Nissan Club Nederland

Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Tang Chi Ho op 16:13:11, woensdag 22 februari 2017

Titel: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 16:13:11, woensdag 22 februari 2017
Hoi ik ben Tang Chi Ho uit Amsterdam en ben van plan een Nissan te kopen en wel de Pulsar. Heb een heleboel vragen, hopelijk kan ik hier geholpen worden door u.

Mijn vorige auto, een Corolla 1.6 van 2004, is total loss gereden door iemand die aan het inparkeren was... Twee weken geleden een proefrit gedaan met de Mazda3. En dat was best slaapverwekken d. Vlak daarna de Pulsar 1.2 en dat was wel een leuke rit. Was gelijk verkocht.

Allereerst, hoe zit dat met de antenne van de Pulsar. Ben 1.64m lang en kan zelfs de antenne niet aanraken als ik op/in de auto sta. Hoe moet ik hem dan losdraaien als ik naar een wasstraat ga?

Heb ondertussen hier en daar wat gelezen over ervaringen met de Pulsar. Ene meneer was zo blij als een mus toen ie met skivakantie ging, maar na een paar maanden was ie verworden tot een citroen....

Zijn er nog innerlijke verschillen tussen de 1.2 en 1.6? Andere vering, dempers enz? Ik koop niet dagelijks een nieuwe auto, hoofd zegt 1.2, hart de 1.6

Fijne middag :)
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Jan-Paul op 16:42:31, woensdag 22 februari 2017
De 1.2 is een totaal ander motorblok dan de 1.6.  De 1.2 is voor het eerst geleverd in diverse Renault modellen.  De 1.6 is eentje die vanuit de hoek van Nissan komt. Deze is in de Pulsar veel sterker qua vermogen dan de 1.2. Of dat voor de kwaliteit uitmaakt is moeilijk te zeggen, want ik ga er toch vanuit dat de engineers over en weer in elkaars keuken kijken binnen het Renault-Nissan concern.

Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 17:00:17, woensdag 22 februari 2017
Dag meneer Jan-Paul,

Bedankt voor uw reactie. Dat de 1.6 anders is dan de 1.2, dat begrijp ik ook wel. Maar zijn er nog andere verschillen? Of is er enkel en alleen een ander motorblok ingelepeld? Staat de 1.6 bijv ook lager? Heb dat liever niet natuurlijk, in Amsterdam staan er waarschijnlijk net zo veel drempels als de rest van Nederland bijelkaar opgeteld :)

En zo te horen moet ik ook even proefrijden met een 1.6. Veel vermogen is leuk, maar moet niet te eng worden. De 1.2 heeft me positief verrast, aangezien op papier mijn Corrolla 'beter' is.
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: elbee51 op 17:12:09, woensdag 22 februari 2017
Hallo Tang. Over de antenne; normaliter moet de antenne er af voordat de auto de wasstraat in gaat. Meestal zorgt de wasstraatman daarvoor bij het binnenrijden (tegelijk met het plastic hoesje om de achterruitwiss er). Maar hoe de antenne weer op zijn plaats komt, is aan je zelf. Toen ik mijn pulsar kocht heb ik hier toevallig met de dealer over gesproken. Een optie is in plaats van een antennespriet een zogenaamde haaievin op het dak te laten monteren. Die hoeft (kan) er niet af maar heeft wel twee nadelen; De extra kosten en geen ontvangst van DAB+ (voor mij een reden om het niet te doen)

Ik heb zelf de 1.2 en ben daar zeer tevreden over.

Groeten,

Léon
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 17:56:49, woensdag 22 februari 2017
Hallo Leon,

Bedankt voor uw reactie.

DAB+ doet mij niet zo veel, luister alleen radio1 of radio10. Vraag me af of FMontvangst nog wel goed werkt. De kosten, dat ga ik natuurlijk onderhandelen met de dealer :)

Maar nog een vraag, werkt DAB dan wel op andere Nissan modellen met haaienvin?

