Auteur Topic: Hola amigos, groetjes uit spanje!  (gelezen 36805 keer)

Offline Laurens

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: Hola amigos, groetjes uit spanje!
« Reactie #15 Gepost op: 11:39:13, donderdag 13 november 2008 »
Of clubleden die je wat willen toesturen. Genoeg opties.

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #16 Gepost op: 11:42:36, donderdag 13 november 2008 »
Welkom man.
Ga je je auto nog veranderen ?

SquonkSC

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 11:57:53, donderdag 13 november 2008 »
Hi Daan,

Bedankt voor je uitgebreide respons  O0, zou het echt besmettelijk zijn?  Dan heb ik het hier opgelopen.  :o  :D
Nu zo gauw mogelijk Spaans leren, dat maakt een wereld van verschil.

Oh, hier in NL werk ik voornamelijk in ICT en ben nu bezig om een eigen bedrijfje te starten (met minimale middelen helaas,  ;D),
maar wel met steun van het UWV. Krijg ik ook eens iets terug van 25 jaar premie betalen.  ;)
Fulltime werk als (rock/pop/prog)muzikant is in NL zeldzamer dan goud, dus geen optie.

Maar ik ga nu kappen want straks denken mensen dat ik me hier heb voorgesteld i.p.v. jij.  ;D :D ;D :o

Buenas Dias Amigo,

Michel

boombox

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 12:07:49, donderdag 13 november 2008 »
Welkom man.
Ga je je auto nog veranderen ?

Jij had zeker geen zin om alles te lezen ;) hahaha

Nee, er word niets veranderd. Zowiezo houd ik niet van optische tuning. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel mooi hoor maar ik vind het altijd zo sneu als je dan vraagd van: "zo zo, dat ziet er mooi uit, wat heb je met de motor gedaan?" en dan krijg je bv als antwoord: "open filter voor een mooi geluid maar verder is het een standaard 1.5"... ehhm ok. Dus als ik al iets zou veranderen gebeurt het eerst onder de motorkap. En als die dan een bak pk's heeft en de remmen zijn bv aangepakt dan pas zou ik evt iets aan het optische veranderen ;)

Betreft de onderdelen maak ik me niet zo druk, dat zien we vanzelf wel en overal is een oplossing voor te vinden nietwaar...

boombox

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12:09:38, donderdag 13 november 2008 »
Hi Daan,

Bedankt voor je uitgebreide respons  O0, zou het echt besmettelijk zijn?  Dan heb ik het hier opgelopen.  :o  :D
Nu zo gauw mogelijk Spaans leren, dat maakt een wereld van verschil.

Oh, hier in NL werk ik voornamelijk in ICT en ben nu bezig om een eigen bedrijfje te starten (met minimale middelen helaas,  ;D),
maar wel met steun van het UWV. Krijg ik ook eens iets terug van 25 jaar premie betalen.  ;)
Fulltime werk als (rock/pop/prog)muzikant is in NL zeldzamer dan goud, dus geen optie.

Maar ik ga nu kappen want straks denken mensen dat ik me hier heb voorgesteld i.p.v. jij.  ;D :D ;D :o

Buenas Dias Amigo,

Michel

Om een ict bedrijfje te starten hoef je je enkel maar bij de kvk in te schrijven, dat moet dus geen probleem zijn. Wat doe je precies?

ciao!

miranda82

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 12:25:31, donderdag 13 november 2008 »
welkom hier bij de gezelligste familie van nederland, en bij jou spanje ;D ;D

Offline Bert81

• NCN Forum Member
  • Waar een wil is, is bier!
« Reactie #21 Gepost op: 16:11:23, donderdag 13 november 2008 »
ff testen  :)

@TS:
Como se hace usted de hecho navegó en España?

boombox

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 16:15:24, donderdag 13 november 2008 »
Helemaal geweldig, auto is ovegeschreven en verzekerd. Dat gaat allemaal wat moeilijker lees: kost meer tijd dan in nl maar het is allemaal gelukt.

Ik moest wel ff 300 euro tax/overschijfgeld betalen.... fuuuck.. hahaha maarja, blijkbaar moet je een percentage van de dagwaarde betalen ofzo. Daar staat tegenover dat er bijna geen wegenbelasting is dus valt allemaal wel mee.

Voor foto's kan je ff de OP bekijken, heb daar de foto's aan toe gevoegd.....

