Dag allemaal,
Onlangs heb ik me in een nieuw avontuur gestort, na jarenlang voornamelijk Volvo en Opel te hebben gereden.
Nog altijd ben in bezig met een Opel oldtimer, maar dat duurt nu al zolang, dat ik eigenlijk wel toe was aan een frisse wind in mijn oldtimer-leven.
Vandaar dat ik op zoek ging naar iets unieks, waar ik vrijwel niets vanaf wist.
Een Datsun Cherry is het dus geworden, ik vindt het een erg unieke wagen, gezien de hydraulische koppelingsbedi
ening en de voorwielaandri
jving.
Er ging een wereld voor mij open, gezien Volvo's en Opels over het algemeen achterwiel-aandrijvers zijn en de simpele mechanische koppelings-bediening kennen.
Daarnaast vindt ik het gewoon een ultiem, simpel, maar daardoor juist mooi design. Lekker hoekig!
Eigenlijk was het ook de bedoeling dat deze wagen jarenlang achterin het zelfde hoekje van de schuur zou komen te staan, maar heb hem toch uit het stof getrokken. Er moet maar eens aan begonnen worden!
Ik hoop hier veel info te vinden, gezien ik eigenlijk totaal niet weet waar ik me nu weer in stort.
Daardoor zal ik dan ook een hoop vragen gaan stellen op dit forum en zal zoveel mogelijk alles bijhouden d.m.v. foto's.
Over het algemeen zijn forummers gèk op foto'tjes!
Wel gek, dat dit het enige forum was dat de internet-zoekmachine kon weergeven met Datsun-gerelateerde onderwerpen, zijn er niet meer Datsun-enthousiastelingen in Nederland?
Alvast aan plaatje bij het praatje onderaan het bericht.
De auto werd door de vorige eigenaar aangekondigd als niet-rot, maar hier en daar (bijna elke 2 a 3 vierkante decimeter) zit wel een roestig plekje.
Ik denk dat ik er in de zomer maar eens met de staalborstel overheen ga, gezien de wagen geheel in de Dinitrol zit en het chassis er aardig goed uitziet.
Daarnaast zal ik de remmetjes moeten vervangen (maar hoe? andere techniek dan Opel) en daarnaast moet de koppelingscili
nder onder de kap óf bij het koppelingshuis vervangen worden of gereviceerd.
Tips zijn van harte welkom!
Ik hoop hier veel te kunnen vinden en wellicht in de toekomst mee te kunnen doen met toerritjes.
Groetjes en alvast dank!