Hoeveel korting kon u bedingen? :)
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Jan-Paul op 20:29:20, woensdag 22 februari 2017
Ik zou vooral bij de Pulsar gaan kijken naar jong gebruikte of voorraad modellen. Het model verkoopt niet zo heel erg goed. Ik heb net mijn Qashqai gekocht, maar keek ook met een schuin oog naar een Pulsar.  Ik heb wel gezien dat er zeer jonge gebruikte Pulsar GT's te koop stonden (de 1.6 dus) voor prijzen die fors onder de nieuwprijs lagen.

Ik heb destijds voor een Qashqai uit voorraad gekozen, dat model vond ik simpelweg mooier en een snelle Pulsar vond ik wel leuk, maar daar rij ik te korte stukken voor om er echt van te genieten.
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Nissanwielmonteur op 20:57:18, woensdag 22 februari 2017
De haaievin antennes die Nissan levert zijn niet geschikt voor DAB.
Ik heb er ooit 1 op een Qashqai gebouwd en de originele antenne onder de hemel gestopt.

Als je op een kwaliteitsgevoel af wilt gaan dan zou ik de 1.6 nemen.

Er zitten andere velgen onder met 18" en een carbon strook in de achterbumper. Verder niet veel optisch verschil.

Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 12:10:03, donderdag 23 februari 2017
Ik zou vooral bij de Pulsar gaan kijken naar jong gebruikte of voorraad modellen. Het model verkoopt niet zo heel erg goed. Ik heb net mijn Qashqai gekocht, maar keek ook met een schuin oog naar een Pulsar.  Ik heb wel gezien dat er zeer jonge gebruikte Pulsar GT's te koop stonden (de 1.6 dus) voor prijzen die fors onder de nieuwprijs lagen.

Ik heb destijds voor een Qashqai uit voorraad gekozen, dat model vond ik simpelweg mooier en een snelle Pulsar vond ik wel leuk, maar daar rij ik te korte stukken voor om er echt van te genieten.

Wat zijn voorraad modellen? Als het een 1.6 wordt, dan wil ik hem wel graag nieuw hebben. Rustig inrijden en niet gelijk planken, wat wel vaak gebeurt met die demo modellen. Die grijze zie je terug op youtube :)

Qashqai is inderdaad mooier dan de Pulsar, veel stoerder, maar ook fors duurder. Bij mijn vorige auto moest ik airbags en airco hebben, dat had mijn vorige vorige auto niet, een Renault 5 GTS. Nu 12 jaar later, staan ledlampen op één. Qashqai tekna en 1.6, wow dat wordt geen vakantie de komende tien jaar :)

En wat zijn korte stukken? Dagelijks rij ik ongeveer 30 km. Maar als we met vakantie gaan, doe ik dat liefst met een auto. Volgende vakantie wordt Lissabon of Stockholm by car.  Ooit die twee plaatsen gedaan in een jaar met mijn destijds 16jaar oude R5. Schitterend en geen panne.
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 12:14:48, donderdag 23 februari 2017
De haaievin antennes die Nissan levert zijn niet geschikt voor DAB.
Ik heb er ooit 1 op een Qashqai gebouwd en de originele antenne onder de hemel gestopt.

Als je op een kwaliteitsgevoel af wilt gaan dan zou ik de 1.6 nemen.

Er zitten andere velgen onder met 18" en een carbon strook in de achterbumper. Verder niet veel optisch verschil.

Ooh, dus werkt gewoon niet bij NIssan, maar wel bij andere merken. Vreemd.

