Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Jelmer op 11:33:59, woensdag 13 juli 2016
-
Hallo allemaal.
Ik ben Jelmer, 34 jaar oud en ben al sinds mijn 17e in het bezit van diverse Patrol 160's. Sinds 2005 ben ik 2e eigenaar van een origineel Nederlandse 84er benzine welke tevens 1 van de eerste Patrols in NL is en ook nog eens 1 van de eerste facelift modellen is.
Ik heb nu ook mijn oog op de Laurel C31 laten vallen dus misschien binnenkort een 2e Nissan er bij.
(https://c6.staticflickr.com/2/1598/25781975333_56cd2dd237_b.jpg)
-
Welkom hier! :smile:
Gave Patrol zeg, schitterend!
Ben ook benieuwd naar de Laurel!
Groetjes Wout
-
Dit blijft toch wel mijn favoriete model Patrol, lekker vierkant met die mooie ronde koplampen... Om verliefd op te worden.
Wat ligt er nu onder 31 of 33ers qua banden?
Zo te zien een 6" Lift kitje?
Turbodieseltje?
Gaaf man, vroeger als kind zijnde hele dagen in een Toyota Hilux gespendeerd, heerlijk.
-
Dit zijn 37" banden, die zijn 93cm hoog. Ik heb de assen (van een Y60 Patrol) onder de veren gebouwd en voor heb ik Toyota Hilux achterveren in een "shackle reverse" systeem gebouwd. Veel werk maar nu veert het wel gigantisch.
De motor is de originele L28 benzine motor waar ik injectie op gebouwd heb van een 280zx. Ik heb nog een L28 waar ik een turbo spruitstuk, Greddy turbo en Megasquirt voor klaar heb liggen maar ik wil het blok eerst opfrissen. Ik zelfs nog een LD28 krukas om er een stroker van te maken maar dar is wel veel extra werk.
-
Zo te lezen knutsel je redelijk wat zelf.
Lijkt me leuk om daar wat detailfoto's van te zien, customwerk is altijd mooi.
-
ja ik maak/verbouw/bouw vrijwel alles zelf. Ik heb er assen van een Patrol Y60 ('88-'96) onder gebouwd omdat deze sterker zijn als de standaard 160 (voor)assen. Bij de 160 assen had ik weliswaar voor en achter een inschakelbare sper maar nu heb ik achter een sper en bouw ik in de vooras een LSD sper.
Qua veeruitslag is een 160 ruk dus heb ik Toyota Hilux IFS achterveren aan de voorkant gebouwd met de veerhanger achter i.p.v voor. Dat betekend een nieuwe dwarsbalk en zelf ophangpunten maken. Het moet allemaal ook nog wat recht want je wilt wel rechtdoor gaan als je op de weg rijd.
(https://c2.staticflickr.com/2/1559/25917043401_c5d2b9c8db_b.jpg)
(https://c3.staticflickr.com/2/1587/24076751154_831fe946db_b.jpg)
Achter heb ik alleen langere veer schommels en de as onder de veer (net als voor)
(https://c2.staticflickr.com/2/1539/25681639745_8975cd50f1_b.jpg)
Omdat het ook nog een beetje goed en veilig moet sturen heb ik de stuurderij ook veranderd. Ik heb een stuurarm gemaakt welke bovenop de fusee komt en vast zit met ARP bouten.
(https://c2.staticflickr.com/2/1497/25781975473_171f995ac4_b.jpg)
Omdat de hoek van de tussenas niet te groot moet heb ik de uiteinden van de as los gesneden en onder een andere hoek weer vast gelast. Tevens wat meer caster gegeven zodat de Patrol lekker rechtdoor gaat en de wielen makkelijk terug naar de rechtuit stand gaan bij stuur los.
