Auteur Topic: Hola amigos, groetjes uit spanje!  (gelezen 37030 keer)

boombox

• Gast
Hola amigos, groetjes uit spanje!
« Gepost op: 21:39:40, woensdag 12 november 2008 »
Hi all,

Ik ben Daan, woon sinds kort in Spanje maar spreek nog weinig spaans, vandaar dat ik nog op Nederlandse fora rondhang. Ben 31 jaar, man, en pruts een beetje aan het internet voor m'n beroep.

Nu was ik al een poosje op zoek naar een auto met een budget tussen de 1500 en 2000 euro. Poosje terug gekeken naar een oude Corsa, gare kutbak, zwaar zwetende koppakking, dat werd'em dus niet. Vorige week nog gekeken naar een Alfa 146, wel een leuk bakkie maar uit '97, dus nog met de oude boxer motor, tevens zat er een lelijke tik in het blok, was verkeerde olie volgens de verkoper... yeahh right hahaha.

Maar vandaag zat het geluk mee, kreeg een Primera 1.8 uit '01 aangeboden.... wooooottt, helemaal geweldig, japanners zijn bijna niet te vinden hier in Spanje dus was al blij dat ik dit tegenkwam. Werd al niet goed van al die fucking Seat's... hehe. Maargoed, net ff de auto bekeken, proefritje gemaakt en ziet er allemaal goed uit. Wel anderhalve ton op de teller maar dat is geen probleem voor een Nissan over het algemeen. Het blokje draaide prima en kon op wat krassen en een klein deukje na niets raars vinden. Hmm enkel dat het lampje achter de kilometer teller het niet meer doet, maarja, als dat alles is nietwaar.

Dus morgen overschrijven en betalen, kan weinig meer mis gaan zou ik zeggen... ik koop'em via een vriend van een collega dus dat zit wel goed. Het maffe is dat als ik de prijzen bekijk in nl voor dit model, dat je tussen de 5 en 7 duizend euro betaal. Het leuke is dat ik deze koop voor 2200 euro. Ik begin bijna te denken dat er iets mis is met die bak, maarja, we zien het wel, ik kon iig niets vinden, mss heb ik gewoon geluk. Wat zeggen jullie er van?

Zodra ik wat foto's heb genomen zal ik ze posten.

Ohhwja, hoe zit dat eingelijk met de ingebouwde radio-casette speler, valt die er uit te halen? Want ik heb namelijk de 'oude' installatie van m'n vorige auto nog liggen, dus radio-mp3 speler en subwoofer + amp. Deze wil ik natuurlijk inbouwen maar de standaard radio is vet groot en lijkt geintergreerd te zijn in de dash. Kan ik die er gewoon uittrekken of wat?

groetjes,

Daan

// update

Auto is overgeschreven  :cheer:

« Laatst bewerkt op: 16:10:09, donderdag 13 november 2008 door boombox »

Offline Ludolph

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
    • Our cars
Re: Hola amigos, groetjes uit spanje!
« Reactie #1 Gepost op: 21:47:16, woensdag 12 november 2008 »
welkom op het forum

SquonkSC

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21:59:14, woensdag 12 november 2008 »
Welkom Daan,

Ik ben zelf ook net 2 dagen lid van dit forum, maar ik las je stukje en aangezien ik twee jaar in Portugal heb gewoond wekte het mijn interesse.

Die prijs is niets bijzonders hoor, auto's zijn in Nederland gewoon schandalig duur, mede door de BPM.
Spanje is sowieso met alles het goedkoopste land van de Europese Unie, (zonder de Oostblok landen meegerekend).
Benzine scheelt zo 50 eurocent met NL, en sigaretten een euro. Goed uit eten voor 13 euro p.p. is geen uitzondering.

Veel Nederlandse autohandelaren kopen auto's met vrachtwagens tegelijk in Spanje en verkopen die weer in het Oostblok.
Japanse auto's zijn inderdaad erg schaars daar en normaal gesproken duurder, maar hou er wel rekening mee dat Japanse onderdelen ook zéér schaars zijn in Spanje,
en daardoor schandalig duur.  Dus hopen dat je Nissan niet snel onderdelen nodig heeft.
Dat is misschien wel de reden dat die auto 2e hands zo weinig op brengt, vanwege de schaarste in onderdelen.

Maar hoe dan ook, heel veel geluk met je nieuwe aanwinst en veel plezier hier op het forum.
(ik ben een heel klein beetje jaloers dat jij daar zit en ik hier)  8)

Groeten uut Holland,

SquonkSC

boombox

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22:16:54, woensdag 12 november 2008 »
Dank u ;)

Ik zat idd te twijfelen tussen een echte auto of gebakje waar er hier miljoenen van rondrijden. Een Ibiza of een Saxo zijn wel de veilige keuzes wat onderdelen betreft. Maarja... het bloed kuipt toch waar het niet gaan kan.. of zoiets ;) Dit word m'n 3e auto, m'n eerste was een Toyota, m'n tweede een Mazda en nu als derde dan een Nissan. Ik ga het hele Japanse rijtje bij langs zo blijkt hahaha. Ik heb dus veel vertrouwen in Japanse auto's, tijd zal het leren.

Maar betreft de prijs moet ik nog steeds wennen, dat het leven wat goedkoper is merk je niet zo natuurlijk maar bij aanschaf van een auto sta ik toch wel ff te kijken.

Ga je nog eens terug naar Portugal SquonkSC? Of was het een eenmalig bezoek. Ik moet zeggen, het is heerlijk hier in Spanje, mij zie je niet meer terug in het regeltjes en het stapels bekeuringen krijgende Nederland ;)

SquonkSC

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22:55:34, woensdag 12 november 2008 »
Hoi Daan,

Mijn naam is Michel, was ik ff vergeten.

Ik zou dolgraag weer terug naar Portugal willen, maar 1e keer ging ik met 2 ton heen en met niks terug.
Het huis dat ik aan het bouwen was is door extreme regenval in 2000 met een modderlawine weggespoeld.
De resten kwamen op belendende percelen terecht en daarvoor moest ik ook de saneringskoste n betalen.
15 jaar spaargeld in een klap weg.

De kans dat ik ooit weer zo'n stap kan wagen is klein.
Ik maakte mijn inkomen als prof muzikant in Portugal, maar ik had toen genoeg geld om een tijdje met weinig inkomen te doen,
maar nu is dat niet meer het geval en een mens moet toch eten, drinken en een dak boven het hoofd hebben niet waar?

Ik hoop van harte dat jij meer geluk hebt.

Gr,

Michel

Offline Freek

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 23:03:57, woensdag 12 november 2008 »
Wat een verhaal zeg...

En welkom Daan!

boombox

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 23:11:47, woensdag 12 november 2008 »
Wat een verhaal zeg...

En welkom Daan!

//edit...

*censored*... foute ego reactie... maar dank Freek ;)

*censored* ??? hallo.. in nl mag je gewoon fuuckk zeggen hoor ;)
« Laatst bewerkt op: 23:17:00, woensdag 12 november 2008 door boombox »

boombox

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 23:11:56, woensdag 12 november 2008 »
Hey Michel,

Damn wat een pech zeg! 2 ton (plus) van de berg gespoeld.... ok, ben er ff stil van....

Hopelijk heb je toen alle pech in 1 keer gehad en heb je vanaf nu/toen weer alle geluk! Ik hoop het van harte iig. ;)

Wie weet krijg je ooit nog eens de kans om het zonnige zuiden op te zoeken... dan staan de tappa's en de cerveza's voor je klaar ;)

Ik moet het doen met wat minder startkapitaal maar ik mag niet klagen, heb hetzelfde salaris als in nl en woon gratis in het pand van m'n werkgever. Dat was dus tevens de reden dat ik hierheen ben verhuist.

SquonkSC

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 01:15:48, donderdag 13 november 2008 »
Hi Daan,

Wat doe je in Spanje voor je werkgever? Eneh... heeft ie niet een baantje en een pandje in Portugal?   :D ;D

Kan helaas niet zeggen dat de pech golf ooit is gestopt, zit nu zonder werk.
Mijn vorige baas had een gokverslaving en werkte zich zo in de nesten dat hij me niet meer kon betalen.

Maar op een zonnige noot, ik heb een aantal mensen die heel veel van me houden en ik van hen,
en ik heb gelukkig het vermogen om in ieder negatief een positief lichtpunt te zien.

Maar weer even terug bij jou, vertel 's wat je daar doet en is het voor een bepaalde tijd of onbepaald?
Heb je een vriendin of vrouw of gezin met je meegenomen of en je alleen? Wie heb je allemaal moeten achterlaten en hoe voelt dat?
En waar in Spanje zit je precies? en eh.. hoe is het weer daar?
En ga je nog wat spannends doen met die Nissan? Mod projectje of zo?

Ik hoop dus ook zoiets te vinden, een baas in NL met een job in Portugal.  Ik heb heel veel (muzikale) vrienden achtergelaten daar.
Eens in de twee a drie jaar ga ik er (volgende keer met de Primera uiteraard  :) ) op vakantie en dan is het alsof ik nooit ben weggeweest, een paar weekjes puur geluk waarmee ik weer even vooruit kan.

Een van de mooiste momenten op reis is de rit door de Pyreneeën, die geweldige massa steen om je heen en daar dan met een nietig autootje doorheen mogen crossen.  :)
Op een gegeven moment is er een open plek tussen twee enorme bergen en dan zie je een piep klein strandje met de zee er achter.
Geen huis te bekennen in een straal van 25km en totale stilte. Alleen de wind laat zich daar horen.
Moet ik altijd even stoppen, en een traan weg pinken.  :'(  Om vervolgens weer met 180 de bochten af te snijden.  >:D

Nou nou, ik zit wel op mijn praatstoel hier op dit forum,  ;D , doe ik normaal niet zo vaak, maar het zal het warme welkom wel zijn.
Ik kreeg een hele berg leuke reacties op mijn eerste stukje.