Ik probeer het nog een keer: kan ik die radio er uit halen? De schakelaar van de alarmlichten zit namelijk in de radio ingebouwd... hmmmz vaag hoor.... ff hier ook de foto plaatsten voor de duidelijkheid:

« Laatst bewerkt op: 16:18:07, donderdag 13 november 2008 door boombox »

boombox

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 16:17:21, donderdag 13 november 2008 »
ff testen  :)

@TS:
Como se hace usted de hecho navegó en España?

Google translate bied uitkomst.. hahahahah erg eingelijk he hahaha maarja..

Om antwoord te geven... (heb ik al gereden in Spanje toch?)

Ja, want ik heb hier m'n motor, dus lekker met dik 200 over de auto-via. Ik heb m'n oude Mazda hier ook een paar maanden gehad dus ja heb hier al aardig rondgereden... .

SquonkSC

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 21:24:27, donderdag 13 november 2008 »
Om een ict bedrijfje te starten hoef je je enkel maar bij de kvk in te schrijven, dat moet dus geen probleem zijn. Wat doe je precies?

ciao!

FF kort dan  :P

Ik ben wel 'n beetje een computer nerd. Is naast muziek mijn belangrijkste bezigheid. Heb ook 1,5 jaar bij monumentenzorg op de ICT afdeling gewerkt,ondersteuning en systeembeheer.
Ik weet veel van hardware, netwerken, veel verschillende software pakketten, van AutoCad, 3D studio, tot Adobe CS3 suite en natuurlijk Office en allerlei shit waar niemand ooit van gehoord heeft. Ik doe veel grafisch werk, skinning, veel mod projectjes, bijvoorbeeld mijn medion navigatie helemaal gemodificeerd tot mini multimediacent rum, filmpjes kijken, mp3 spelen, enz. Doe ook veel met cubase en vsti's om muziek te schrijven.
Alleen Linux weet ik weinig van.
Heb nu ook een leuke (tevreden) klantenkring, en aangezien ik nu zonder werk zit denk ik dat ik het maar voor mezelf ga doen, want de banen liggen momenteel niet voor het opscheppen.
Ik wil naast m'n uren verhuren ook een unieke webshop starten, wat op termijn me de mogelijkheid moet bieden om terug naar Portugal te gaan.

Ben eigenlijk wel een technische duizendpoot, maar of ik ook de juiste mentaliteit heb voor een eigen zaak, moet ik proefondervind elijk gaan vast stellen.
Is de enige twijfel die ik heb, maar dat weerhoud me niet.

gr,

Michel

boombox

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 10:33:21, vrijdag 14 november 2008 »
Michel,

Dan rijden we aardig in hetzelfde nerdy/techno straatje  O0

Zeker cool zo'n gemodde medion. Ik neem er de tijd niet voor maar die dingen draaien gewoon windows mobile toch? Kan je idd leuke dingen mee doen!

Schrijf je je eigen vst's of enkel gebruik. Mijn vriendenkring (in nl) zijn ook helemaal muziek freaks, wel in de house scene maar ze maken ook veel gebruik van cubase. Ik vin het altijd knap hoo, ik kan zo'n programma helemaal leren, weet precies hoe alles werkt maar ik bak er vervolgens niets van. Het muzikale talent ontbreekt me dus hahaha.

Betreft jouwn werk, ik zou het lekker bij systeem/netwerk-beheer laten. Schrijf je in bij de kvk, zorg dat je klanten service-contracten bij je afsluiten. Daar valt een mooie boterham mee te verdienen.

Maar AUB, ga geen webshop beginnen.... !!! Dat is in mijn ogen wel het domste wat je kan doen op dit moment. Je moet veel investeren, als je al geen voorraad aanlegd moet je duur inkopen. De marges zijn ontzettend klein. De problemen zijn ontzettend groot. Denk bv aan de wet op afstand kopen. Klanten kunnen hun producten terugsturen enz. Denk ook aan verzend kosten. En de ene webshop na de ander gaat momenteel onderuit. De hele markt is verzadigd op het moment. Als je al leuke winst wil maken moet je echt veel omzetten. Maargoed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;)

8)

Offline Bert81

• NCN Forum Member
  • Waar een wil is, is bier!
« Reactie #26 Gepost op: 10:49:27, vrijdag 14 november 2008 »
Google translate bied uitkomst.. hahahahah erg eingelijk he hahaha maarja..

Om antwoord te geven... (heb ik al gereden in Spanje toch?)

