Auteur Topic: Ikke ook in een Nissan  (gelezen 24788 keer)

kriekje

• Gast
Re: Ikke ook in een Nissan
« Reactie #15 Gepost op: 20:29:58, maandag 10 maart 2008 »
tis inderdaad een kadett en een c kadett maar daar is een ander forum weer goed voor.

nissanrijders reageren heel anders en leuker dan opelrijders .ik weet niet hoe het komt ,maar ik ben op 4 opelforums 'geabonneerd', maar daar zijn de reacties heel anders, raar maar waar.

waar vind je nog het een en ander voor een N13 dan??
misschien zoek ik wel niet goed of verkeerd, dus kom maar op!!

en overstappen naar Nissan zoals dat met Opel is, dat zal wel nooit lukken.
Moet ik nog iets bekennen: Voordat ik met Nissans ging werken, werkten we met Alfa en Fiat en dat is bij mij op het werk nog vaak een favoriet gespreksonderw erp.
Zoals in mijn eerste stukje stond heb ik ook nog een cinquecento turbo gereden  4 jaar lang
Mijn vrouw rijdt een Lancia ypsilon ( groene op de foto ) ,mijn schoonvader Alfa , verschillende collega's nog Italiaans..... ...Dus dat trekt ook nog steeds.....

Ben ik nu nog wel welkom of ben ik nu nog meer dan dapper alleen???

Waarom nu een Nissan??? Tja, dicht bij het vuur voor onderdelen en de kennis van een collega, die al ruim 15 jaar aan Nissans sleutelt. En aangezien de auto van mijn vrouw al genoeg kost aan onderhoud, was een auto met lage onderhoudskost en wel welkom. Ik mag dan zelf wel monteur zijn, onderdelen zijn nog steeds niet gratis. Wat er al niet aan die Lancia is versleuteld in 4 jaar tijd....Ik denk dat ik wel 3 Sunny's had kunnen kopen van dat geld aan onderdelen voor die Lancia......

ciao!!

Marcel

Offline mr.zap76

• Mr. Buy it NOW !
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Member of the month sept. 2007
    • JDMKULTURE
« Reactie #16 Gepost op: 20:31:10, maandag 10 maart 2008 »
wat meer specs over de cinq turbo?
zal wel erg hard gaan

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #17 Gepost op: 21:31:40, maandag 10 maart 2008 »
Bovendien houd ik van de Duitse stijl zoals deze andere Opel van mij
Wel een beetje off-topic, maar ik zal het bij 1 afbeelding houden.
geen mooie foto,want het was eigenlijk te donker

Er staat hier ook zo'n heel oud opeltje, met zo'n donkerblauwe kenteken.
Als ik er aan denk zal ik eens een fototje schieten, best respect voor de mensen die zo'n auto in ere houden, ookal is het een opel ;)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #18 Gepost op: 19:16:20, dinsdag 11 maart 2008 »
Er staat hier ook zo'n heel oud opeltje, met zo'n donkerblauwe kenteken.
Als ik er aan denk zal ik eens een fototje schieten, best respect voor de mensen die zo'n auto in ere houden, ookal is het een opel ;)

Bij deze foto's gemaakt (let niet op bagger kwaliteit)

ik vind het wel een gaaf dingetje

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 19:18:20, dinsdag 11 maart 2008 »
Bij mij in de buurt staat een Gele B-Kadett station. De eigenaar daarvan is samen met een buurman van hem beheerder van Opel Demo team Raalte. Ze hebben nog wel meerdere oude Opels

kriekje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 20:34:29, dinsdag 11 maart 2008 »
Opels staan er hier 4 van rond de deur, waarvan ook 1 b kadett, de rest zijn c modellen

toch zijn ze niet heel erg slecht, ze bestaan nog steeds naar al die tijd al zeg ik het zelf!!

vorige week een Datsun Sunny Coupe APK gekeurd uit 1979!!
Wel erg slecht in zijn lak en 2 slechte deuren, maar voor de rest een hele harde auto

specs van die cinq ( bestaat niet meer by the way )
1.1 standaard 55 pk, met turbo ( gek he ) intercooler(tje)   100+ pk, eigengewicht standaard 735 kg, met turbo ?????? 0-100 8.4 seconden, topsnelheid net iets hoger dan standaard (180 )
voor de rest:
-schijfremmen achter gebouwd ( Uno Turbo )
-lederen bekleding
-elektrische ramen met raamsluitmodul e op alarm (achteraf )
-open dak
-dikke stereo van Rockford Fosgate
-6x14 velgen met eerst 175-50-14 , later 195-45-14 om nog een beetje vermogen op de weg te krijgen
-overgespoten in originele kleur rood

er zal vast nog wel meer zijn, maar ik heb de auto al 3,5 jaar niet meer dus al de kleine detais schieten er even bij in.
Dit alles heeft in 3-4 jaar tijd ( laatste jaar niets aan verbouwd i.v.m. aankoop huis ) inclusief de aankoop een kleine 22.000 gulden gekost, waarvan de helft aanschaf was.
Dit ga ik in ieder geval nooit zo gek meer maken!!!

Foto's zijn er wel, maar geen digitale. De digitale die er wel zijn, zijn niet door mij genomen maar door iemand op een circuitdagje van de Cinquecento Club Holland en de Uno Club Holland in Lelystad

Toen de cinquecento kapot liep heb ik de auot gemaakt en verkocht.
Eens pech met zo'n turbo, altijd pech werd er gezegd

Voor de techneuten onder ons:

groetjes,

Marcel

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 20:57:48, dinsdag 11 maart 2008 »
Leuke Fiat!

Had je voor die Cinq een Notivec turbo kit gebruikt of iets anders?

kriekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 21:09:10, dinsdag 11 maart 2008 »
Novitec inderdaad, maar ik heb er toen een 2e cinquecento bijgekocht , waar van de motor was gereviseerd (aantoonbaar met rekeningen ) met alles erop en eraan en toen een motorswap uitgevoerd.
Mijn motor had toen 140.000 km gedraaid en dat blokje klaarmaken zou uitkomen ergens tussen 2500 en 3000euro, dus een 2e auto erbij voor 5000 euro en verkocht voor 3300 euro ,met mijn motor erin. Een paar dagen werk en flink wat geld in de zak gehouden.