Auteur Topic: Aftertalk JAE 2009 - verslagen op P3 en P5, DVD op P19!  (gelezen 139094 keer)

Offline Sylver84

• NCN Clubmember of the year 2009 and 2010
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Still alive
Re:Aftertalk JAE 2009
« Reactie #30 Gepost op: 14:47:46, maandag 14 september 2009 »
fotograaf NPOC 3518 foto's

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #31 Gepost op: 14:51:22, maandag 14 september 2009 »
Ik las het net ja :D
Ben ook bezig met een verslagje btw.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #32 Gepost op: 14:59:10, maandag 14 september 2009 »
Hierbij mijn verslagje van JAE.

Donderdagavond met ingepakte auto naar Wilco gereden. Helaas kwam ik er thv Heerde achter dat ik mijn eten en drinken voor onderweg was vergeten dus kon ik weer omkeren. Eenmaal weer thuis de zak met bolletjes en flesjes in de auto gedumpt en opnieuw richting Apeldoorn gescheurd.
's Avonds bij Wilco nog de vertrektijden en de route besproken en de bagagechecklis t nog even langsgelopen. Toen bijtijds naar bed gegaan.

Om 04.30 stonden we op. Gedoucht, aangekleed en alle overige bagage in de auto gepropt.
Daarna begonnen aan onze kleine roadtrip. Nederland waren we zo door, het was vroeg en dus vrij rustig. We waren vrij snel in Belgie. Halverwege de heenrit even een half uurtje pauze ingelast. We waren zo rond 7 a 8 uur sochtends in de omgeving van Antwerpen en Brussel. Oftewel: enorm druk en chaotisch. We zijn hier verder probleemloos doorheen gekomen.
Toen we de grote steden voorbij waren werd het wegbeeld weer rustiger en was het ook ontspannender rijden.

De volgende grensovergang was Frankrijk. Vanaf de grens naar de plek waar de trein stond was maar 60 kilometer dus echt spannend was dat niet.
Aangekomen bij de Eurotrein hebben we ingecheckt. We waren er vroeger dan gepland waardoor we zonder extra kosten een trein eerder konden nemen. Dat hebben we dus gelijk gedaan.

Na de Franse controle te hebben overleefd kwamen we aan bij de Engelse controle. Gelijk werden we uit de rij gevist en apart gezet. Lichten uit, motor uit, paspoorten afgeven en de autopapieren.
Wat volgende was een kruisverhoor. Wie was de bestuurder, van wie was de auto, hoe lang had ik de auto al, hadden we de auto zelf ingepakt, waar gingen we heen, hoe lang gingen we daarheen, wat gingen we daar doen, of we daar bewijs van hadden etc etc. Na alles te hebben beantwoord verdween de ambtenaar in het kantoortje. Na 20 minuten kwam hij weer naar buiten en mochten we door.
Met de auto de trein ingereden en na 35 minuten waren we het kanaal onderdoor.

Aan de andere kant snel de navigatie ingesteld op de nieuwe bestemming en aan de linkerkant verder gereden. In Engeland geen bijzonderheden gehad, we hebben alleen file gehad in de buurt van Londen vanwege een 1,50 pond kostende tol-tunnel. VVL klinkt echt bruut daar hehe.

Ondertussen draaiden Wilco en ik non-stop de JAE Faute CD met hits van grootmeesters als Bennie Neyman, Cliff Richard, Rene Froger, ABBA en nog vele anderen. Halverwege de rit gestopt voor een pauze en om te tanken. Na het tanken kwamen we nog in een korte opstopping ivm een ongeval. Het was warm dus de raampjes gingen open. Cliff Richard met 'Summer Holiday' werd opgezet en de volumeknop ging omhoog. Gevolg: een hoop lachende Engelsen om ons heen.
Daarna hebben we niet meer gestopt tot we aankwamen in Kettering. Bij de ingang toegang betaald en opzoek gegaan naar onze stand.

We draaiden ons grasveld op en reden al gelijk langs onze vrienden van NPOC. Dat was dus toeteren en zwaaien geblazen. Niet ver daarvanaf zagen we onze mede NCN'ers staan welke een mooie plek voor ons hadden vastgehouden.
Even de handen geschud, de auto opgesteld en het kampement ingericht. De 2 seconden tent was ideaal. Jammer dat de pluggen van mn luchtbed weg waren dus ik heb daar in de lokale Superstore nog een luchtbed gekocht.
Tijdens het opzetten kwamen er al wat bekenden van NPOC buurten, was erg tof.