Kwaliteitsgevo el biedt de 1.2 al. 1.6 voegt voor mij gewoon wat extra power toe, wat ik nooit heb gehad, 190 pk... poeh

Maar tussen 1.6 en 1.2, dat is dus enkel wat franje en een ander motorblok? Geen wijzigingen onder de auto?
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 17:05:32, donderdag 23 februari 2017
de 1.6 word alleen geleverd in GT uitvoering en heeft daardoor standaard meer opties dan de 1.2

wijzigingen in het onderstel zijn alleen de 18'' velgen.

voorraad modellen zijn de auto's die de dealer al heeft staan, bij deze auto's is er meer ruimte om te onderhandelen omdat de dealer ''van deze auto's af moet''.

korte stukken zijn ritjes van minder dan 10 km, bij 30 km komt de motor netjes op temperatuur
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Nissanwielmonteur op 17:47:35, donderdag 23 februari 2017
Ik zeg niet dat een haaievin antenne niet werk op de DAB van de radio van de Pulsar.

Wel zeg ik dat de haaievin antennes die Nissan levert niet geschikt zijn voor DAB


Volgens het werkplaatshand boek zijn dit de hoogte maten tot de wielkuip rand. Millimeter werk dus.

Motor-Velgmaat-Voor in mm en Achter in mm:

1.2  16"  V-695  A-707
1.2  17"  V-696  A-708

1.6  17"  V-695  A-707
1.6  18"  V-703  A-714
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 20:36:27, donderdag 23 februari 2017
de 1.6 word alleen geleverd in GT uitvoering en heeft daardoor standaard meer opties dan de 1.2

wijzigingen in het onderstel zijn alleen de 18'' velgen.

voorraad modellen zijn de auto's die de dealer al heeft staan, bij deze auto's is er meer ruimte om te onderhandelen omdat de dealer ''van deze auto's af moet''.

korte stukken zijn ritjes van minder dan 10 km, bij 30 km komt de motor netjes op temperatuur

aha, dank u wel voor de informatie!
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 20:39:41, donderdag 23 februari 2017
Ik zeg niet dat een haaievin antenne niet werk op de DAB van de radio van de Pulsar.

Wel zeg ik dat de haaievin antennes die Nissan levert niet geschikt zijn voor DAB


Volgens het werkplaatshand boek zijn dit de hoogte maten tot de wielkuip rand. Millimeter werk dus.

Motor-Velgmaat-Voor in mm en Achter in mm:

1.2  16"  V-695  A-707
1.2  17"  V-696  A-708

1.6  17"  V-695  A-707
1.6  18"  V-703  A-714

Dus  als ik ergens anders een haaienvinanten ne haal, dan werkt het wel? Waar kan ik dit goed laten doen?

Kan Nissan trouwens zelf niet bij iemand een antenne halen die wel werkt? Ik neem aan dat ze niet zelf die antennes maken, maar halen bij iemand anders. Dan is die partij verantwoordeli jk voor ondeugdlijk geleverd materieel
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 22:34:24, donderdag 23 februari 2017
Even in het algemeen

Waarom verkoopt de Pulsar niet zoals gewenst? Waarom schippen ze de Pulsar niet naar USA? Amerikanen houden van ruimte en dat is juist Pulsar's sterkste punt. 190 pk of 163 pk als basisversie, daar is toch niks mis mee voor US?
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Nissanwielmonteur op 23:45:32, donderdag 23 februari 2017
Ja zeg je mag zelf ideeën aandragen ipv af te wachten.

Waarom zou de leverende partij aansprakelijk zijn voor ondeugdelijk materiaal??

Er zit geen DAB aansluiting aan die antenne, klaar. Staat trouwens ook netjes in de betreffende accessoires folder.
Waarom daar voor gekozen wordt dat is niet mijn pakkie an. Ik vertel je alleen wat ik weet en daar ga ik verder niet meer over discussiëren want dat lost niets op.

Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Nissanwielmonteur op 23:49:42, donderdag 23 februari 2017
Misschien is het duidelijker als ik zeg dat de door Nissan geleverde haaievin antenne geen DAB aansluiting heeft. "Niet goed werkend product" zoals jij aangeeft is niet van toepassing, wel een product met "iets wat niet mogelijk is"
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 11:52:02, vrijdag 24 februari 2017
Ha, oplossing gevonden

Even Haaienvinanten ne DAB gegoogled

en kreeg dit topic https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=7434.15 (https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=7434.15)

Is wel geen haaienvin, maar probleem van losdraaien voor wasstraat met behoud van dab is dan wel gefixed voor 16 euro ipv 300euro
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 21:42:00, vrijdag 24 februari 2017
Misschien is het duidelijker als ik zeg dat de door Nissan geleverde haaievin antenne geen DAB aansluiting heeft. "Niet goed werkend product" zoals jij aangeeft is niet van toepassing, wel een product met "iets wat niet mogelijk is"
Voor mij als klant is het in ieder geval een niet goed werkend product. in mijn brochure staat daarover niets vermeld, wel als ik het aan de verkoper vraag, dat staat in zijn computer en niet in brochure. En als ik vraag of daar binnenkort een update komt, verwijs ie me naar Nissan en Nissan verwijst me naar de dealer...

Maargoed, afschuiven is niet een Nissan ding, maar Nederlands :)

Heb ik hier inderdaad iemand van de werkplaats? Zo ja, dan heb ik nog meer vragen wat ik niet zo 123 op web kan vinden.


1. Waarom is de 1.6  zwaarder dan de 1.2? Het is bijna 100 kg, ligt dat echt aan 400cc meer? Sorry, ik ben een leek op dit gebied

2. Waarom rijdt een 18inch minder zuinig?

3. U weet precies wat de maten zijn. Weet u ook hoe zwaar bijv de Oppama wielen zijn tov de standaard 18 inch?

4. Wat ik al altijd al wilde weten, zijn lichtmetalen wielen lichter dan de standaard stalen wielen?

5. Heeft u voor mij een koppel en toeren plaatje van de 1.2 en/of 1.6?

6. Wanneer rijdt een turbomotor het zuinigst? Is dat bijv wanneer je hem voelt? Of juist daarvoor? Ik ben geen zuinigheidsfre ak, maar rij wel vaak achter vrachtwagens of gewoon langzaamste rechterbaanrij der (mits degene met 60 km rijdt...) en ook nog eens met 20 meter afstand zodat in en uitvoegend verkeer het gemakkelijk hebben. Ik kan dan makkelijk aanpassen, zij ook. Een deukje en ik ben dan nog veel later op mijn werk. En 2 meter achter mijn voorganger of 20 meter, een stoplicht en alle tijdwinst is verdwenen

Waarom al deze vragen? Sinds jaren voel ik vlinders in mijn buik. Er komt een nieuwe auto aangezien mijn oude echt total loss is verklaard. Ik kan niet wachten op mijn Nissan Pulsar! Gewoon wat effe pret weetjes :)
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 10:58:06, zaterdag 25 februari 2017
1 grotere motor is inderdaad zwaarder

2 grotere velgen / platte of bredere banden hebben een hogere rolweerstand wat zorgt voor een hoger verbruik

3

4 lichtmetalen velgen zijn lichter dan staal

5

6 turbo motor rijd met lage toeren het zuinigst.
dus juist voordat de turbo intreed. met meer lucht gaat de motor immers meer brandstof inspuiten
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Rudeboy. op 14:50:37, zaterdag 25 februari 2017
Voor mij als klant is het in ieder geval een niet goed werkend product.

Beetje rare gedachtengang als je het mij vraagt :puh2:

Trouwens, volgens mij is dat niet altijd zo, dat lichtmetalen wielen altijd lichter zijn dan stalen.

