Hier mijn verslagje:
Verslagje:
's Ochtends om 06.00 opgestaan, aangekleed, gedoucht, ontbeten etc.
Rond 06.45 stonden Patrick (Reality) en zn broertje voor de deur. Michael kwam aangefietst en rond 07.00 waren Lennaert (Madness) en een maat er ook.
Vertrokken richting Duitsland en onderweg nog een collega van Michael opgepikt die aansloot.
Met 4 auto's achter elkaar doorgereden en bij Venlo even een pauze ingelast van een kwartiertje oid. Onze weg vervolgd naar de Ring waar we rond 10.30 waren. Geen gekke dingen gehad onderweg en in de P11 nog de 230 km/h aangetikt.
Eenmaal ter plaatste een rondje op het parkeerterrein gelopen. Enkelen waren er nog nooit geweest en keken dus hun ogen uit, anderen waren er nog maar 1 keer geweest. Zelf gelijk een 4 ronden kaart gescoord en niet lang daarna met Michael het eerste rondje afgelegd. Eerst nog wat troubleshootin g gedaan bij de Sunny van Mark. Toen de baan op gegaan. De eerste paar bochten nog beetje onwennig maar dat was snel verdwenen. Remmen hielden zich ok. Het nieuwe blok is fijn rijden, soms mis je nog wel in het middenbereik wat vermogen maar niks leukers dan hoogtoerig een bocht uit te trekken. Je kunt daardoor ook de auto beter de bocht doorkomen.
Bij sommige bochten heel ietsjes de rem aantikken tijdens het insturen zorgte ervoor dat de achterkant ietsje zette waardoor je heel lekker kon sturen. Bochtencombo's gingen heerlijk en de Falkens deden het heerlijk. De verse stabi-stangetjes merkte je ook qua stabiliteit.
Na het eerste rondje wat gegeten en gedronken en niet lang daarna weer een rondje gedaan met ik dacht het broertje van Patrick. Die begon het eerste stukje te filmen maar besloot hiermee op te houden omdat het zn eerste Ring-rondje was en hij dat niet door een schermpje wilde beleven. Hij vond het in ieder geval helemaal te gek.
Het was best druk rond de baan maar er waren niet veel baansluitingen waardoor alles mooi doorstroomde. Niet veel last van verkeer gehad op de baan, echt heerlijk. Superleuke lijnen kunnen rijden daardoor.
Tussendoor steeds weer even naar kijkplekken gereden etc. Nog een Mini Cooper de vangrail in zien duiken.
Rondje 3 ging Patrick zelf mee die ook zichtbaar genoot. Ook hier ging alles weer perfect. Helaas ging toen de baan dicht ivm een zwaar ongeval. Motorrijder gecrasht en overleden. Een collega die ik tegenkwam was er langs gereden en had het bloed uit de betreffende man zien stromen. Niet fijn.
Na 2 uur ging de baan open en reden we ons laatste rondje...
Dit keer met de maat van Patrick. We stonden heel strategisch geparkeerd dus konden bijna als een van de eerste de baan op.
Daarna wezen avondeten en voor de zekerheid nog een 1 ronden kaart gekocht in de hoop dat we na het eten nog 1 rondje konden doen. Helaas waren we net te laat. Die rijden we dus de volgende keer wel weer op :)
Al met al voor mij en de auto een enorm geslaagde dag. Veel auto's en motoren in kunnen halen wat erg leuk is. Ook snelle wagens voorbij kunnen gaan puur op baankennis. Een Ferrari 360 spider voorblijven terwijl ik buitenom ging in Karoussel is toch wel leuk. Op het rechte stuk ging hij voorbij maar ik bleef hem strak volgen. De baan leer ik merkbaar beter kennen.
Terugweg naar huis verliep rustig en om 00:00 ging ik richting bed.