso met boost. :) Alleen niet vol gas en niet extreem hard (hooguit 80).

Verbruik was trouwens 1:7,8. Dit zijn korte ritjes en heen-en-weer naar Zandvoort. Niet slecht!
« Laatst bewerkt op: 15:30:35, donderdag 12 mei 2011 door Robi-One »

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #7 Gepost op: 17:05:45, donderdag 12 mei 2011 »
http://www.lenntech.nl/calculatoren/pressure/druk.htm

Hier staat het idd........ dan heb ik toch andere waardes in mijn AVC-R staan. Zal een instelling zijn neem ik aan. Maar als dit al niet helemaal duidelijk is zou ik als ik jou was snel de AVC-R juist laten afstellen door iemand die dit vaak bij JOUW type auto doet.
Ik weet ondertussen wat de instellingen zijn voor mijn Impreza, maar voor jouw Skyline zal dit 100% anders zijn.

Dan weet ik ook niet meer wat ik las op jouw AVC-R  :D  Zal wel komen omdat alles aan de andere kant in de auto zit  :D

Als je meer wil weten over die AVC-R kan je de complete handleiding hier: http://www.apexi-usa.com/info/download.asp?id=6115  vinden!

gr Chrismo

Offline Robi-One

• NCN Forum Member
  • Shift_Club Life
« Reactie #8 Gepost op: 17:14:12, donderdag 12 mei 2011 »
Dat komt t.z.t. wel goed denk ik. :)