Ik ga nu maar afsluiten amigo. Mucho feliz con tua vehicolo nuevo.  (m'n Spaans is niet zo goed als m'n Portugees vrees ik)

Buenas,

Michel

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #9 Gepost op: 07:42:21, donderdag 13 november 2008 »
Leuk dat je zo'n actieve schrijver bent! Ondanks de pech die je ervaart, merk ik wel dat je positiefgezind bent!
Erg leuk om te lezen dat je onze de negatieve feiten, zoals je zelf zegt, het een positieve draai weet te geven! O0

Offline Bert81

• NCN Forum Member
  • Waar een wil is, is bier!
« Reactie #10 Gepost op: 08:19:23, donderdag 13 november 2008 »
Welkom bij de club  O0

Of moet ik zeggen: Bienvenido al club

boombox

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 10:00:57, donderdag 13 november 2008 »
Zoals ik al in de OP had gemeld pruts ik voonamelijk aan het intenet. Ik programmeer websites en videoservers en beheer een aantal webservers. Verder komt er af en toe wat dtp werk op m'n bordje, dus van briefpapier tot aan advertenties voor in de krant. Leuk afwisselend werk als je de enigste werknemer bent ;)

De vraag als er niet een baantje voor iemand anders is krijg ik maar al te vaak hahaha ::)

Erg vervelend dat je nu zonder werk zit. Als muzikant liggen de banen niet voor het oprapen lijkt me zo. Maar idd, positief blijven is belangrijk  hoe moeilijk het soms ook is. Je staat er niet alleen voor gelukkig, dat scheeld een hoop.

Ik ben hier in m'n eentje naartoe gegaan, heb toen de auto vol gegooid met spullen, aanhanger er achter, motor er op en hop 2400 km rijden naar Spanje. Ik heb toen de kamer die ik huurde nog ff aangehouden zodat ik nog terug kon mocht ik het niet zien zitten. Paar maanden later weer terug gereden, kamer opgezegt en alles een beetje geregeld voor de terugkeer. Toen ook maar de auto verkocht want die rit naar Spanje was me toch wat te lang. Toen de rest van m'n spullen op transport gezet en zelf lekker met het vliegtuig teug gegaan, stukken beter.

Inmiddels heb ik hier een vriendin, meisje is half spaans half nl, en zij woont hier ook nog maar sinds kort. Beetje dezelfde situatie al ik zeg maar. Das wel fijn dus want met de spanjaarden zelf kom ik maar moeilijk mee in contact, ook mede doordat ik de taal nog niet goed beheers, en aangezien de spanjaarden zo goed als geen engels spreken is het gewoon lastig. Dus af en toe wel eenzame momenten gehad, maarja, gewoon doozetten, inmiddels vind ik het helemaal geweldig en wil ik echt net meer terug. De mensen die ik heb achter gelaten mis ik af en toe wel maar das verder geen probleem. Ik was in nl ook al vaak verhuist dus ben het wel gewent om op een nieuwe plek een leven op te bouwen, het is dus niet de eerste keer.

Wat ik met de Nissan ga doen... tsja rijden natuurlijk ;) hhahaha. Okay, nu ga ik geen vrienden maken hier, dus hoop dat iedereen me vergeeft maar voor mij komt een auto (koekblik) op de 2e plek na m'n motor. De muziek installatie zal ik gaan inbouwen en verder doe ik niets aan de auto, ding heb ik om me van a naar b te brengen en verder heb ik er weinig interesse voor. Pas als ik genoeg geld en ruimte heb ga ik iets doen met de auto. Maar op de eerste plaats komt m'n motor, wil volgend jaar ook nog een crosser kopen, dus er moet nog wel een trekhaak onder de auto.

Leuk dat je af en toe terug gaat. Met pijn in je hart weer terug, maarja so be it nietwaar. Door de Pyreneeën rijden is erg mooi, zowiezo zijn de bergen hier nogsteeds erg mooi om te zien, als hollander be je dat gewoon niet gewent, dus dat blijft genieten.

Ik merk dat het praat-virus al over slaat... hahaha moet nu gaan, straks de auto overschrijven. . kan niet wachten!!!

greetz

boombox

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 10:01:48, donderdag 13 november 2008 »
Welkom bij de club  O0

Of moet ik zeggen: Bienvenido al club

Gracias Bert ;)

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #13 Gepost op: 10:19:53, donderdag 13 november 2008 »
Welkom bij NCN
DE gezelligste autoclub van NL  ;D

Verstandige keus dat je voor een japanner bent gegaan  O0

Veel rijplezier en veilige km's gewenst

Gr stephan

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #14 Gepost op: 11:33:37, donderdag 13 november 2008 »
welkom op het forum,

mocht het echt moeilijk zijn om aan onderdelen te komen voor je nissan, dan is er altijd nog ebay.