Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Louisk op 10:54:50, vrijdag 01 april 2016
-
Hallo beste mensen,
In een eerdere topic van mij wist ik nog niet zeker dat ik een Nissan zou gaan kopen... wist ik ook niet zo goed of ik mij nou wél of niét zou voorstellen... maar het kan snel gaan. :)
Ik ben al wel wat op leeftijd en word dit jaar nog 60... Ik rijd al auto vanaf mijn 18e zowat en heb er inmiddels dus ruim 40 jaar opzitten. Ben begonnen met Simca's 1000 en een 1501, wat jaren later een Simca Ralley 2. Mooie tijden, hahaha. Fiats (128 en Stilo) Mazda 626, Opel Vectra, Alfa 156 en ook twee maal een Datsun (nu dus Nissan) de 120Y en daarna de 120Y Coupe. Nu rijd ik nog in een Alfa 156 van 15 jaar oud, die nog steeds in goede staat is en lekker rijd. Na toch wat onkosten zo de laatste twee jaar ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe auto. Van alles en nog wat aan hoge instappers op mijn shortlist gezet. Er viel van alles en nog wat af en uiteindelijk bleef de Nissan over met meerdere hoge instappers en comfortabele auto's. Wij zijn nog met 2-en, dus was veel bagageruimte niet écht een pre. Ik ben wat groter en gezetter (1.85) dan mijn vrouw (1.60) dus ook de écht hoge instappers, zoals de Qashqai is voor haar wat lastiger om in te stappen. Uiteindelijk bleven de Note en Pulsar over. Wij vonden de Pulsar toch wat comfortabeler en een wat luxere uitstraling hebben. Voor mij zat de stoel ook wat beter in de Pulsar dan in de Note, mede doordat ik wat gezet van postuur ben. Ook het motorgeluid in de Pulsar was aangenamer. We hadden afgesproken dat we voor een nieuwe instapmodel (Visia) zouden gaan maar de dealer in Tilburg had ook 1 jaar jonge occasions staan en dat waren "Connnects" en "Tekna's". Ik vond het enig gemis in de Visia dat het geen achteruitrijca mera heeft en dat ook niet als optie erbij gekocht kan worden. De prijzen ontliepen elkaar nauwelijks tussen een nieuwe Visia en de 1 jaar oude occasions. Vrouwlief zei toen dat we dan maar de nieuwe N-Connecta moesten nemen. De verkoper "rook bloed" en ik liet mij dat geen twee keer zeggen. ;) Het enige verschil dat ik weet tussen De N-Connecta tov de Connect is dat de N-Connecta half leder als bekleding heeft. Wat er verder is ge-updated van Connect naar N-Connecta weet ik nog niet. De koopovereenkom st is getekend en de grijze Pulsar zal eind mei/juni geleverd gaan worden.
Ik hoop op dit forum veel plezier te mogen beleven! Ook aan hetgeen anderen aan topics, etc. plaatsen.
-
Mooi verhaal Louisk! En een mooie autohistorie opgebouwd in al die jaren :smile:.
Dat van het verschil in stoel tussen de Note en de Pulsar is heel groot. De Note is ook echt een klasse lager. Dat merk je ook goed in het comfort, afrolgeluid en ook de stoelen. Een Pulsar kost een paar knaken meer, maar in mijn optiek een veel betere keus tov de Note.
(heb diverse malen noodgedwongen een Note gereden, kan dus redelijk vergelijk)
Laat ik verder maar positief blijven :thumbsup:.
Veel plezier gewenst in ieder geval!!
-
Welkom en ben benieuwd naar je wagen tegen die tijd ;)
Ook hoe hij bevalt je hoort nogal wisselende geluiden en ik hoop een goede :smile:
Met een jaartje of 10 moet ik ook richting hoge instap en zullen ze in mijn prijsklasse vallen hahaha
JW
-
Hartelijk welkom op NCN! Geweldige wagens, die Pulsars ;) Heel veel plezier van de aanwinst en wie weet tot op een volgende meeting :smile:
-
Dankjewel! De Pulsar stond al in mijn top 3 en "helaas" duurt het nog een 2 maandjes (mei/juni) voordat wij de auto kunnen/mogen ophalen. Ik ben al langer op zoek maar sinds het definitief plaatsen van de bestelling is er ineens een soort van last weggevalen en dat bevalt mij uitstekend kan ik wel zeggen. :) Omdat ik mij niet helemaal heb verdiept in de Pulsar ben ik ook pas daarna het internet gaan afstruinen op zoek naar de mening van anderen. Gelukkig kwam ik niet echt veel schokkends tegen maar zijn er wel een paar dingetjes die toch de aandacht vragen. Het mechanisme van het verstellen van de voorstoelen en de navigatie. dat zal ik gelijk bij de dealer aangeven. Wat betreft de navigatie "verzekerde" de verkoper mij dat de kaarten up to date zullen zijn. Verder zijn er natuurlijk ook altijd de nare pechgevallen die bij elk product helaas voorkomen. Iemand die tevreden is over een product zal dat veel minder snel ventileren over het web dan iemand die problemen heeft/houdt met hetzelfde product. Ik heb nu wel zoiets dat de Pulsar inmiddels zowat twee jaar verder is doorontwikkeld (hoop ik... :) ) en bijvoorbeeld de N-Connect is geupgraded naar de Connecta en de kinderziektes hopenlijk ook zijn aangepakt. Een Nissan zal denk ik zijn goede naam nooit te grabbel gooien met een "slecht" en klachtvol product. Jammer dat het nog even duurt maar het zal het wachten voor mij (hahaha... mijn vrouw heeft niet zo'n interesse in auto's) zeer zeker waard zijn!
