Auteur Topic: Aftertalk Nordschleife-meet 11 april  (gelezen 40865 keer)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Aftertalk Nordschleife-meet 11 april
« Gepost op: 20:38:04, zondag 11 april 2010 »
Hier kwijlen bij foto's en verhalen  :)

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
Re:Aftertalk Nordschleife-meet 11 april
« Reactie #1 Gepost op: 20:40:38, zondag 11 april 2010 »
Haha, nog een leuk verhaal van de terugweg.. In het kort. Leuk gespeeld met een silvia die nogal dikke rook en vlammen uitbraakte niet normaal, maar wel erg leuk met een gem. snelheid van +- 200km/h.

Voor foto's van dat verhaal:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HS6LAYEG

En film komt nog van vriend van Rens.

De andere paar foto's komen nog.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 21:05:42, zondag 11 april 2010 »
Zo, weer tot rust gekomen en zin gevonden om nog ff een verslagje te bakken.

Vrijdagavond kwam Kevin (Radium69) richting Zwolle om zaterdagochten d mee te gaan naar de Ring.
Zaterdagochten d om 09.00 vertrokken, samen met de P11 van Patrick (Reality) en een gezamelijke kameraad Sam.
Kevin en ik in mijn wagen, Patrick en Sam in die van Patrick.

Vol goede moed vertrokken en door teveel ouwehoeren door de portofoons diverse afslagen gemist en op onverharde wegen beland in het altijd mooie Limburg. Bij Venlo uiteindelijk de grens over gegaan en na een korte pauze in een stuk naar ons overnachtingsa dres in Mullenbach gegaan. Daar zelf nog iets te vroeg aangekomen maar na een kwartier kwam de baas en konden we de spullen dumpen.

Tijd genoeg om de omgeving te verkennen. Kevin en Sam waren er nog nooit geweest dus wat uitleg en eea laten zien was wel handig. Nog even gekeken naar de VLN races, erg tof. Eerst naar de kaartverkoop gegaan en een 8 ronden kaart gekocht.

Ondertussen de nodige drank gehaald om 's avonds met dikke truien en jassen aan op ons balkon soldaat te maken. Erg goed gelukt, en erg gezellig overigens.  :applaus:

's Avonds zou de Nordschleife open gaan om 17.30 t/m 19.30. Dit werd uiteindelijk 18.00 ivm opruimwerkzaam heden van eerder genoemde VLN race. Patrick ging zn eerste rondje ooit rijden en was op z'n zachtst gezegd wat aan de gespannen kant. Na een flinke tijd wachten ging de baan open en heb ik em erdoorheen geloodst. Meneer was gelijk verslaafd.  O0

Daarna ging ik mn eerste rondje rijden van 2010. Even afwachten wat de remmen hier gingen doen, maar ik had er wel vetrouwen in. Eerste rondje beetje verkennen en al snel van bijrijder gewisseld en rondje 2 gedaan. Ging lekker en beloofde veel goeds voor de dag erop.
De baan ging alweer om 19.20 dicht dus we hadden best geluk. Druk was het niet.

Die avond nog een enorme pizza bij Pinocchio in Adenau genuttigd, daarna nog even het circuit opgeklommen met het licht van een mobiele telefoon en al snel besloten terug te gaan naar het pension om onder de sterrenhemel te relaxen.
Toch nog op tijd gaan pitten ivm de volgende ochtend.

Om 07.45 aan het ontbijt gegaan, afgerekend, spullen gepakt en richting de Ring gegaan. Koud, vochtig en mistig dus de baan was nog dicht om 08.00. Na 30 minuten vond men het veilig genoeg en ging het licht op groen. Het begin van de resterende 6 rondjes op te rijden ging van start.
Diverse bijrijders gehad en heb me echt supergoed vermaakt. De auto hield zich prima, geen gekke dingen gehad. Feit blijft dat de achterremmen nog relatief snel over de zeik gaan, dus toch maar eens die P11-144 conversie doen denk ik. De slijtageindica tor op de band is ook rap naar boven komen drijven. Het spul is goed gebruikt.
Was ook erg blij met de versie aandrijfas en kineten. Kheb het spul niet gespaard en het heeft behoorlijk op z'n donder gekregen maar alles doet het nog :P

