Heb 5 weken geleden me banden vervangen en kwam erachter dat rv en ra schuin afgesleten waren, me vaste garage zei dat het tegen de zomer wel weer eens tijd zou worden voor een xtje uitlijnen.
Vandaag vraagt rene van carcreative van vertel wat heb je zoal gedaan omtrent banden, verlagen noem het maar op. Heb hem bovenstaande verteld en hij zei dat ie wel ff ging kijken, maar zo dat het bij mij al over kwam als niet zuivere koffie.
Snel kwam ie erachter dat alle 4 me banden uitgelijnd moesten worden omdat ze zoals ik op het scherm zag, de rechterkant erg scheef stonden. Heb het hier later met JW en wouter nog over gehad en die zeiden dat het scherm dit overdreven aangaf.
Nu bleek me rechterachterw iel dus zodanig schuin te staan dat dus na 5 weken en ong 1500 km de vlakken aan de buitenzijde er al af waren gesleten. Rechts voor precies hetzelfde.
Heb menno gevraagd wat voor effect deze setting had op het gas geven aan het einde van de bocht, omdat ik die morgen bij een oprit voor de zoveelste x een zwabberende auto had, was te corrigeren maar leuk was het niet.
Menno legde me uit dat door de setting die me banden hadden me achterkant in een bocht naar rechts, waarbij de druk dus op de buitenkant van de band komt staan, naar links wilden en me voor banden contra, vandaar het zwabberren, rens bij deze je antwoord. Mocht ik dus doorgereden zijn zou de kans dus op ongelukken groter worden en de slijtage van me banden ook steeds meer toenemen.
Nadat de voorwielen ook gedaan waren bleek me stuur ook nog eens scheef te staan, iets waar ik dus sinds me rijbewijs al mee rij :-[, na de 2de proefrit was het volgens rene nog niet helemaal 100% en keek hij ff naar me kogels, deze waren nog net niet droog en waren wel enigzins aan vervanging toe, mocht het daarna nog niet over zijn, moest ik gaan kijken naar me draagarmen, en draagarmen zijn naar mijn weten nou niet de goedkoopste klusjes om te laten repareren
Hoop dat dit voor julie enigzins duidelijk is.
gr
Peter
ps : Rene of menno, mocht dit verhaal niet helemaal kloppen, alsjeblieft verbeter het dan en alvast mijn exuses daarvoor.