Nordschleife weekend 2 en 3 april
Zaterdagmiddag rond 12.00u vertrokken met Lars (Twin Cam) naast me in de P11, en Patrick (Reality) en Sam (wederzijdse kameraad) in de Toyota Aygo.
Was een heerlijke dag, volop zon en konden mooi doorkarren.
Als eerst richting pension gereden om daar de spullen te dumpen. We gingen weer eens naar pension 'Alte Sudschleife', waar diverse andere NCN'ers ook al eens zijn geweest. Weer werden we vriendelijk begroet door de onverstaanbare Duitse eigenaar.
Kamers verdeeld, spullen gedumpt en eerst wat basic boodschappen gedaan, geld gepint, getankt en een currywurst gehaald bij Hannes.
Vervolgens naar start/finish gegaan en een 4 ronden kaart gekocht. Van Sam en Patrick kreeg ik ieder nog een ronde kado. Top!
Met Patrick het eerste rondje van 2011 gedaan. Gelijk een leuke verassing want we werden rechtdoor gestuurd waar je de eerste rechterbocht verwacht. Bleek dat deze avond het Formule 1 circuit aan de Nordschleife was gelinkt dus we hadden wat extra kilometers voor ons geld. De F1 baan is overigens geen moer aan, maar was wel leuk om eens gedaan te hebben.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat de banden achter tegen de wielkastrand aanliepen en een snee maakte in de zijkant. Bij gebrek aan tools zaten we te bedenken hoe we dit konden fixen. Uiteindelijk belanden we met een tak/boomstam van zo'n 6 cm diameter tussen de wielkast en de band om JDM-style de wielkastrand om te vouwen.
Lars met de boomstam tussen wielkast en band. Sam in de kofferbak om druk uit te oefenen. Patrick en ik om de auto naar voor en achteren te laten rollen.
Dit is gelukt! Eigenlijk geen aanlopen meer op het circuit en binnenkort even nabehandelen met verf.
Ja, we werden wel even vreemd aangekeken op dat moment.
De toko ging al om 19.00u weer op slot dus daarna zijn we maar gaan eten. Een enorme pizza bij Pinocchio gehaald, als vanouds lekker en dat voor maar 10 euro incl. een halve liter Duits bier.
Na het eten nog even wat langs het circuit gelopen maar het werd snel donker dus besloten we naar het pension terug te gaan. Sam had een laptop meegenomen met de Jackass 3D film en besloten werd dat we deze op het balkon gingen kijken onder het genot van Coronaatjes en Jack Daniels.
Na klooien met stoelen was de conclusie dat het balkon te klein was. Gelukkig hadden we uitzicht over een soort gemeente-parkje op letterlijk een steenworp afstand dus hebben we de stoelen die er stonden naar buiten gesjouwd en in het gemeenteplants oen naar de film gekeken. Corona en JD gingen mee uiteraard.
Na de film heerlijk gezeten op het balkon en diepzinnige gesprekken gehad tot een uurtje of half drie. Toen plat gegaan want de volgende ochtend zou de wekker om 07.00u al gaan.
Zondagochtend ging inderdaad de wekker om 07.00u. Ik lag met Lars op een kamer, die was nog zwaar bewusteloos. Uiteindelijk waren we alle vier om 08.15u up & running en gingen we ontbijten met Duitse broodjes, koffie en eieren. De beste man van het pension betaald, spullen in de Aygo gegooid en naar de ingang gereden. Er werd regen voorspeld maar het weer was wonderbaarlijk goed en de baan al open ook.
Gelijk gebruik van gemaakt om te beginnen aan wat uiteindelijk 8 rondjes zouden worden die dag. 10 over het hele weekend.
Diverse mensen als bijrijder meegehad, oa Lars, Ralph, Antony, Michael etc. Erg leuk.
Tussen de rondes door beetje met de dempersettings wezen klooien. Uiteindelijk belandde achter op z'n allerhardst (30), en voor op 28. Dankzij de dikkere wang konden we nog steeds mooi de kerbstones aanvallen en zonder problemen Karoussel doorrijden.
Gedurende de dag geen baansluitingen gehad, wel een Cobra Shelby in de poeier gezien; erg zonde.
Geen grote issues gehad met de Primera, zoals gewoonlijk. Banden bevielen me uitstekend, onderstel beviel me prima dus was gewoon geslaagd.
Toen het tussen 14.00u en 15.00u begon te plensen hebben we het voor gezien gehouden. In de hoosregen met 90 km/h (de Hankook RS-2 is geen goeie band tegen aquaplaning) onderweg gegaan. Het weer werd uiteindelijk beter en het tempo ging omhoog.
In omg. Venlo gegeten bij de Mac en daarna naar huis gereden.
Was weer een weekend als vanouds!
Als ik dingen vergeten ben. Vul ze gerust aan! O0