Auteur Topic: Honda Prelude 2.2i VTEC  (gelezen 77258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwurv

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #15 Gepost op: 12:26:00, dinsdag 23 september 2008 »
Daar heb je een punt ;) Als hij het niet geloofd: zoek eens op Youtube naar Pulsar VZ-R (VVL NEO) vs. Civic Type R O0
Dit zijn allebei af-fabriekswagens, maar gaan op het circuit tegen elkaar racen. De Pulsar speelt met em!

http://www.youtube.com/watch?v=YnYqupXMSr0

gelukkig heeft honda hier de looks :wedgie1: :applaus: ;)

Offline PhUnkY

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5935
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #16 Gepost op: 13:11:55, dinsdag 23 september 2008 »
Over smaak valt niet te twisten ;)

vtecprelude

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #17 Gepost op: 13:23:21, dinsdag 23 september 2008 »
Weet het haha ...
Koppel he ..
Honda zijn toerenblokken,hoop pk,weinig koppel.
Nissan doet wel anders,meer cc's en werkt meer met turbo's
Maar een 2.0i primera tegen prelude 2.0i .. redelijk gelijke klasse,dan legt de primera het ook af  >:D
Maar als ik het om vermogen ga doen,dan ga ik wel voor de skyline R34 of Honda NSX  :cheer:
« Laatst bewerkt op: 13:25:38, dinsdag 23 september 2008 door vtecprelude »

Offline sunny1600

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 11753
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #18 Gepost op: 13:25:16, dinsdag 23 september 2008 »
heet de almera daar ook pulsar dan?

Offline PhUnkY

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5935
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #19 Gepost op: 13:31:13, dinsdag 23 september 2008 »
Weet het haha ...
Koppel he ..
Honda zijn toerenblokken,hoop pk,weinig koppel.
Nissan doet wel anders,meer cc's en werkt meer met turbo's
Maar een 2.0i primera tegen prelude 2.0i .. redelijk gelijke klasse,dan legt de primera het ook af  >:D
Maar als ik het om vermogen ga doen,dan ga ik wel voor de skyline R34 of Honda NSX  :cheer:

Weet het, Honda heeft hoge compressie blokken. Daarentegen heeft een GT als je het mij vraagt rond de 150 PK,
terwijl een Prelude meer pk's heeft? Hoeveel precies weet ik niet. Wat zijn eigenlijk je plannen met de P10?

Offtopic: Ja, onder de noemer Pulsar vallen de N14, N15 & N16.
« Laatst bewerkt op: 13:33:07, dinsdag 23 september 2008 door PhUnkY »

Offline Rik N16

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 12188
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #20 Gepost op: 14:22:40, dinsdag 23 september 2008 »
Weet het haha ...
Koppel he ..
Honda zijn toerenblokken,hoop pk,weinig koppel.
Nissan doet wel anders,meer cc's en werkt meer met turbo's
Maar een 2.0i primera tegen prelude 2.0i .. redelijk gelijke klasse,dan legt de primera het ook af  >:D
Maar als ik het om vermogen ga doen,dan ga ik wel voor de skyline R34 of Honda NSX  :cheer:
Een Primera eGT weet anders prima raad met een Prelude 2.0. Ik zit net op autoweek te kijken en zie dat een Primera eGT wel een stukkie sneller is.

admin

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #21 Gepost op: 14:28:13, dinsdag 23 september 2008 »
Een Primera eGT weet anders prima raad met een Prelude 2.0. Ik zit net op autoweek te kijken en zie dat een Primera eGT wel een stukkie sneller is.

Kom maar met je Prelude tegen mijn K12 :)

Offline PhUnkY

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5935
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #22 Gepost op: 14:28:50, dinsdag 23 september 2008 »
Geen straatrace praktijken he ;) !

