Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Dirk op 02:13:00, zondag 26 februari 2006
-
Hallo ik zal me ook maar even voor stellen.
Ik ben dirk en kom uit middelburg.
rij nu 4,5 jaar nissan 100 nx en het bevalt me nog steeds erg goed.
mijn huidige nissan is de ex nissan van gerard mischien ook wel becend op julie forum
hier wat foto's
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_55_full.jpg)
turbo set van jgy met de gt28rs
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_105_full.jpg)
hier is waar het allemaal gebeurt ofwel men huidge werkplaats
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_113_full.jpg)
klein motorkap projecktje
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_114_full.jpg)
de auto zelf op de nissan wintermeet
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_115_full.jpg)
en hier nog een foto van het blokje
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_93_full.jpg)
en hier nog een van wat meer blokjes :)
p.s. vragen naar pk's of koppel kan maar de nummers heb ik nog niet mijn exuces maar me koppeling is dood en heb nog geen dyno kunnen draaien
deze komplete turbo kit heb ik zelf op de wagen gezet
Ze draait 0,7 bar op men 10:1 motor (ik weet het het is hoog maar het blok heb 210000 km gelopen voordat die turbo er op kwam en nu heb ze er 213000 op zitten).
ben bezig een blok aan het opbouwen met gti-r zuigers gti-r squirters een cometic head gascet en arp head stud's
hoop dat dit blok ergens volgende maand klaar zal zijn hoop ik
groetjes Dirk
-
Ga zo door met je turbo project en welkom bij de club :P.
Gr Allard
-
zo goed bezig man
Echt een schaap in wolfskleren
Ben benieuwd naar je volgend blok (testresultaten)
-
eindelijk nog iemand die een turbo op ze blok heeft gezet.
welkom!
groet kevin en ik ben benieuwd naar je resultaat
-
vet man
maar is dat niet erg om er met z'n kilometerstand een turbo op te bouwen ?
-
O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0
Goed bezig, wij iig ik wil meer zien, motorisch dan :D :D :D
Gr Ruud
-
beter, eindelijk iemand die weer eens wat leuks laat zien!!!
ben beniuwd naar het vermogen...... .voordat je het weet rij je bij een 100nx al het roest er af :D
-
..voordat je het weet rij je bij een 100nx al het roest er af :D
LOL
-
ha dirkie, ook hier??
-
leuke sr20 verzameling... :D
welkom...
-
Voor dat ik het twee ton blok er in had liggen had ik een blok met 117000 km er in liggen
dit is helaas gesneuvelt in de strijd en het enigste goeie blok wat ik nog had was dit blok met 2 ton
ik was dus min of meer nood gedwongen om het er in te hangen
een voordeel van een roestende 100 nx is dat ze lichter weegt
zoals bekend beteken minder gewicht meer snelheid.
bedankt voor julie goeie reacties
-
een voordeel van een roestende 100 nx is dat ze lichter weegt
zoals bekend beteken minder gewicht meer snelheid.
keiharde feiten!!! :D
maar echt dope projectje hoor.
kunnen veel alleen maar van dromen hiero....
-
Hallo,
Welkom hier!
Ben benieuwd of het plug-and-play is met de oil-squiters? Of er al voorgeboorde gaten in het blok zitten waar je ze zo in kan schroeven en of de olieleidingen er ook al lopen?
Een collega met een haardroger op een SR20! :P (240pk & 340nm).
Gr.