Verder kan je het antwoord op dit soort 'algemene' vragen toch gewoon vinden op internet?
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 11:20:52, maandag 27 februari 2017
1 grotere motor is inderdaad zwaarder

2 grotere velgen / platte of bredere banden hebben een hogere rolweerstand wat zorgt voor een hoger verbruik

3

4 lichtmetalen velgen zijn lichter dan staal

5

6 turbo motor rijd met lage toeren het zuinigst.
dus juist voordat de turbo intreed. met meer lucht gaat de motor immers meer brandstof inspuiten

bedankt voor de antwoorden

heb namelijk nog nooit met een turbo gereden dus ook nooit naar extra info hierover gezocht.

hoe werkt die turbo bij Nissan? Gaat ie 'aan' vanaf een bepaald toerental? of is ie altijd aan, maar pas bij een gegeven toerental op toeren?

zo bereikt de 1.2 digt max koppel bij 2000 toeren. dus onder 2000 toeren houden is meest zuinig?

de 1.6 digt zelfs al bij 1600 toeren. dat is toch bijna als stationair draaien?
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 17:21:53, maandag 27 februari 2017
een turbo moet eerst op toeren komen, moderne turbo motoren zijn zo efficiënt dat deze heel snel kunnen opspoelen.

de 1.2 en de 1.6 zijn 2 verschillende type motoren zijn.
de 1.2 is een HRA2 motor, de 1.6 is een MR16 motor van de juke

de pulsar wordt juist speciaal gemaakt voor de Europese markt
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 16:36:49, zondag 05 maart 2017
bedankt voor de antwoorden.

weet u toevallig ook hoeveel toeren beide maken bij 100 km/h? heb me suf gezocht, maar kon het niet op web vinden

en klopt het dat de 1.6 een kortere versnellingsba k heeft? is dat om de koppeling te sparen? heb namelijk ergens gelezen dat lange overbrengingen zuiniger rijdn brengt, maar dat ook het zwaarder is voor de componenten
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 17:12:51, zondag 05 maart 2017
ik krijg maar weinig gegevens door via autoweek als ik naar de pulsar zoek.

een kortere versnellingsba k zorgt ervoor dat de auto sneller toeren kan maken. dit gaat ten koste van de topsnelheid maar met een top van 215 is dat niet zn probleem.
wel zorgt dit ervoor dat de auto meer toeren maakt bij 100 kmh tov een uitvoering met een normale versnellingsba k
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: x-trailrijder op 12:32:09, maandag 06 maart 2017
Voor een rustige zuinige rijder is de 1.2 echt zat, rijdt prima en heeft zat vermogen om je vlot door het verkeer te bewegen. De 1.6 is écht een snelle auto voor in dit segment, het is geen GTI maar qua prestaties scheelt het niet veel. Zowel de 1.2 als de 1.6 hebben, vind ik, erg lange overbrengingen en in beide auto's kom je niet aan je topsnelheid in z'n 6, een echte overdrive dus die beide tussen de 2000 en 2250 toeren maken bij 100.

Ik heb met beide auto's gereden en de 1.6 heb ik ook mee gehad naar Duitsland en op de Autobahn staat hij absoluut z'n mannetje, je zit zo op de 230. Als je jezelf wilt trakteren op iets lekkers dan is de 1.6 absoluut een geweldige auto, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Maar voor een rustige en zuinige rijder is de 1.2 goed genoeg.
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 20:27:04, dinsdag 07 maart 2017
ik krijg maar weinig gegevens door via autoweek als ik naar de pulsar zoek.

een kortere versnellingsba k zorgt ervoor dat de auto sneller toeren kan maken. dit gaat ten koste van de topsnelheid maar met een top van 215 is dat niet zn probleem.
wel zorgt dit ervoor dat de auto meer toeren maakt bij 100 kmh tov een uitvoering met een normale versnellingsba k

ja, ik kon daar ook niks vinden. beetje raar, aangezien de Pulsar van 2014 is. blijkbaar vindt autoweek de pulsar helemaal niks en schrijft daar ook niks over... terwijl mijn eerste indruk zeer goed is bevallen, na een proefrit van de in de hemel geprezen mazda3.... saai is wat ik vaak lees, maar volgens mij zit de pulsar gewoon te goed in elkaar. saai is een benaming, relax rijden ook

Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 20:43:39, dinsdag 07 maart 2017
Voor een rustige zuinige rijder is de 1.2 echt zat, rijdt prima en heeft zat vermogen om je vlot door het verkeer te bewegen. De 1.6 is écht een snelle auto voor in dit segment, het is geen GTI maar qua prestaties scheelt het niet veel. Zowel de 1.2 als de 1.6 hebben, vind ik, erg lange overbrengingen en in beide auto's kom je niet aan je topsnelheid in z'n 6, een echte overdrive dus die beide tussen de 2000 en 2250 toeren maken bij 100.