Persoonlijk record ook verbroken, ben onder de 10 minuten voor een rondje gedoken. Exacte tijd heb ik helaas niet meer bij de hand maar met 2 vertragingen onderweg ivm gele vlaggen zaten we al aan de 10 minuten rond. Timen mag officieel niet maar toch leuk om te weten.
Ondertussen ook met Patrick 2 rondjes meereden, die had de smaak te pakken.
Gedurende de dag af en toe wat motregen gehad. Veel was het niet. Wel koud. En slechts 1 baansluiting, uiteraard wel weer wat blikschades her en der.

Tussen het gerace door uiteraard lekker gegeten en gedronken, en uiteindelijk mn 9de rondje gedaan met Freek (FreakSX) naast me.

Meerdere heerlijke inhaalacties kunnen maken in de diverse rondjes  8)

Omdat we er al vroeg waren zijn we rond 16.30 richting huis gegaan. Eenmaal in Zwolle thuis nog wat gegeten met Kevin en na geouwehoerd waarna hij rond een uurtje of 20.00 vertrok.

Ik heb me ongelovelijk goed vermaakt, alles ging super en volgens plan en ik geloof dat de mensen die ik naast me heb gehad in de auto ook de grootste lol hadden.

Op naar de volgende keer :)
« Laatst bewerkt op: 21:20:17, zondag 11 april 2010 door DaMasterPNut »

Offline Sandman

• NCN Forum Member
  • Powerd by 2.5 YD25DDTI
    • Foto's
« Reactie #3 Gepost op: 21:29:57, zondag 11 april 2010 »
komen ze weer in duitsland ... bijna langs mijn huis en langs komen ho maar :P

gaat dat in eind juni nog door van ons uit? zonder de engelse buren? heb dat weekeind als het goed is vrij :)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 21:32:31, zondag 11 april 2010 »
Reeds gevonden foto's:

« Laatst bewerkt op: 10:37:33, maandag 12 april 2010 door DaMasterPNut »

Offline Lennaert Coupe

• NCN Mooiste wielen 2009
  • NCN Forum Member
  • Member of the Silvia bros
« Reactie #5 Gepost op: 00:36:40, maandag 12 april 2010 »
Er doen er een paar niet broer..

Mijn verhaal begint op zaterdag, bijbehorende foto's komen later.

Auto was vorige week donderdag terug naar de spuiter met de melding, ja voor 11 april is die af.

Krijg ik zaterdag telefoon, tussen 8 en 9 kan je je auto ophalen. Ik blij, snipperen van werk. Kameraad van mij ging mee ringen dus met zijn auto naar de spuiter toe. Waren ze mij auto net aan het afplakken, want het liep wat uit. Nou ja, kan gebeuren. Lang verhaal kort. 11 uur auto gespoten en afgebakken.

Wij met 2 auto's naar coevorden toe. Eindelijk thuis, Sunny uitgepakt, onnodige dingen eruit gesloopt en uitgemest. Inmiddels was het 1 uur, maar de auto was te ranzig om aan te pakken, dus maar besloten om de auto te gaan wassen :P

Toen dat allemaal klaar was stond de klok op 2 uur. Het was genoeg geweest.
----

Zondag.

Wekker ging om 6 uur, kwart voor 7 vertrekken. Voordeel van wonen in Coevorden is dat je zo in Duitsland bent. Binnen 15 minuten in Duitsland en toen kon het gas open langs de NL-grens naar beneden richting de Ring. Dit kon zo lang dat na 272/300 km onderweg me tank al leeg was :P Dus even een tank en pauze-stop ingelast.

Toen weer onderweg en tegen een uurtje of half 10 bij de ring gearriveerd.

Totaal die dag 8 rondjes gedaan en heb het zelfs voor mekaar gekregen dat ik sneller was dan een Ferrari, dus die moest mij voorbij laten gaan :D Mooiste moment van de dag. Staat op film :D

Zelfs met de Sunny nog best wat wagens kunnen inhalen, waaronder een porsche, Rent-Race-Car getunede Swift en een VW scirocco bijgehouden.

