Zo, na een tijdje geen updates bij deze weer een update.
De auto heb ik speciaal gekocht voor de Carbagerun, die een vriend van me en ik van 19 t/m 24 juli hebben gereden.
De auto heeft het perfect gedaan, we hebben echt helemaal nergens last van gehad.
Over de tocht zelf:
19 juli zijn we dus vertrokken richting Berlijn met als opdracht om met kryptische omschrijvingen plaatsnamen te vinden.
hiervan hebben we er 2 van de 5 gevonden. :-\
We waren wel in een zeer snelle tijd in Berlijn, half 4 's middags kwamen we aan waar we 's ochtends om ong. half 10 vertrokken.
's Nachts hebben vrienden van mij (nadat wij zijn gaan slapen) nog bier over de auto gegoten en hebben nog op het dak gesprongen en aan de lucht 's ochtends hebben ze waarschijnlijk ook nog tegen de auto gepist. Beetje zwak en erg jammer voor de sfeer van de tocht.
20 juli richting Wroclaw (Polen) vertrokken, waar we onderweg een boomstam van 1 meter bij 30cm. doorsnede moesten vinden, en ook een t.v. en een groot onderdeel van een badkamer (wc-pot, badkuip e.d.).
We hebben die dag zo goed ons best gedaan dat we niks hebben gevonden. :D
De boomstam die we vonden paste niet in de auto en achterop ging ook niet bepaald veilig, dus dan maar niet.
Bij de media-markt nog gevraagt om oude t.v.'s, maar die hadden ze niet meer. (blijkt dat collega's van mij die ook mee deden bij een andere media-markt wel een t.v. konden krijgen vanwege een actie die ze daar hadden. :( )
Aangekomen bij de finish nog wat gegeten bij de Mac in de buurt, en ik lach me echt kapot om de prijzen die ze daar hebben, we hadden bijna twee volledige menu's voor maar €6,-.
21 juli naar Bratislava met als opdracht om op een legale manier van je boomstam, t.v., badkamer onderdeel af te komen. Dus bij een parkeerplaats zag je allemaal t.v.'s, badkuipen en boomstammen in de berm liggen :).
Daarna was het de bedoeling om die dag op een scooter te rijden (gelukt), om bij de lokale bevolking te eten (gelukt), om in een volle badkuip bij mensen thuis te liggen (ik lag in een tuinbadje, niet gelukt dus :( ) en als laatste om de lokale klederdracht aan te trekken (niet gelukt).
Het eten en in het tuinbadje hebben we bij Tjechische mensen gedaan. Toen we daar waren kwamen we erachter hoe gastvrij de mensen daar zijn, ze komen echt met van alles aanzetten om het je maar goed naar je zin te maken, echt super.
's Avonds laat aangekomen zijn we meteen een hostel wezen zoeken, en is het qua tijd niet meer gelukt om bij de, volgens de organisatie, mooiste finish van de week aan te komen, welke pal naast het parlementsgebo
uw bij een kasteel lag, erg jammer dus.
22 juli werden de wegen veel mooier en uitdagender. De opdracht van de dag was om objecten te vinden die de organisatie met foto's op papier hadden staan. Hier hadden wij 3 van de 5 gevonden. Maar het mooiste van de dag was toch wel de route, we zijn via de "nockalmstrasse" gereden,
wat een aanrader was volgens de organisatie, en ze hadden gelijk. Haarspeldbocht
en, prachtige uitzichten, hoogste punt van 2042m. en het spannends was een afdaling van 23%!!!
Voor de afdaling nog een volgeladen busje gezien van de Carbagerun, die ons vertelde dat er een grote groep met kokende remmen beneden staan, dus dat werd al spannend :D.
Beneden aangekomen stond er dus inderdaad een groep stil die last hadden van hun remmen, wij hadden (alweer) nergens last van en reden maar door.
Later kregen we te horen dat de politie de bus, die nog bovenaan de afdaling stond, heeft verteld dat ze beslist niet naar beneden mochten omdat dat veel te gevaarlijk zou zijn met zo'n bus (Oude Mercedes camper die met belading 5000kg. woog), dus uiteindelijk hebben ze de brandweer geregelt die als remmen hebben gewerkt voor de bus, geniale actie :D .
's Avonds aangekomen en daarna een prachtige camping gevonden aan het water, mooi strandje erbij, het zag er heel leuk uit, we hebben er alleen totaal niet van kunnen genieten omdat we laat aankwamen en 's ochtends weer heel vroeg weg waren, erg jammer dus.
23 juli, op weg naar het Gardameer, de opdracht was simpel (paar algemene vragen over de tocht beantwoorden), maar de route was weer net zo mooi als gisteren, echt genieten :D.
Eindelijk weer een keer in de middag aangekomen waar we lekker hebben kunnen relaxen in de club waar we zaten. Dit schijnt een zeer exclusieve club te zijn waar je normaal gesproken al €20,- betaald om binnen te komen. (biertje kost normaal gesproken €6,-) :D
Na een tijdje merkte we dat er een "buitje" aan kwam, wat uitbloeide tot een storm waardoor we genoodzaakt waren om naar binnen te gaan.
Aan het eind van de avond kwamen we bij de auto aan waar we erachter kwamen dat het dakraam lekt, wat binnen de auto een aardig plasje heeft achter gelaten. Gelukkig geen apparatuur o.i.d. kapot gegaan dus konden we met een gerust hart naar de Bed&Breakfast.
24 juli, De tocht was afgelopen, en vanwege verschillende redenen wilde ik eigenlijk meteen naar huis rijden (andere teams reden door naar Rimini of gingen rustig aan naar huis).
En die ochtend zijn we onze auto weer op een andere manier tegen gekomen dan hoe we hem 's avonds weg hebben gezet, de spiegel was eraf gereden, de startnummer was van de zijkant afgehaald en op de voorraam geplakt en ze hebben onze magneetvoetant
enne verplaatst van de achterklep naar het dak, waarbij ze flink hebben moeten trekken, aangezien die aan een kabel door de kofferbak vast zat.
Of het weer "vrienden" van ons waren weet ik niet, aangezien zij niet wisten waar wij zouden slapen, maarja, onze auto stond geparkeerd aan een soort van hoofdstraat dus het zou nog goed kunnen.
Maarja, spiegel vastgetaped en alles weer "normaal" gezet en om 9 uur 's ochtends naar huis vertrokken.
Onderweg veel files gehad en in Duitsland niet lekker kunnen doorrijden, maar uiteindelijk om ongeveer 11 uur 's avonds thuis gekomen, nadat ik 5km. voor mn huis nog langs de kant werd gezet door de politie. :P
Ik reed te hard, 100km/h waar 80km/h was toegestaan, te hard natuurlijk en ook wel terecht, maar ik reed daar als enige (samen met de politie) en het was rustig en ik wilde naar huis en en en en...
Maar goed, ik heb de agenten uitgelegd dat ik bijna thuis ben van een hele week Carbagerun en 4000km. rijden in een week en dat ik baalde dat ik 5km. voor mn huis word aangehouden, maar dat het natuurlijk wel terecht was omdat ik gewoon te hard reed.
Uiteindelijk heb ik het met de agenten nog even gehad over de Carbagerun en mocht ik even later zonder bekeuring verder rijden. :D
Nog een paar foto's van de Maxima en de bus die voor de afdaling in de bergen stond (winnaar van de originaliteits
prijs):

Auto gaat nu waarschijnlijk in de verkoop, ik zou hem graag willen houden, maar financieel is het beter als ik hem weg doe.