Nadat alles stond een kort rondje over het terrein gelopen en daarna gezeten om bij te komen van de reis en wat te drinken. Paar uurtjes later wat boodschappen gedaan en de BBQ's aangeslingerd.
's Avonds nog even wezen chillen bij NPOC en daarna redelijk bijtijds wezen pitten.

Ik was enorm blij dat ik zowel mn slaapzak als mn eigen dekbed mee had genomen. Het was 2 graden 's nachts. Even je neus buiten je slaapzak houden of een teen uitsteken en je kippevel over je hele lijf. Zaterdagochten d rond 08.30 wakker geworden van het zonnetje en maar gelijk opgestaan. Genoten van een douche uit een spuitbus (deo dus) en de auto gedroogd. Toen ontbeten en de rest van de dag heerlijk genoten van het weer, gekeken naar de rest van de groep die aan het voetballen waren, gekeken bij het touwtrekken etc etc.
Met Wilco nog het terrein over gestruind, her en der een praatje gemaakt. Erg relaxt allemaal.

's Avonds waren we uitgenodigd door NPOC om te komen BBQ'en, net als vorig jaar. We werden wederom hartelijk onthaald door iedereen. We hadden als kadootje een paar klompen gekocht en voorzien van NCN stickers. Dit hebben we als dank aan de voorzitter gegeven. Hij en de rest van NPOC waren enorm dankbaar voor deze blijk van waardering.

Daarna heerlijk genoten van het vlees en de Strongbow Apple Cider, en veel gekletst met jan-en-alleman daar.

Zondagochtend weer rond dezelfde tijd wakker geworden. Aangekleed en dit keer naar het douchegebouw gelopen om weer eens echt water te zien. Weer terug bij de tentjes waren er al wat meer mensen wakker. Het weer was wat minder, veel bewolking en het waaide harder. Complimenten aan Jano voor het heerlijke ontbijt met eieren en spek! Gevolg van het weer was dat we rond 11.00 begonnen met het afbreken van het kamp. In een rustig tempo alles afgebouwd en rond het middaguur nog een laatste rondje gelopen. Afscheid genomen van onze Engelse vrienden en de auto's ingeladen.

Al toeterend en zwaaiend het terrein weer verlaten, uiteraard weer met Cliff Richard keihard aan.

Nog even gestopt bij de supermarkt voor wat inkopen voor onderweg en toen onze weg vervolgd achter Jano, Mark en Bas aan. Halverwege elkaar uit het oog verloren wat niet zo erg was aangezien we toch nog moesten tanken. Daarna op eigen tempo weer richting trein gereden. Na een korte check konden we ook hier een trein eerder nemen.
's Avonds nog in 1,5 uur file gestaan in Belgie. Wat een ellende... Daarna in een hoger tempo doorgestoven naar Nederland, Wilco thuisgebracht, spullen uitgeladen en zelf doorgeknalt naar Zwolle waar ik zo rond 23.15 a 23.30 arriveerde. Uitgepakt, wat gedronken en toen wezen pitten.

Al met al een weer een heerlijk weekend gehad, prachtig weer, geweldige mensen en een mooie reis gemaakt.

Waar kan ik me inschrijven voor JAE 2010?

Offline Sylver84

• NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #33 Gepost op: 15:03:11, maandag 14 september 2009 »
Top verslag meester O0

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 15:08:49, maandag 14 september 2009 »
Mooi verslagje Lau O0

Offline Sylver84

• NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #35 Gepost op: 15:12:26, maandag 14 september 2009 »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #36 Gepost op: 15:13:52, maandag 14 september 2009 »
Cool!

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #37 Gepost op: 15:18:21, maandag 14 september 2009 »
Lekker verslagje! Ik ben gebleven bij de zaterdagavond nu dus dat komt vandaag nog helemaal goed :)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #38 Gepost op: 15:32:13, maandag 14 september 2009 »
Ben benieuwd! Gezien je vorige verslag wordt dit ook weer een tof verhaal O0

generalp

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 15:39:08, maandag 14 september 2009 »

« Laatst bewerkt op: 15:50:02, maandag 14 september 2009 door generalp »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #40 Gepost op: 15:57:17, maandag 14 september 2009 »

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #41 Gepost op: 15:58:59, maandag 14 september 2009 »
SUPERVET!!!!!!

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 16:08:13, maandag 14 september 2009 »
De foto van mijn reddingsactie. ..

Peter was al uit het doel en ik was nog als enige in de buurt van het doel en heb de bal daar nog weg gehouden ook

Offline Sylver84

• NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #43 Gepost op: 16:11:27, maandag 14 september 2009 »
Heel vetjes Wilco, goeie foto's O0

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012