Kevin
-
hey nee das ggen plug en play das het zelfde bij je turbo de retour olie slang daar moet je ook een gat voor in je blok boren en tappen.de leidingen lopen er al wel de plaats zit er ook al alleen het gat moet geboord worden.
een voordeel is dat ik een tap er bij heb gekregen bij de squirters.
ben ook nog op zoek naar een olie pomp van een gti-r of van een sr20ve deze hebben bijde een grotere capiciteid
hier ff een paar leuke foto's van spul dat klaar licht voor gebruik
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_106_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_107_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_104_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_119_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_120_full.jpg)
laatste foto's zijn van een setje 15 " wielen deze ga ik gebruiken voor de strip
de banden afgebeeld zijn banden uit de seat cup races deze ga ik testen en tot nu toe zijn de resultaten positief.
merk plus maat =
toyo proxes r888's 205/50 15
-
hey nee das ggen plug en play das het zelfde bij je turbo de retour olie slang daar moet je ook een gat voor in je blok boren en tappen.de leidingen lopen er al wel de plaats zit er ook al alleen het gat moet geboord worden.
een voordeel is dat ik een tap er bij heb gekregen bij de squirters.
ben ook nog op zoek naar een olie pomp van een gti-r of van een sr20ve deze hebben bijde een grotere capiciteid
laatste foto's zijn van een setje 15 " wielen deze ga ik gebruiken voor de strip
de banden afgebeeld zijn banden uit de seat cup races deze ga ik testen en tot nu toe zijn de resultaten positief.
merk plus maat =
toyo proxes r888's 205/50 15
Zonder zuigerkoeling kun je naar wat ik heb horen zeggen, tot 1,1bar turbodruk gaan, wil je nog meer dan 1.1bar?
OK, de leidingen lopen er dus al, bedankt voor 'tantwoord! Dat van die olie-retourleiding van de turbo, dat wist ik al! :P :P Gat heb ik een paar jaar geleden al ingeboord! 8)
-
toyo proxes r888's 205/50 15
dat zijn DE banden :D
binnenkort ook leverbaar via de bandenboer
-
hey nee das ggen plug en play das het zelfde bij je turbo de retour olie slang daar moet je ook een gat voor in je blok boren en tappen.de leidingen lopen er al wel de plaats zit er ook al alleen het gat moet geboord worden.
een voordeel is dat ik een tap er bij heb gekregen bij de squirters.
ben ook nog op zoek naar een olie pomp van een gti-r of van een sr20ve deze hebben bijde een grotere capiciteid
laatste foto's zijn van een setje 15 " wielen deze ga ik gebruiken voor de strip
de banden afgebeeld zijn banden uit de seat cup races deze ga ik testen en tot nu toe zijn de resultaten positief.
merk plus maat =
toyo proxes r888's 205/50 15
Zonder zuigerkoeling kun je naar wat ik heb horen zeggen, tot 1,1bar turbodruk gaan, wil je nog meer dan 1.1bar?
OK, de leidingen lopen er dus al, bedankt voor 'tantwoord! Dat van die olie-retourleiding van de turbo, dat wist ik al! :P :P Gat heb ik een paar jaar geleden al ingeboord! 8)
Ik zal ze vast opzoeken hehe :P :P :P
Gr Ruud
-
Heyy, welkom..
Vette shit hoor O0
-
Hee dirk welkom hier man.
Blijf je ook nog met je nos doorrijden als je ook nog een turbo hebt.??
Suc6 met de opbouw van je blok.
Gr ralph.
-
aerox hier op het forum heeft nog een nieuwe gti-r oliepomp liggen...moe je hem maar ff pmén.
-
Hey Dirk, ook hier.
Wat en prachtige 100NX is het toch! O0
Zo te lezen ligt het originele blok er weer in?
Ben benieuwd hoeveel gang er straks in zit.
groeten, Gerard
-
Welkom succes met je project.
Zeer nette auto!
-
ja ja gerard das jou ex blokje doet het goed alleen de dynamo is gisteren overleden helaas
-
Klinkt veelbelovend, succes ermee enne welkom hiero.
Raymond
-
Ondertussen weer wat gevorderd?