Ik heb met beide auto's gereden en de 1.6 heb ik ook mee gehad naar Duitsland en op de Autobahn staat hij absoluut z'n mannetje, je zit zo op de 230. Als je jezelf wilt trakteren op iets lekkers dan is de 1.6 absoluut een geweldige auto, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Maar voor een rustige en zuinige rijder is de 1.2 goed genoeg.

ha, net als de vergelijking "ik heb een horloge waarmee ik wel 100m kan duiken, maar ben nooit verder gekomen dan 3 meter :)

geen gein, maakt het allemaal niet makkelijker op. ik weet dat de 1.2 al perfect is voor mijn dagelijks gebruik, alleen hou ik van autovakanties. tenminste ik droom ervan om ooit naar Hong Kong te rijden. Met welke aandrijving heb ik de minste pauze nodig?
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 20:52:07, dinsdag 07 maart 2017
met de 1.6 gaat het wel sneller kost alleen wat meer benzine
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: x-trailrijder op 22:17:18, dinsdag 07 maart 2017
Haha ja dat is zo! Maar mocht je ooit van plan zijn om toch dieper te duiken dan die 3 meter dan zou ik get wel weten. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de GT met 1
6 om meerdere redenen; hij is sneller, mooier van looks, besturing is strakker zonder minder comfortabel te zijn en ik heb gewoon meer vertrouwen in de 1.6 in het algemeen omdat hij minder hard hoeft te werken.
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 22:58:07, dinsdag 07 maart 2017
met de 1.6 gaat het wel sneller kost alleen wat meer benzine

dit is mijn keerpunt oftewel een vraag. cruisen met de 1.2 of met de 1.6, wanneer, op welke snelheid, is de 1.6 beter? of is de 1.2 sowieso altijd zuiniger? wat ik me niet kan voorstellen, gezien de kortere versnelllingsb ak van de 1.6
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: xleonl op 23:02:31, dinsdag 07 maart 2017
en ik heb gewoon meer vertrouwen in de 1.6 in het algemeen omdat hij minder hard hoeft te werken.

de 1.6 past perfect bij jou is immers hetzelfde blok als uit je juke en je komt met vaste regelmaat op de autobahn :P

de 1.6 is ontwikkeld voor vermogen, de 1.2 op verbruik.

wellicht handig om een test rit te overwegen met beide modellen ? ze geven allebei het actuele verbruik weer via het dashboard
Titel: Re: Hallo allemaal
Bericht door: Tang Chi Ho op 12:32:26, donderdag 09 maart 2017
Jazeker. Heb dus de Mazda3 gereden en de Pulsar. Wat me opviel was dat de Pulsar veel leuker reed, terwijl op papier de Mazda3 sneller is... Wel heb ik niet opgelet of dat de 100pk versie was en of de Pulsar een benzine variant is. En afgelopen maandag de nieuwe i30 met 1.0 getest. Die viel gelijk af, veels te zwak en luidruchtig die 1.0 turbo. Daarna de kia ceed met ongeblazen 1.6. Die was wel leuk. Net zo punchy als mijn eerste rijervaring met de pulsar. Helaas voelde het wat gammel aan en interieur is van vorige eeuw.

Ik zal de aankomende tijd weer de mazda3 testen en beide Pulsar benzine versies. De ene got the looks, de ander ruimte. Megane en focus misschien ook. Of eigenlijk alles, als het maar geen fag product is  ;)