(https://c7.staticflickr.com/2/1538/26673590366_12053529d4_b.jpg)
Ook is de as aangepast i.v.m de bladveren:
(https://c3.staticflickr.com/2/1490/25779886674_8a28b8f287_b.jpg)
(https://c5.staticflickr.com/2/1540/26111890940_feaca4454f_b.jpg)
De motor met de 280zx injectie en spaghetti spruitstuk welke is aangepast voor de PTO lier as:
(https://c7.staticflickr.com/2/1448/25779875134_483df9b7d4_b.jpg)
En wat er straks op de "nieuwe" L28 komt:
(https://c8.staticflickr.com/2/1469/25681439223_c154a4caf6_b.jpg)
(https://c4.staticflickr.com/2/1606/26284166475_933d3e6ba4_b.jpg)
-
Welkom!!
wow wat een werk allemaal zeg respect man! Altijd mooi dit soort werk voorbij te zien komen.
Ik zeg lekker blijven posten en ben benieuwd naar de Laurel!
-
Welkom op het forum.
-
Knappe patrol! En holy f*ck wat een werk heb je er allemaal aangedaan! Als ik al zou weten hoe ik eraan moest beginnen, zou ik het nog niet durven :hamer2:
-
Bedankt!
De Laurel is inmiddels ook aangeschaft! Deze week ophalen en dan kan die de stalling in. Eerst de Patrol afmaken.
-
Heerlijk dit soort topics, wat een werk.
Vroeger reed mijn vader op 38" Super Swampers TLX. Dat was machtig mooi met lockers voor en achter in het terreinrijden.
Je stuurinrichtin g veranderen kan ik me goed voorstellen, daar hadden we vroeger ook last van.
Waren geloof ik een van de eerste personen die het fenomeen, crossover steering, hadden uitgevonden.
Die Hilux was heel erg mals in de modder, en dat voor een 2,4L benzine.
Daar heeft hij toen ook nog met aluminium traanplaat kritische delen van het blok mee afgeschermd en een snorkel gemonteerd. Dat apparaat kon toen ook machtig diep in het water.
Wat een werk man! Heerlijk.
Stukje nostalgie dit.
-
Oei, 38" op die kleine satéprikker asjes van een Hilux en nog lockers ook! Dat kan niet lang goed gaan.... :puh2:
Hoe lang is dat geleden, 38" is nog niet zo heel erg lang op de markt.
-
(https://c5.staticflickr.com/9/8747/28036644180_1826860bd2_b.jpg)
Gisteren opgehaald! Ding rijd ook heerlijk, alleen de schade RV is jammer en er zijn wat roest randjes maar bodem is hard.
-
Oei, 38" op die kleine satéprikker asjes van een Hilux en nog lockers ook! Dat kan niet lang goed gaan.... :puh2:
Hoe lang is dat geleden, 38" is nog niet zo heel erg lang op de markt.
Was een '87 Hilux, met Dana 44 (Staal) assen.
Nooit kapot gegaan.
Hoelang geleden? Jaartje of 16.
Is voor mij dus erg lang geleden, ik was nog jong, maar een hoop is me nog bijgebleven haha. :thumbsup:
Mooie vondst, lekker kaalmaken en opknappen.
-
Geweldig topic om te lezen ga zo door :smile:
-
Was een '87 Hilux, met Dana 44 (Staal) assen.
Dat was wel verstandig van je vader om er andere assen onder te zetten want de standaard Hilux assen zijn niet zo sterk. Ook heeft een 87er standaard onafhankelijke wielophanging voor en dat is helemaal niet sterk, zeker bij verhogen niet. Heb je geen foto's van het apparaat?
-
Dat was wel verstandig van je vader om er andere assen onder te zetten want de standaard Hilux assen zijn niet zo sterk. Ook heeft een 87er standaard onafhankelijke wielophanging voor en dat is helemaal niet sterk, zeker bij verhogen niet. Heb je geen foto's van het apparaat?
Die zal ik is gaan opgraven, ik zal binnenkort eens kijken haha.
Uiteraard zal de ophanging voor dan ook niet standaard gebleven zijn.
Maar het hele fijne weet ik er niet van.
Er ging in ieder geval nooit iets stuk, op een koppelingsplat en en diff na dan. :loveit:
-
Ok dus het diff ging dus wel eens stuk. Daarom heb ik Y60 assen genomen, die gaan vrijwel nooit stuk. En als ze wel stuk gaan zijn het de homokineten waar je versterkte voor kunt kopen. Kun je veilig tot 42" en 600pk.