Reed vandaag ook een groepje Focussen RS'jes en die hadden moeite om langs te komen :P Maar ik gok dat het kwam doordat ze nog niet zovaak op de ring waren geweest. Maar toch, ze hebben me niet in kunnen halen  >:D O0

Dus, was een super goeie dag, lekker rustig en mooie lijnen kunnen rijden.

Ook ik heb stieken :P getimed, ik kwam uit op een 10:54 met 1 keer afremmen voor ongeluk, dus er zat meer in..

Zoals eerder vermeld, zal morgen foto's uploaden. NU ga ik heerlijk slapen :P
« Laatst bewerkt op: 00:42:54, maandag 12 april 2010 door Lennaert Coupe »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 08:12:27, maandag 12 april 2010 »
Ik ga wel ff kijken of die foto's nog te fixen zijn vandaag.

edit

Gisteravond nog ff uitgerekend. Heb nu 60 rondjes op de Ring gedaan, das zo'n krappe 1400 km :D
« Laatst bewerkt op: 08:16:26, maandag 12 april 2010 door DaMasterPNut »

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #7 Gepost op: 08:17:06, maandag 12 april 2010 »
klinkt allemaal goed O0
gisterenavond nog een razend enthousiaste kevin bij mij op bezoek gehad (met poetsspullen, thnx Pnut)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #8 Gepost op: 08:20:33, maandag 12 april 2010 »
Haha, ja, Kevin had zonder gekheid kippevel op beide armen toen het rondje afgelopen was :D

@ Len: die inhaalacties zijn altijd mooi, ongeacht of zo'n wagen als het moet je driedubbel voorbij knalt.

Heb ook achter een Dodge Viper gehangen, gestripte Civicjes met semislicks en Porsche-spul. Prachtig als je die op baankennis voorbij kan gaan, en dan die gezichten als je er langsheen knalt en in de verte verdwijnt :D

Dat is ook wat de Ring zo mooi maakt :)

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09:02:38, maandag 12 april 2010 »
hee! Gisteren rond half 10 ook weer thuisgekomen van een heerlijk dagje ringsfeer-snuiven! Ben zelf niet de ring op geweest maarja dat komt de volgende keer wel weer! De reis heen en terug en de omgeving geeft ook al een flinke portie voldoening, nog een goede 240 op de teller gezet wat ik toch wel achtelijk hard vind voor een 150pk primera! Hier en daar zijn ook nog filmpjes gemaakt van de dag door freek, fred en wouter(vriend van me). Het was in ieder geval weer een heerlijke dag! Volgende keer kom ik weer mee!

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 09:43:20, maandag 12 april 2010 »
Heb gezien dat de sites met foto's die ik bovenaan had gepost plat zijn. Even wachten dus.

edit

Paar dikke platen gevonden en toegevoegd  8)
« Laatst bewerkt op: 10:41:52, maandag 12 april 2010 door DaMasterPNut »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #11 Gepost op: 10:59:15, maandag 12 april 2010 »

Deze is met FreakSX naast me volgens mij  :)
Ik hou de fotosites in de gaten, bekenden zal ik online knallen.
« Laatst bewerkt op: 11:02:58, maandag 12 april 2010 door DaMasterPNut »

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #12 Gepost op: 11:06:59, maandag 12 april 2010 »
@pnut: blijft toch apart om te zien dat jij met je stugge intrax toch die bumperlip elke keer weer bijna op de grond weet te leggen :D

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #13 Gepost op: 11:10:16, maandag 12 april 2010 »
Ja, dat zegt dus wel iets haha :D

Het ging ook echt hard, nog weer harder dan toen jij mee reed. Dit keer ook her en der wat andere lijnen geprobeerd, af en toe een curbstone extra meepakken, en gewoon wat harder kunnen rijden ivm mn remmerij.
Ook dankzij de nieuwe aandrijfas en kineten het vertrouwen gehad om te knallen.

De auto deed het gewoon lekker, vandaar de 9 rondjes :)

Ohja, de Aral 98 kost 1,42  8)

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #14 Gepost op: 11:11:12, maandag 12 april 2010 »
Geweldige verhalen en foto's weer!  :)