Auteur Topic: Luminous Flux [S14] updates!  (gelezen 34021 keer)

Offline Gielie

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • --> Nismo <--
Re:Luminous Flux [S14] (foto's added!!!)
« Reactie #30 Gepost op: 15:22:59, donderdag 12 maart 2009 »
Hoi,

Ja deze bedoeling had ik ook om er een S14a neus op te zetten, alleen wegens het aankoop van een s14 is mijn S14a neus overbodig geworden, mocht je interesse hebben, stuur me maar een pm.

Veel plezier met je S14!
Mvg, Giel
« Laatst bewerkt op: 12:41:37, zaterdag 21 maart 2009 door Gielie »

luminous flux

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 12:19:27, zaterdag 21 maart 2009 »
Laatste even de originele grill gepoetst en weer terug geplaatst, het gaas zat met de originele punten bevestigd dus dit was makkelijk om te steken!

Ik heb gisteren eens de motorbaai geïnspecteerd, om iets wijzer te worden van de stock set-up die er in ligt! Omdat dit mijn eerste turbo-auto is ben ik nog een turbo-noob... Ik ben er achter gekomen dat de er tussen de (relatief) kleine intercooler en de gasklep een dumpvalve zit (een beetje weg gepropt onder de zekeringskast).

Ik zou graag de stock dumpvalve vervangen met een BOV zodat het afblazen te horen is maar vraag me af of dit gewoon redelijk plug en play is om van dumpvalve naar BOV te gaan. Door de BOV wordt natuurlijk druk afgeblazen naar de buitenlucht, dit is door de MAF gemeten lucht die dus gedeeltelijk ontsnapt, kan de auto daardoor niet te rijk lopen af en toe? Of zijn de verschillen te verwaarlozen? Neem aan dat er hier meerdere 200sx rijders zijn die de dumpvalve vervangen hebben voor BOV, alle info is welkom  :)

Offline KeviNissan

• Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #32 Gepost op: 14:12:28, zaterdag 21 maart 2009 »
meningen zijn heel erg verdeeld over een bov.

je schijnt op standaard druk zelfs een heeel klein beetjevermogen te verliezen, maar dat neem ik zelf voor lief want dat geluid is gewoon uber

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #33 Gepost op: 14:26:02, zaterdag 21 maart 2009 »
jou geluid is inderdaad UBER ;)

luminous flux

• Gast
Re:Luminous Flux [S14] updates!
« Reactie #34 Gepost op: 18:06:57, donderdag 12 november 2009 »
tijdje niet ge-update hier... heb de 1ste post even aangepast met foto's en info want er zijn wel wat dingen veranderd!

updates:
- Motorkap opnieuw gespoten (want oem nissan logo liet cement resten achter  >:( lang verhaal)
- Silvia badge op het front
- S14a achterlichten
- Japdemper freeflow
- Apexi Air Intake
- FBU, boost restrictie verwijderd!

waar ben ik momenteel mee bezig:
- heb sr20det-versnellingsbak in bestelling
- heb een SPEC stage3 clutch in bestelling

zodra deze binnen zijn monteren zodat ik weer lekker kan schakelen, schijnbaar vond de vorige eigenaar (goed) schakelen moeilijk ofzo want de huidige versnellingsba k vertoond aardige slijtage!

toekomst plannen:
- Apex gen2 comfy schroefset
- Locking Collars
- Nismo front upper strutbar
- 18" deepdish/fatlip velgen (na de winter)
« Laatst bewerkt op: 18:10:57, donderdag 12 november 2009 door luminous flux »

arosa

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 14:56:52, zondag 24 januari 2010 »
M'n vriendin heeft vandaag een Nissan Figaro Hyves aangemaakt. Er was er al 1, maar die is moeilijk te vinden en mist eerlijk gezegd een clou... Deze hyves is om alle(zoveel als mogelijke) Figaro rijders te verenigen !! 
 We hebben foto's gezien van een Engelse Figaro meeting en meer van dit soort autootjes naast elkaar ziet er verdomd geinig uit :D

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 17:25:11, zondag 24 januari 2010 »
M'n vriendin heeft vandaag een Nissan Figaro Hyves aangemaakt. Er was er al 1, maar die is moeilijk te vinden en mist eerlijk gezegd een clou... Deze hyves is om alle(zoveel als mogelijke) Figaro rijders te verenigen !! 
 We hebben foto's gezien van een Engelse Figaro meeting en meer van dit soort autootjes naast elkaar ziet er verdomd geinig uit :D
En dat heeft hiermee te maken omdat...?????

Joy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 19:05:17, zondag 24 januari 2010 »

WTF??

luminous flux

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 19:10:24, zondag 24 januari 2010 »
ja, waarom staat dat in mijn topic  ???

ontopic, update:

- S14a gearbox uit japan is inmiddels gearriveerd
- Exedy stage 1 (450nm) clutch is gearriveerd (SPEC clutch duurde te lang)
- nieuwe druklager en toplager heb ik gehaald

over 2 weken heb ik helaas pas de tijd om dit alles onder mijn s14 te hangen. tot die tijd geen updates dus  :P

En laat aub die Figaro's maar weg uit mijn topic!