Auteur Topic: 100NX Turbo  (gelezen 35192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pascal P11GT

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5945
  • Geslacht: Man
  • primera boy
Re: 100NX Turbo
« Reactie #15 Gepost op: 21:45:53, vrijdag 11 mei 2007 »
dat grote verkloot beurt verhaal wil ik wel is weeten

Offline Mark N14 SR20DE

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 6596
  • Geslacht: Man
Re: 100NX Turbo
« Reactie #16 Gepost op: 21:47:03, vrijdag 11 mei 2007 »
Dat van die U12/U13 SR20DET is misschien wel het vermelden waard, dat schijnt letterlijk plug en play te zijn (zelfs met standaard GTI ECU) Misschien kun je hier iets meer over vertellen.

Groeten Mark

Offline MaXxX

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2373
  • Geslacht: Man
  • Mafkees
    • Nissan Foto Galerij.
Re: 100NX Turbo
« Reactie #17 Gepost op: 22:13:53, vrijdag 11 mei 2007 »
Dat van die U12/U13 SR20DET is misschien wel het vermelden waard, dat schijnt letterlijk plug en play te zijn (zelfs met standaard GTI ECU) Misschien kun je hier iets meer over vertellen.

Groeten Mark

Oh?! Dat zou wel heel makkelijk zijn! :)

Turbobuisie

  • Gast
Re: 100NX Turbo
« Reactie #18 Gepost op: 08:17:47, zaterdag 12 mei 2007 »
leuke bak, en net als robi-one zegt het uiterlijk lekker origineel laten...

verder ben ik ook benieuwd naar het vervolg van dit project, ziet er allemaal mooi uit!

Offline Mark N14 SR20DE

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 6596
  • Geslacht: Man
Re: 100NX Turbo
« Reactie #19 Gepost op: 08:52:51, zaterdag 12 mei 2007 »
Oh?! Dat zou wel heel makkelijk zijn! :)

Daarom denk ik dat hier wel wat meer behoefte aan is

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re: 100NX Turbo
« Reactie #20 Gepost op: 21:12:03, zondag 13 mei 2007 »
Voor het turbo verhaal => Zie Projecten

Offline =Chrismo=

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3883
  • Geslacht: Man
  • Nissan
Re: 100NX Turbo
« Reactie #21 Gepost op: 21:35:47, zondag 13 mei 2007 »
Misschien een goed idee om de remmen een upgrade te geven nu je zoveel vermogen hebt??

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re: 100NX Turbo
« Reactie #22 Gepost op: 21:48:17, zondag 13 mei 2007 »
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen  ???
Pas als ik >220 km/u ga rijden zouden mn remmen problemen kunnen krijgen, maargoed ik ben meer een sprinter dan een hardrijder (kost veel geld  :(   dus die kans is zeer klein. (maar je zou ze natuurlijk maar net nodig hebben...)

Dus misschien een big-break set erop, weet het nog niet.

Turbobuisie

  • Gast
Re: 100NX Turbo
« Reactie #23 Gepost op: 22:09:00, zondag 13 mei 2007 »
ik zou grotere remmen kopen nu als eerst...vooral bij goed doorrijden op de snelweg is dit een ""must have"


Offline Challenge GTi

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1064
  • SR20DE@157 PK.
    • challenge
Re: 100NX Turbo
« Reactie #24 Gepost op: 22:32:00, zondag 13 mei 2007 »
Ziet er goed uit.
Maar ik zou zeker je remmen een upgrade geven, is wel een lekker gevoel als je het doed.
Ik maakte vaak mee dat me remmen niet meer remde dan schrik je wel effe.

Offline Banzai

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3700
  • Geslacht: Man
  • On the road again..
Re: 100NX Turbo
« Reactie #25 Gepost op: 23:05:53, zondag 13 mei 2007 »
Mee eens, veel sprinten is ook veel afremmen. Die standaard remmen van die van mij voelen ook niet zo lekker meer aan na een paar maal flink in de ankers te moeten voor onze medeweggebruik ers die het wat rustiger aan doen. ;)

Offline P10GTe

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 290
Re: 100NX Turbo
« Reactie #26 Gepost op: 23:07:26, zondag 13 mei 2007 »
Bij de remmen is meer het probleem dat je sneller terug aan uw 150 zit, ale probleem, en dan weer gaat afremmen. Remmen hebben minder tijd om af te koelen, dus bij intensief gebruik van uw paardjes zal er sneller fading onstaan...

Ik heb gewoon op mijn prim p10 1.6 de remmen voor gestoken van de 2.0slx en daar krijg ik niet zo snel fading op als men originele remmen.


Offline Prutsjanus

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2238
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
Re: 100NX Turbo
« Reactie #27 Gepost op: 23:08:56, zondag 13 mei 2007 »
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen  ???

Inderdaad, zo denk ik er ook over! of je nu 100 of 400 pk hebt, dat maakt voor je remmen niks uit! Je remweg wordt echt niet langer met meer vermogen!  ;)

Ik heb overigens wel 4-pots Wilwood klauwen + schijven, maar dat heb ik gedaan omdat ik wel eens naar 't circuit ga!  :P :P

Offline Mechanic Wedgie™

  • Wedgie Motorsport
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 5910
  • Geslacht: Man
  • CEO @ Wedgie Motorsport
    • Wedgie Motorsport
Re: 100NX Turbo
« Reactie #28 Gepost op: 23:15:56, zondag 13 mei 2007 »
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen  ???
Pas als ik >220 km/u ga rijden zouden mn remmen problemen kunnen krijgen, maargoed ik ben meer een sprinter dan een hardrijder (kost veel geld  :(   dus die kans is zeer klein. (maar je zou ze natuurlijk maar net nodig hebben...)

Dus misschien een big-break set erop, weet het nog niet.

Volgens mij is het absoluut regel nr.1 bij tuning, zorg dat je onderstel/remmen hier op aangepast zijn.
Ik ben benieuwd als je meer als 4 stoplichten volgas wegtrekt om 300m later vol in de ankers te gaan en dat 4x achter elkaar.

Mocht dat allemaal goed gaan, overweeg dan een remmenset van een Micra, scheelt in gewicht en kun je nog harder gaan. :P :P :P



gr Ruud

Offline Banzai

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3700
  • Geslacht: Man
  • On the road again..
Re: 100NX Turbo
« Reactie #29 Gepost op: 23:18:21, zondag 13 mei 2007 »
Ach, ik rijd ook niet lang op hoge snelheid, maar met het hedendaagse verkeer en vrachtwagens, komt het wel eens voor dat je een aantal keren achter mekaar even vanaf 90 de 200 aan wilt tikken om vervolgens voor de volgende auto of vrachtauto weer op je remmen te moeten*. Dan is het wel prettig dat je remmen vertrouwelijk aan blijven voelen. Dat doen mijn standaard remmen dus niet.

* Niet te verwarren met de cursus`economisch rijden`