Auteur Topic: Alweer een nieuweling... -> neemt afscheid... P11-144 gekocht, foto's pag. 3  (gelezen 39975 keer)

Offline Gizzer

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
    • Foto's (Hobby)
Re: Alweer een nieuweling... -> neemt afscheid... P11-144 gekocht, foto's pag. 3
« Reactie #45 Gepost op: 15:26:29, maandag 14 mei 2012 »
Veel plezier van de P11-144. Ik heb er ook veel plezier aan gehad! En weining ongebruikelijk onderhoud. Neem aan dat de rit naar huis goed was bevallen?

Offline meester

• NCN Forum Member
  • **
Re: Alweer een nieuweling... -> neemt afscheid... P11-144 gekocht, foto's pag. 3
« Reactie #46 Gepost op: 23:09:57, maandag 14 mei 2012 »
Ja, de rit naar huis was ontspannen. Vanavond in het donker gereden. Wat een mooie bak licht, dat xenon :)

Offline Mausie

• NCN Forum Member
« Reactie #47 Gepost op: 07:47:35, dinsdag 15 mei 2012 »
Gefeliciteerd met de aankoop, en dat rijd inderdaad echt heerlijk.

Offline meester

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 23:26:18, woensdag 27 juni 2012 »
Anderhalve maand in bezit. Tijd voor een eerste indruk.
Laten we voorop stellen dat de wagen prima rijdt. Echt een Nissan. Doet gewoon wat 'ie moet doen. Starten, lopen.
Aandachtspunte n: achterbanden zijn gecupt. Ik word simpel van het lawaai. Oplossing: nieuwe banden en velgen gekocht.
Ruitenwissers piepen. Oplossing: ruitenwissers inde bestelling. Hopenlijk zijn het niet de asjes, anders kan ik nog aan het knutselen.
Sportstoelen bevallen me niet. Stoelen van een Volvo S60 (sorry) zitten echt 100 x beter. Oplossing: wennen of het meubulair van een S60 monteren. (te grote uitdaging) Vraag me wel serieus af of het mogelijk is de bestuurderssto el te vervangen door een S60-stoel. Geen gezicht, ik weet het. Iemand hier ervaring mee?
Verder gaan we binnen 2 weken voor de APK en beurtje. Is pas in september aan de beurt, maar ja, ik wil wel deze zomer een rondje Noorwegen doen. Ik speel op safe. Aandachtspuntj es: uitlaat bromt, (flexibele gedeelte?) kraak rechtsvoor (zal wel een draagarm zijn)
Verder in de planning: monteren CD-wisselaar, interieur shamporellen, lampje middenconsole vervangen. (allemaal voor 23 juli)
Op de langere termijn: iets met de bestuurderssto el. En iets met de achterbumper, die ziet er nogal gehavend uit, (fietsendrager denk ik :( )

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #49 Gepost op: 23:44:03, woensdag 27 juni 2012 »
Het gepiep van je ruitenwissers komt hoogstwaarschi jnlijk toch van de asjes.
Oplossing: de inferieure kunstof asjes van de P11 vervangen door de metalen asjes van de P10.

Zo'n stoel overzetten zal inderdaad een hachelijke onderneming wezen.
Maar als je een Volvo-stoel gewend bent is een Nissan-stoel inderdaad een achteruitgang.

Krakende wielophanging kan goed een UCA zijn, deze zijn makkelijk en goedkoop te vervangen.

Offline meester

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #50 Gepost op: 23:46:33, woensdag 27 juni 2012 »
Zijn die asjes los te bestellen? En kan ik dat zelf vervangen als ik een beetje handig ben?
O ja, de cruisecontrol nog maar even niet. Offerte van 580 en 630 euro gekregen. Pff

Offline Gizzer

• NCN Forum Member
  • **
    • Foto's (Hobby)
« Reactie #51 Gepost op: 05:59:00, donderdag 28 juni 2012 »
Ik weet niet over welke asjes van de ruitenwissers het gaat, maar de asjes van de aandrijving in de tunnel onder de motorkap net voor het begin van de voorruit,zijn nog pas (2,5 jaar geleden) vervangen bij de Nissan dealer. Kan zijn dat jullie andere asjes bedoelen, maar dat even ter info. Dat zijn nylon busjes meer.

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #52 Gepost op: 06:13:03, donderdag 28 juni 2012 »
Als je een andere stoel zoekt, met meer comfort, vraag dan eens na bij Scheel, die maakt ze met passend onderstel. Ik heb er ooit een in mijn Mazda gehad: fantastisch.

http://www.scheel.nl/

Ik heb nu een echte JDM Bride kuipstoel: daar moet je van houden; voor mij nooit meer een oem-stoel als ik het kan vermijden.

Offline meester

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 06:36:01, donderdag 28 juni 2012 »
@ Gizzer, het gaat inderdaad om de asjes van de ruitenwissers. 2,5 jaar is relatief kort geleden. Ik ga eerst aan de gang met nieuwe wisserbladen.
@ Loek54: scheel is mij bekend. Is goed, maar kost wat...