Ja, want ik heb hier m'n motor, dus lekker met dik 200 over de auto-via. Ik heb m'n oude Mazda hier ook een paar maanden gehad dus ja heb hier al aardig rondgereden... .

hm...so much voor googletranslat e..

Ik bedoelde namelijk hoe je in Spanje verzeild komt.

boombox

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 11:01:15, vrijdag 14 november 2008 »
hm...so much voor googletranslat e..

Ik bedoelde namelijk hoe je in Spanje verzeild komt.

Oooops hahaha

M'n werkgever in nl huurt een groot woonhuis hier wat als kantoor word gebruikt. Maar aangezien er maar 2 a 3 mensen werken staat de helft leeg. Ik zei toen voor de grap een keer, ohhw, dan ga ik wel naar Spanje toe. "Dat mag" kreeg ik als antwoord, dus ik "serieus?" Ja waarom niet, ruimte genoeg. Dus we zijn een weekendje gaan kijken en kort daarna ben ik met de auto naar Spanje gereden. Het scheelde dus heel erg dat ik niets hoefde te regelen, anders had ik het ook niet gedaan hoor ;)

boombox

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12:14:26, vrijdag 14 november 2008 »
Zo... ff kleine update over de auto...

Radio heb ik er inmiddels uit, in de kofferbak lag gelukkig een soort van front ding zodat ik een gewone radio kan inbouwen. Dat scheelt weer dus...

Morgen dan maar radio-mp3 en de subwoofer inbouwen, ben alleen vergeten waar ik de schakeldraad vandaan haal voor de amp, maargoed, dat zoek ik wel ff uit.

De central locking via de sleutel werkt ook weer, ff batterij vervangen. Yeahh, het word steeds leuker.

Nu zijn er nog een paar kleine dingetjes wat gedaan moet worden, iig balanseren en uitlijnen want de auto trekt lichtjes naar rechts en bij de 120  a 130 trilt'ie erg in het stuur. Zal gelijk ff klein beurtje laten doen, ff olie, bougies en filter laten vervangen. Zal'em verder ook ff laten nakijken... Hoop dat er verder geen mankementen naar boven komen, we zien het wel.

Ik ben iig blij met m'n Nissan  :cheer:

SquonkSC

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 19:15:18, vrijdag 14 november 2008 »
Michel,

Maar AUB, ga geen webshop beginnen.... !!! Dat is in mijn ogen wel het domste wat je kan doen op dit moment. Je moet veel investeren, als je al geen voorraad aanlegd moet je duur inkopen. De marges zijn ontzettend klein. De problemen zijn ontzettend groot. Denk bv aan de wet op afstand kopen. Klanten kunnen hun producten terugsturen enz. Denk ook aan verzend kosten. En de ene webshop na de ander gaat momenteel onderuit. De hele markt is verzadigd op het moment. Als je al leuke winst wil maken moet je echt veel omzetten. Maargoed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;)

8)

I hear you, maar ik pak het een anders aan.

Mijn leverancier doet dropshipment, wat in houdt dat de klant bij mij besteld, ik bestel bij de leverancier,
de leverancier levert de goederen bij mijn klant. Ik betaal de leverancier nadat de klant mij betaald.

Ik heb dus geen voorraad, geen tranport perikelen, en bij terugzending of reparatie naar mij, zend ik het terug naar mijn leverancier.
Die regelt alles. Mijn leverancier heeft 40000 artikelen op voorraad.
Marge is inderdaad laag, maar daarvoor draag ik geen enkel risico. Ik zie de webshop als een lange termijn traject naast mijn urenverhuur.
En mijn webshop krijgt een uniek concept waarover ik hier uiteraard geen uitspraken doe.  ;)

Op lange termijn moet de naamsbekendhei d van mijn shop net zo vanzelfspreken d zijn als marktplaats voor 2e hands, en genoeg verkoop genereren om daar mijn volledige inkomen mee te maken.

Je kan aan de meeste shops ook precies zien waarom ze onderuit gaan. (vaak studentjes die een centje willen bijverdienen)

Het feit dat zovelen onderuit gaan zie ik niet als een obstakel, maar juist als een opening van kansen.  :)

Maar bedankt voor je mening, kan ik zeer waarderen.

Gaaf dat er een frame voor normale radio in de koffer lag.  O0
Je hebt denk ik wel een goede aankoop gedaan.  O0

gr,

Michel