Dwurv

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #23 Gepost op: 14:31:48, dinsdag 23 september 2008 »
Een Primera eGT weet anders prima raad met een Prelude 2.0. Ik zit net op autoweek te kijken en zie dat een Primera eGT wel een stukkie sneller is.
Een Primera eGT weet anders prima raad met een Prelude 2.0. Ik zit net op autoweek te kijken en zie dat een Primera eGT wel een stukkie sneller is.
tja discussie apart...je hebt ook nog verschil in europees/japans. Ik heb bijvoorbeeld de B18C type-R, japanse integra type-r dus. Heeft 200pk/210pk standaard. Het europese model maar 185pk.

Prelude blok is net zo 185pk europees en jdm blok 220pk.

1.6jes is nog erger. europese non-vtec is ongeveer 130pk, vtec 150/160, japanse 185pk. Snelste 1.6 blok is ook alleen gemaakt in japan. De b16b = 185pk. Zit in een Honda civic Ek9

vtecprelude

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #24 Gepost op: 15:34:36, dinsdag 23 september 2008 »
Mijn prelude heeft een japanse H22A8 ... dus 220 pk red-top
De 2.2i VTEC is eigenlijk de ''bigblock'' van Honda.Die heeft nog behoorlijk wat koppel.
De 1.6 VTEC(b16) of de 1.8 vtec(b18c) hebben hoop pk,maar géén koppel.
Die sprint is gewoon tegen een normale P10 2.0i,toen liep ik wat uit van hem.
Ik heb geen plannen met de P10,lekker stock laten.
Honda voor het sportieve rijden en voor t gooi en smijt werk,en de Nissan lekker cruisen(rijdt minder nerveus en héérlijk soepele auto)

Offline primera freak

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2021
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #25 Gepost op: 19:35:52, dinsdag 23 september 2008 »
Mooie Prelude hoor.En dr zijn wel Primera's die spelen met 220 pk Prelude's hoor :P ::)
Gr Ronald

Offline MaXxX

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2373
  • Geslacht: Man
  • Mafkees
    • Nissan Foto Galerij.
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #26 Gepost op: 11:15:25, woensdag 24 september 2008 »
Weet het haha ...
Koppel he ..
Honda zijn toerenblokken,hoop pk,weinig koppel.
Nissan doet wel anders,meer cc's en werkt meer met turbo's
Maar een 2.0i primera tegen prelude 2.0i .. redelijk gelijke klasse,dan legt de primera het ook af  >:D
Maar als ik het om vermogen ga doen,dan ga ik wel voor de skyline R34 of Honda NSX  :cheer:

De Pulsar VZ-R van het filmpje heeft een 1600 motor met VVL (Vtak achtig).

Offline Banzai

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3700
  • Geslacht: Man
  • On the road again..
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #27 Gepost op: 12:16:33, woensdag 24 september 2008 »
Ach, nissan heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar Honda is absoluut een heel mooi merk.
Geen twijfel over mogelijk.

vtecprelude

  • Gast
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #28 Gepost op: 10:25:11, donderdag 25 september 2008 »
Mooie Prelude hoor.En dr zijn wel Primera's die spelen met 220 pk Prelude's hoor :P ::)
Gr Ronald

Ik had het over een 135 pk 2.0i prelude haha.
Een stock primera 125 pk 2.0i legt het wel af tegen een stock 220 pk prelude,maar dat is ook appels met peren vergelijken.
De primera's die spelen met de 220 pk prelude's zijn niet de ''tamme 2.0i's '' =D
Maar ik ga geen discussies voeren wie sneller is etc. haha:p
Dat zie ik het liefste bij een sprintje ofzo,dan kan je oordelen.
Maar Honda en Nissan .. die hebben mijn voorkeur,of ik nou nissan of honda rij,maakt me niet uit,blijven allebei uber betrouwbaar =D
« Laatst bewerkt op: 10:26:51, donderdag 25 september 2008 door vtecprelude »

Offline Stephan0501

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3725
  • Geslacht: Man
Re: Honda Prelude 2.2i VTEC
« Reactie #29 Gepost op: 10:56:11, donderdag 25 september 2008 »
mooie uitdaging zou ik zeggen ;D 

Primera van Ronald AKA primerafreak loopt dacht ik tegen de 260 pk aan , incl Turbo  O0

succes :applaus: