Hallo iedereen.
Ik ben Jouri, woon in belgie en ben ondertussen al enkele jaren op zoek geweest naar een p10gt.
Hier bij ons in belgie vind je deze ni zo gemakkelijk.
Bij deze zal ik mss eens mijn nissan "historie" er even bij posten.
Mijn eerste wagen was een almera n16 QG15DE. leuke wagen :)

Maar in de winter terugkeren naar originele velgen was niet echt een goed idee...

Dan heb ik een p10 lx gekocht met GA16DS motor.
Dit vond ik echt een leuke wagen qua handling en rijgedrag maar ik miste wel het comfort uit de almera

Dan is de zoektocht begonnen achter een primera gt.
Ik had er ene gevonden met nog geen 100k op de teller.
eerste eigenaar, onderhoud om de 5000km, altijd binnengestaan, nooit in gerookt, kortom bijna in nieuwstaat.

ik contacteerde onmiddellijk de verkoper en kon de zaterdag komende gaan kijken.
Maar toen ik de vrijdag belde om te weten hoe laat ik mocht gaan kreeg ik te horen dat hij een half uur daarvoor verkocht was.
Dan heb ik een heel eind zitten zoeken maar ik kwam enkel hatchbacks tegen.
Ik begon de hoop wat op te geven en kwam een n16 tegen in dezelfde kleur als mijn eerste wagen maar dan 1.8 sport.
Dan heb ik deze gekocht.

Maar de QG18DE is een luie motor. niet hetgeen je verwacht van een 1.8
Zelfs de 1.6 p10 was aggressiever.
Dus heb ik maar de zoektocht naar een p10 gt weer ingezet.
Omdat ik niet langer wilde blijven rijden met de n16 heb ik deze verkocht en een andere auto gekocht om tijdelijk mee te rijden.
Zo kwam ik terecht bij een mitsubishi colt GTi van 1993.
Dit was/is tot nu toe het leukste speeltje die ik gehad heb. Maar comfort in deze wagen is er wel niet.

Na wat online te zoeken kwam ik opeens terug diezelfde p10gt tegen. een goed anderhalf jaar achter dat deze voor mijn neus verkocht geraakt.
De auto had in een ongeval gezeten en de rechter achterflank was beschadigd. ondertussen had hij 132k op de teller. Ze hadden met deze wagen enkele keren heen en weer naar marokko gereden.
Ik heb niet meer geaarzeld en de wagen gekocht.

ik had die tijd niet direct geen plaats om aan de wagen te kunnen beginnen dus werd die even op stal gezet.
in juni 2010 heb ik dan de oude p10gt van gerardGT hier op het forum gekocht.
Ik had gedacht even met deze rond te rijden tot de andere klaar was.
Maar de wagen had zoveel roest dat dit niet meer te doen was.

deze wagen is nu bijna volledig gedemonteerd en zal voor onderdelen dienen.
en de motor hiervan wordt nog een projectje op zichzelf :)
gelukkig was de rechter achterflank nog in goede staat en hebben we deze kunnen gebruiken om de andere te herstellen.
een anderhalve maand terug is de zaak eindelijk op gang gekomen.
vorige week de flank geplaatst en alles opnieuw gespoten.

en gisteren was deze eindelijk klaar :cheer:

nu enkel nog het zwarte interieur in de wagen plaatsen en wat details afwerken.
gr Jouri