-
Ik denk dat de kinderziektes er nu wel aardig uit zullen zijn. En ontevreden mensen zullen inderdaad sneller het internet op gaan om hun gal te spuwen. :pukey: En als er iets niet goed is, dan is ook meteen alles niet goed. :frown: Iedereen moet weten hoe slecht het ene product is en hoe geweldig het andere is. (waar die persoon dan toevallig wel een goede ervaring mee heeft). Soms gaat er wel eens een ontevreden iemand van Nissan naar een ander merk, maar van wat ik hier op het forum tegenkom is het gelukkig meestal andersom. ;)
-
Dit gaat mijn eerste nieuwe auto worden. In het verleden was mijn jongste auto ooit ruim een jaar en was al ingereden. Moet dat tegenwoordig ook nog echt steeds? Ik las in het instructieboek dat je de eerste 1800 km afwisselende snelheden moet rijden en niet boven de 4000 tpm mag komen. Wat kunnen de gevolgen zijn als iemand daar geen rekening mee houdt?
-
Dit gaat mijn eerste nieuwe auto worden. In het verleden was mijn jongste auto ooit ruim een jaar en was al ingereden. Moet dat tegenwoordig ook nog echt steeds? Ik las in het instructieboek dat je de eerste 1800 km afwisselende snelheden moet rijden en niet boven de 4000 tpm mag komen. Wat kunnen de gevolgen zijn als iemand daar geen rekening mee houdt?
ja dat moet nog steeds omdat je te maken hebt met spiksplinterni euwe onderdelen in het blok
spiksplinterni euwe onderdelen moeten ~ op elkaar inwerken~ en dat heeft best wat kilometers nodig, als je dit niet doet, bestaat de kans dat je het motorblok ineens te zwaar belast, de koppakking kan eruit klappen bijvoorbeeld, keerringen in het blok kunnen minder goed gaan afdichten, wat als gevolg olie verbruik geeft, zon motorblok moet zich gaan zetten in deze periode. als je dit niet doet krijg je van allerlei problemen, niet gelijk. maar uitijndelijk wel.
en dat wil je niet... dus ik zou hem lekker netjes in gaan rijden ;)
-
Perfecte auto, heb er nu 13000 km meegereden en moet idd vaststellen dat de navigatie al verouderd was toen ik hem augustus vorig jaar kocht. Maar ja, dat merk je pas als je later een keer midden in een weiland "rijdt".
En wat ik zelf shit vind aan deze auto is de regensensor die de ruitenwissers aanstuurt (schuld van Renault denk ik), die was bij mijn vorige Note net zo shit. Altijd aan gaan wanneer het niet nodig is en niet aan gaan terwijl het water met bakken uit de lucht valt :'(
Maar voor de rest een geweldige auto. (type Connect Edition met techo pack (5 camera's en radar))
Oh ja, je moet geen hekel aan Renault hebben want als je onder de motorkap kijkt heb je het gevoel dat je naar de Renault Clio kijkt :smile: (is volgens mij bijna hetzelfde)
Laat je niet gek maken door het "zuinige" gebruik want gemiddeld haalt hij de opgegeven getallen niet, maar hij rijdt zo fijn dat je dat op de koop toe neemt ;)
-
@cherrymatic... Ja ik ben het zeker wel van plan om mij de eerste 2.000 km's aan de regels van het inrijden, zoals in het instructieboek je staat, te houden. @120AFII, goed te horen allemaal. De regensensor is niet uit te schakelen? Ja het verbruik is bij elk merk een soort van "lokkertje" of je moet wel zó perfect (lees superzuinig en dus erg traag) op de weg rijden en zo een gevaar willen zijn voor de andere weggebruikers. ... mij niet gezien. Maar ik denk dat 1 op 16 wel te halen valt met een normale rijstijl? Mijn Alfa 156 haalt iets van 1 op 10 dus voor mij een fikse vooruitgang in het verbruik!
-
Ik rij tot op heden 1:15,1 (gemeten over 13.000 km) en verwacht, met de zomer in aantocht, dat dat wel verschuift naar 1:16.
Trouwens wat de verbruiksmeter aangeeft kun je rustig 1 km/liter aftrekken want dat klopt ook niet. Maar wat kan het je schelen, je zult zien dat je straks met een brede glimlach achter het stuur zit. Dit is mijn 16e Datsun/Nissan maar wel de fijnste!
