Auteur Topic: aftertalk dyno meet!  (gelezen 67405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #75 Gepost op: 20:06:30, maandag 12 oktober 2009 »
Verlies 4wd is ruim 50%.

Offline Rik N16

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 12188
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #76 Gepost op: 21:19:11, maandag 12 oktober 2009 »
Hoeveel WHP had je 4x4 dan? Ik zat bij 145,5 PK op 98,5 WHP...

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #77 Gepost op: 21:32:38, maandag 12 oktober 2009 »
De VE had 187 PK en 133 WHP. De verliezen zijn dus niet zo raar. Dick gaf dit in zijn uitleg ook al aan.

Offline Rik N16

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 12188
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #78 Gepost op: 21:34:38, maandag 12 oktober 2009 »
Dat snap ik ook wel en heb ik gister ook wel begrepen van Dick maar ik zou het verschil tussen 2wd en 4wd wel willen weten...

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #79 Gepost op: 21:44:15, maandag 12 oktober 2009 »
Verlies 4wd is ruim 50%.

Lijkt je dit nu niet een beetje erg veel?
Al die Impreza's en Evo's zitten rond de 50-60pk gegoochelde verliezen (ca. 20-25%) op 300+pk auto's (bron: E-M forum met verschillende dynobanken in NL).

Gewoon het idee al.... 50% pleite.

Offline Challenge GTi

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1064
  • SR20DE@157 PK.
    • challenge
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #80 Gepost op: 21:45:44, maandag 12 oktober 2009 »
Misschien modernere auto's,beter bakken....

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #81 Gepost op: 21:48:20, maandag 12 oktober 2009 »
Lichtere materialen zal denk ik ook wel uitmaken?
Denk dat Dick hier weer even zijn kennis mag ventileren, dit soort discussies wordt altijd al snel een ja/nee/welles/nietes verhaal.

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #82 Gepost op: 21:52:27, maandag 12 oktober 2009 »
Idd.

Ik ga me er niet meer in mengen maar die 50% ben ik toch wel benieuwd naar. Hou er van om zelf over dingen na te denken.

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #83 Gepost op: 21:56:11, maandag 12 oktober 2009 »
Er kan er ook iets goed mis zijn met de aandrijving van de auto.

MAAAR: 20% voor een FWD turbo is niet vreemd. Dus 2 wielen meer aandrijven = 40% wat weer redelijk in mijn verwachtingspa troon ligt.
Laat 50% wat veel zijn, 20-25 is gewoon heel erg weinig verlies voor een 4wd.

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #84 Gepost op: 21:56:58, maandag 12 oktober 2009 »
Aan de andere kant: moet je voor een echte vergelijking niet ook de achterwielen van een FWD meetellen in de drag-loss?

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #85 Gepost op: 22:03:26, maandag 12 oktober 2009 »
Jij hebt net gegoogled, kwam er net ook achter ja. Maar dat kan nooit veel zijn. Een paar % ofzo.
Dat is in weze 2x een wiellager en 2x contactoppervl ak.

Buiten dat om (dat zou je alleen mee moeten tellen als het je gaat om vergelijkingen wat betreft 0-100 tijden oid) maar dit gaat mij om de meting op zich.

Offline Loek54

  • Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5796
  • Geslacht: Man
  • VE + Fe
    • G20.net
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #86 Gepost op: 22:11:41, maandag 12 oktober 2009 »
Hij rolt erg lekker, dus ik zou eerst naar het blok kijken.

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #87 Gepost op: 22:19:53, maandag 12 oktober 2009 »
Hij duwt wel verschrikkelij k zwaar, das echt niet grappig.

Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #88 Gepost op: 23:40:41, maandag 12 oktober 2009 »
dan moet je de handrem eraf halen Freek, wss rolt hij dan iets soepeler :P

Offline divalo

  • DiVaLo Tuning
  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 520
  • Geslacht: Man
  • Nissan Profesional
Re:aftertalk dyno meet!
« Reactie #89 Gepost op: 08:51:25, dinsdag 13 oktober 2009 »
Het leuke van dit topic is dat de persoon die de vraag stelt zelf het antwoord geeft.

50% verlies vind ik wel veel  (vraag)

Dat ding is niet vooruit te duwen echt niet grappig (Antwoord)

 :wedgie1: :applaus: ;D