Al een poosje lid van de Nissanclub maar nog nooit fatsoenlijk voorgesteld, dus bij deze!
Ik ben Timo en al een paar jaar liefhebber van Nissans!
Al sinds februari 2007 was ik in het bezit van een s13 maar ik kwam nooit er aan toe om hem te maken zoals ik wilde(40 uur/week werken, 9 uur/week naar school daarnaast het nodige huiswerk, gezinnetje etc etc)! Wel al een heleboel onderdelen her en der op de kop getikt!
Op een dag toch maar de knoop doorgehakt en besloten om alle onderdelen te verkopen en voor een Skyline te gaan kijken! Ik wilde wel een GTR omdat deze de rb26 heeft en ik wilde er 1 met leuke specs en een recent gereviseerd blok, aantoonbaar met bonnen!
In Nederland kon ik deze niet echt vinden voor mijn budget daarom maar in Engeland gaan kijken!
En na een paar maanden elke dag Pistonheads in de gaten te hebben gehouden en na mail contact over andere r32's kwam ik deze tegen!
Dit was begin september!
Na een aantal uur aan de telefoon en nadat hij foto's van de auto en van alle bonnetjes die hij had van alle gedane modificaties had ingescand, het besluit genomen om af te reizen naar Engeland!
Geld besteld bij de Rabobank (bedankt voor de tip om het niet bij het GWK te halen!), auto verzekering geregeld bij Rialto, heen vlucht geboekt bij Ryanair naar Stansted, huurauto gereserveerd van Nijkerk naar Eindhoven Airport en in Stansted om daar mobiel te zijn, Hotel gereserveerd in London voor de vrijdag en zaterdag nacht!
Op vrijdag middag om 16:15 uur vertrokken uit Nijkerk om om 19:35 uur te moeten opstijgen, om 19:27 zaten we eindelijk in het vliegtuig, ongeluk gebeurd op de A50, hele snelweg afgesloten, een uur stilgestaan! Maar goed we zaten in het vliegtuig! Dit was het enige stress moment van de reis!
Op zaterdag London bekeken en op zondag naar de Skyline (zaterdag kon hij niet!).
Auto zag eruit zoals hij hem beschreven had, een leuke proefrit in de omgeving gemaakt, even Branch Hatch bekeken waar op dat moment een race bezig was! Bij Branch Hatch achter het stuur gekropen en in 1 keer weggereden met een hellingproef en de drieplaatskopp
eling dus dat ging goed! Wat een auto zeg, bij 3500 toeren begint hij echt te brullen, heerlijk!
Na nog de hele auto grondig van boven tot onder bekeken te hebben, besloten hem te kopen!
Ik heb van hem het complete V5 formulier mee gekregen, dus dat moet goed komen bij het invoeren! En naar Dover gereden, daar een ticket gekocht voor de boot naar Duinkerken!
Eerst werden we er uitgepikt voor een controle op wapens en drugs etc, daarna toen de auto in de rij stond en wij binnen wat aan het eten waren, liep er een politie agent om de auto heen, ik naar hem toe vragen wat er was, wilde hij mijn verzekeringspa
pieren zien, die waren in orde, dus ik vraag aan hem waarom hij speciaal mijn auto zo inspecteerde (direct naast mij stond een 200sx s15, die een stel ook in Engeland had gekocht en naar Duitsland gingen brengen!), hij zei dat zulke auto's, die er goed uitzien, vaak gestolen worden en als ze dan eenmaal op de boot staan dan zijn ze hem echt kwijt! Ik hem bedankt voor het compliment en verder geen problemen meer gehad!
Terugreis ging goed en de daarna de auto bij ATS import gebracht om de koplampen om te bouwen en hem in orde te maken voor de RDW keuring!
Gelukkig kwam mijn auto in aanmerking voor 18.2 kentekenplaten, dit staat een stuk beter!
Ondertussen is de auto apk gekeurd, maar ik heb nog niet echt de kans gehad hem fatsoenlijk uit te laten vanwege het weer!
En dan hier een opsomming van de modificaties en wat foto's van de auto:
Remmen:
Complete d2 break kit:
- 8 pot front calipers
- 6 pot rear calipers
- Breaded break lines
- SRF break fluid !
Motor:
Mahle up rated pistons
Arp big end bolts
ACL bearings
Fully balanced rotational assembly, flywheel, crank shaft, con rods
Hks steel head gasket set 1.2mm
Reshimed head
Up rated turbo dynamics turbo's with steel internals and up rated bearings and elbows (max 1.6 bar)
Splitfirer coil packs
Greddy Iridium plugs
Hks mushroom filter kit
Hks intercooler
Hks Hard pipe kit
Large bore HKS s/s exhaust
De cat
Ophanging:
Bilstein springs
Bilstein shocks
Front strut brace
Aandrijflijn:
Giken 1,2,3 gear set and Giken billet centre bearing carrier up to 800 bhp
Os Giken triple plate clutch
Interieur:
Fully standard interior with skyline carpet set
Defi boost gauge and control unit ( peak hold, record etc..)
Kenwood cd player
Blitz fattX Turbo timer
Auto watch alarm 160r li/t
Profec b boost controller
@1 bar 350 hp
@1.2 bar 388 hp
Exterieur:
Gun metal grey
Getinte zij- en achterruit
18 inch SSR Split rims
Nismo rear side skirt spats
Nismo front bumper ducts
Nismo bonnet spoiler
Ondertussen heb ik een hicas eliminator kit gemonteerd van driftworks en heb ik al wat onderdeeltjes liggen die ik wil gaan monteren en binnen een jaar wil ik andere injectoren, brandstof pomp en aanverwante zaken monteren en hem goed laten mappen zodat hij veilig naar de 500 pk kan!
Dit zijn allemaal foto's die ik van hem heb gehad, ik zal ook zelf een keer wat foto's maken!
Groeten Timo.