Auteur Topic: nieuw, en technische vraag P11  (gelezen 12043 keer)

teake

• Gast
nieuw, en technische vraag P11
« Gepost op: 12:23:22, zaterdag 13 juni 2009 »
Hallo Mede-nissanners,

Ik heb al járen een Nissan Primera (P11, 1999) 1.6 estate. Tot volle tevredenheid, immers het is een nissan.
Nou hapert de ruitenwisser (vóór) echter ineens.

Hij herkent z'n stopstand niet meer. Met andere woorden: alle snelheden werken, maar bij de interval, en bij het stoppen van een andere snelheid stopt de ruitenwisser op een redelijk willekeurige plek. Met wat gepiel met de stuurschakelaa r is de ruststand dan wel weer te vinden, door hem omhoog te houden zodat de ruitenwisser beweegt, en dan op precies het juiste moment loslaten.

Volgens het elektrische schema zit er een RW-CPU (RuitenWisser-Central-Processor-Unit) in. Waar zit dat ding precies? En wat kost een andere?
Ik neem aan dat er op de motor een "stand-doorgever" zit, kan die loszitten? Waar vind ik meer info?

Komt dit vaker voor, is er een oplossing bekend?

Alvast bedankt, Teake

EDIT BB: Dit is het stel je voor topic, technische vragen kun je kwijt de betreffende technische sectie. Lees daar eerst de Regels door:

teake

• Gast
Re:nieuw, en technische vraag P11
« Reactie #1 Gepost op: 12:47:53, zaterdag 13 juni 2009 »
Daar kon ik om de één of andere reden niet posten helaas, vandaar dat ik mijn vraag hier maar stelde, in de hoop dat het topic dan wellicht verplaatst zou worden ofzo.
Hoe kan ik in het technische forum een topic openen? Ik kreeg een melding dat ik geen rechten had.

teake

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13:08:56, zaterdag 13 juni 2009 »
Maar ik geloof dat ik hier de oplossing heb gevonden:
http://www.nissanprimera.net/forum/forum_posts.asp?TID=1602&PN=1

Nog wel ff gedetailleerd doorlezen :)

teake

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18:14:29, zaterdag 13 juni 2009 »
En klaar is klara! Werkt als een tiet!
(Wel even opletten dat je niet zoals ik met een schroevendraai ertje per ongeluk kortsluiting maakt waardoor de zekering doorbrandt, maar dan werkt het ook weer prima!)