-
sorry voor mijn afwezig heid ben erg druk bezig geweest met de wagen en een nieuwe baan hier weer wat foto's
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_127_full.jpg)
dit zijn dee velgjes met race bandjes
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_133_full.jpg)
nos+rolkooi
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_138_full.jpg)
me nieuwe koppeling
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_145_full.jpg)
en als je het toch open heb liggen voor een koppeling kan je net zo goed je vliegwiel meenemen
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_146_full.jpg)
en hier is me blokje er weer uit voor het spuiten onder de kap
toen ik bezig was met kaal maken heb ik ook het volgende gedaan
abs pomp en kabels verwijderd
kabelboom via de voorbumper balk laten lopen
tankjes(koelvloeistof,stuurbekrachtiging) veranderd
stuurbekrachti ngs leiding die via voor loopt veranderd naar een 1.6 systeem met lucht koelertje
fidanza en jgy gestoken
andere kabels en spullen anders geplaats zodat je het bijna niet meer ziet zitten
en hier de foto's
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_143_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_147_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_148_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_129_full.jpg)
dus zoals je ziet word er goed voor de wagen gezorgd
groetjes dirk
-
Ik zeg, goed bezig ! O0
Raymond
-
wow, dat zijn idd pas leuke vorderingen!!!!
nice, keep up the good work!!
-
heel goed bezig
-
toppie man!!
straks tijd voor een ritje naar een vermogensbank!!
grtz Lucas
-
ziet er netjes verzorg uit onder de motorkap O0
-
gaat dat allemaal wel goed nos en de turbo? :)
-
tuulijk gaat dat goed komen en zo niet dan moet ik een ander blok weer opbouwen
-
Geweldig, wat een progressie in korte tijd. Misschien ff mat Divalo pmen voor een dyno test plus fine-tunen.
-
dyno test heb ik al gehad heb de resultaten hier op het forum gezet het fijn tunen komt nog maar dan met me emanage das pas als ik een lm1 heb
-
Nog nieuws te melden?
-
ja eigenlijk wel alleen kom niet zo veel meer op forum's
kheb je oude blokje er maar weer eens uit gehaald en in de tussen tijd had ik al een nieuw blok opgebouwd
sr20det zuigers
cometic kopaking (staal
nieuwe olie pomp
nieuwe keringen
nieuw uitlaat spruitstuk
en nog veel meer
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_242_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_243_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_244_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_245_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_246_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_247_full.jpg)
(http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/756000-756999/756444_248_full.jpg)
-
dat ziet er ERG goed uit :o
O0
-
damn dat ziet er geweldadig uit!!!
-
Waar heb je dat spruitstuk vandaan en wat kost het?
Groeten Mark
-
Ja dat is een geweldig apparaat! Vooral de nummers waar Dirk me over vertelde!
-
Errug spannende nx. !
-
mooi verzorgde auto...maar dat had ik je al verteld 8)
binnenkort maar is een keer sprinten als de mijne klaar is... :)
-
komt in orde he
spruit stuk komt van ebay was meer een probeersel en het doet het nog goed tot nu toe
-
ziet er erg goed uit man.
ga zo door
-
is dat een tomei header?
-
staat XSPower op
-
turbo druk staad nu op 1 bar nou ff naar de dyno en we weten meer
-
Ziet er zeer goed uit!!!!! Heb je dat spruitstuk nog versterkt? Een maat van mij heeft xs op zijn honda en er zijn er al 2 gescheurd binnen en jaar.
grtZ
-
een maat van mij had het ook op ze honda en daar scheurde ook dat plaatje is denk ik een zwak punt
-
Damn wat een project!!!!!! O0 O0 Ziet er allemaal netjes uit, alleen vraag ik me af WAAR is de accu neergezet?
-
lijkt mij dat die achterin staat.
-
Mocht je......of iemand anders.....dez e header laten lassen, of dmv schoortjes versterken... Ik ben best bereidt dit te doen. Kan redelijk goed TIG lassen, doe de laaste weken soms niks anders.
Denk er eens over na, en anders een mailtje O0
It's all up to you...
-
Ziet er zeker goed uit,leuk project.Ben benieuwd naar de dyno. Gr Ronald :applaus:
-
kan zelf ook redelijk goed overweg met een las apparaat en heb hem al verstevigd
thanks voor het aanbod