Hoi luitjes,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jan en heb me een paar weken geleden een Nissan Primera uit 2001 aangeschaft omdat m'n oude Audi uit '96 kuren begon te vertonen en weer tegen z'n APK aanzat. Ik heb al es een eerder een Primera gehad, een P10 en die beviel toen prima, was nooit wat mee eigenlijk. Nou ja, behalve dan dat op een gegeven moment de lichtschakelaa
r vervangen moest worden, maar dat was nog onder garantie dus dat telt niet ;-)
Even kijken of ik een foto kan bijvoegen...

Ja dat is gelukt, althans ik zie hem en ik ga er maar van uit dat anderen hem ook kunnen zien.
Zal het voorstellen nog wat uitbreiden. Heb een tijdje geleden op het web foto's gezocht van alle auto's die ik in mijn leven gehad heb. Misschien leuk om die hier in chronologische volgorde neer te zetten.
Komen ze...
M'n eerste. Een Ford Mustung uit '74. Reed lekker, maar zoop benzine uiteraard.

M'n tweede... Renault 4... Wat een achteruitgang, maar wel een stuk zuiniger.

Toen een Renault 14TS. Superwagen. Alles elektrisch, snel, zuinig, goed rijden, centrale deurvergrendel
ing... Jammer dat ie van achter op een gegeven moment door z'n hoeven zakte door een te zware lading kippen- en geitenvoer... Ach ik had er nu toch al lang niet meer in gereden...

De volgende auto werd een Peugeot 305 op lpg. Ja, weer een Fransoos. Die auto's waren in de jaren tachtig nogal goedkoop. Voor duizend gulden kon je er meestal wel een jaar of twee in rijden met wat "redneck-reparaties", die je zelf deed met behulp van een waterpomptang, een kromme schroevendraai
er wat onderdelen van de sloop en veel vloeken.

Maar goed, de Peugeot gaf op een gegeven moment ook de geest en de volgende aankoop was een Ford Taunus 1.6 op gas. Een echte slak op een teerton. Plankgas haalde hij net de 120. Pokkeding.

Na de Ford kwam er weer een Fransoos voor de deur te staan in de vorm van een Talbot Samba. Cool wagentje. Zat geen spetter roest op. Is twee keer probleemloos door de APK gegaan.

Na de Samba kocht ik me de allerslechtste auto die ik ooit bezat... Een Suzuki Alto. Wat een ding. Ik moest er elke dag 35 km mee rijden en daar deed ik zeker een uur over. Tijdens die 35 km liet ie me steevast twee keer staan met een bevroren carburateur. Ik had twee vaste stopplekken waar ik tien minuten wachtte om de carb te laten ontdooien om dan met een ongelooflijke rookpluim achter m'n auto de parkeerplaats voor m'n werk op te draaien.

Toen kwam er een redelijk nette auto. Een Ford Escort 1.1 van een oud mannetje met 37.000 op de teller. Nogal wat onkosten aan gehad want alle rubbers en voeringen en weet ik wat waren uitgedroogd. Ook mee op vakantie geweest. Naar de bergen. Geen aanrader. Of je moet er van houden om door tractors te worden ingehaald als je bergop gaat.

Na de Escort kwam m'n eerste Nissan (1,6). Een P10. Fijne reiswagen. Ook bergop


Een of andere mevrouw vond haar handschoenenva
kje belangrijker dan het verkeer en maakte onze Nissan van achteren een halve meter korter en bezorgde mij een whip lash. Nissan totall loss en door de sloop opgekocht, wij een Audi 80.

Maar die ging op een gegeven moment ook af. Ratelende homokineten plus wat meer mankementjes met het onderstel en toen ik met mijn dochter op autojacht was voor haar, kwam ik een A4 tegen voor 1400 euro. Ik dacht inpakken en wegwezen.

En toen kwam de huidige Nissan en die staat op de foto waarmee ik ben begonnen ;-)