Nou een (heel kleine) update mag toch wel eens in de twee jaar..
Sinds ik de auto heb, is er flink wat onderhoud aan verricht. Geen upgrades maar gewoon standaard onderhoud. Ik heb me dan ook voorgenomen om, geheel tegen de draad in (vooral op dit forum

) de auto lekker standaard te laten. Ik heb inmiddels zo'n 30k km gereden er in, de meeste kilometers in het eerste jaar omdat ik toen bijna fulltime werkte. Tegenwoordig zit ik vaker op school in de stad en reis ik veel met het OV. Rij bovendien vaak in auto's van m'n werk. Daarom wordt de Almera best ontzien, tank hem nu 2x per maand vol en dat is dan vooral voor woon/werk verkeer, rijden naar de sportschool, supermarkt, nutteloze ritjes e.d.
Maar goed, sinds de aanschaf is gebeurd:
-nieuwe uitlaat (na paar maanden)
-nieuwe accu (oude was kapot)
-remmerij (schijven waren nog nooit vervangen, ook nieuwe blokjes)
-beide dorpels gingen hard roesten opeens, deze samen met een plaat bij de radiateur laten lassen, dorpels ook over laten spuiten toen, door een beun maar wel klasse werk
-voorbandjes
-ashoezen
-airco gefixt
etc.. Het standaard onderhoud eigenlijk dus.
Verder voor een fijn prijsje de bumpers over laten spuiten, dus totaal geen krasjes daar terwijl de meeste exemplaren van een '96 model al aardig geragd zijn. Ook luxe kentekenplaten genomen, mattenset vervangen en binnenkort ga ik op zoek naar een nieuwe (originele) betuurdersstoe
l. Voor anderen is het een weinig zeggende auto maar zelf zie ik gewoon auto's die vele jaren jonger zijn in veel slechtere staat verkeren. Hoewel ik er aardig mee scheur getuige de vele post uit Leeuwarden. Maar goed, het is weer eens een andere auto om zuinig op te zijn dan een klassieker of zo :)