-
Zo, je 16e(!) al, das niet mis. Ik heb in het verleden ook een 120Y en daarna een 120Y Coupe gehad. Toevalligerwij s beiden turquoise gekeurd. Mijn vader heeft er meer gehad. Nou ik heb nu al geregeld een brede smile als ik eraan denk alleen al en ben er van overtuigd dat ie straks nog breder is wanneer wij de auto hebben opgehaald.
-
De N-Connecta is binnen! Wegens praktische "problemen" is de afspraak de auto vrijdag 24 juni bij onze dealer Denissen in Tilburg op te halen. Dus zal ik nog even geduld moeten hebben. Alsof de duvel ermee speelt... ongeveer twee weken geleden is onze Alfa 156 die ik had moeten inruilen, letterlijk door zijn linkerachterho ef gegaan. Iemand heeft de Alfa opgekocht maar per saldo kost het mij toch geld. Jammer maar helaas.
Ik hoop dat de foto's zo overkomen... anders... HELP! :)
https://www.dropbox.com/s/iux4y0n5ieq70yv/20160531_150413.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/iux4y0n5ieq70yv/20160531_150413.jpg?dl=0)
https://www.dropbox.com/s/83oz1precf8uosc/20160531_150422.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/83oz1precf8uosc/20160531_150422.jpg?dl=0)
-
Ik heb even de foto's doorgelinkt via URL, dan zie je ze in ieder geval indirect wel. Via photobucket bijvoorbeeld kan je gemakkelijk foto's uploaden en dan via de IMG laten zien. Registratie is gratis.
Ot: mooie wagen, zeer goede kleur ook! Jammer dat je nog even moet wachten, jammer ook dat de Alfa nog even moest laten merken dat hij niet ingeruild wou worden...
-
Dankjewel voor de snelle reactie/hulp.... gelijk geprobeerd!
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/Auto/20160531_150413_zpsfa4lkudl.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/Auto/20160531_150413_zpsfa4lkudl.jpg.html)
en
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/Auto/20160531_150422_zps7hwwgjnk.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/Auto/20160531_150422_zps7hwwgjnk.jpg.html)
-
Prachtbak :smile:
-
Keb dezelfde kleur, kon zo de mijne zijn
Heeft N-Connecta ook een safety shield met 5 camera`s?
-
Als je het erbij besteld wel.
-
Klopt, dat zit er niet standaard op. De display is wel even groot en is er een achteruitrijca mera. Ik had het eigenlijk wel willen hebben maar omdat de auto al onderweg was, ging dat niet meer. Ik vind het niet echt een ramp maar toch wel een heel klein beetje.
-
Afgelopen vrijdag heb ik de auto eindelijk kunnen ophalen. Na een fijn welkom tijdens een kop koffie uitleg gekregen en het een en ander geregeld te hebben, was het dan zo ver! Voor moeder de vrouw een bosje bloemen en na uitleg in de auto te hebben gehad konden wij gaan. Ik heb geen moment van onwennigheid gevoeld. Daar ik snel op pad wilde heb ik niet eens eerst het stuur, spiegels en bestuurderssto el afgestel op mijn fysiek. Karren maar! De eerste 1800 km niet boven de 4000 tpm wist ik uit de instructiehand leiding en daar hou ik mij ook aan.
Wat een comfort in allerlei opzichten. Bij het eerste stoplicht kreeg ik al te maken met het "nadeel" dat de auto erg stil is. Stop And Go.... Oh ja das waar ook. Sleutel snel omdraaien... uh... sleutels? Oh ja koppeling in en de startknop even indrukken. Dat was de enige keer. Wat een fijne auto. Dat er testen zijn die deze auto als saai, sloom, etc. bestempelen. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Ondanks dat ik, zeker nu in de inrijperiode, geen scheurneus ben, voel ik aan de auto dat hij echt vooruit kan bij lage toeren. Natuurlijk komt dat door de turbo icm een intercooler. Heel anders dan de Alfa 156 die ik eerst had. Ik heb al enkele ritjes achter de rug ook op de grote weg en daar heb ik geen enkele moment het idee gehad dat de auto te kort komt ondanks dat je niet boven de 4.000 tpm mag komen. Heerlijk stil, rustig weggedrag maakt het een comfortabele auto, die ook nog eens echt wel vooruit wilt. Maar goed als een tester iets roept wordt dat vaak gekopieerd door een volgende. Maar dan ook nog de ruimte, zowel voor- als achterin! Al met al zijn mijn eerste indrukken erg lovend.
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102501_zpst271tnow.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102501_zpst271tnow.jpg)[/URL][/img]
-
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg.html)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg.html)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg.html)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102501_zpst271tnow.jpg) (http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102501_zpst271tnow.jpg.html)
Fijn dat het zo goed bevalt
-
(https://www.dropbox.com/s/nuium9cy83fsuq9/20160627_102501.jpg?dl=0)
-
Afgelopen vrijdag heb ik de auto eindelijk kunnen ophalen. Na een fijn welkom tijdens een kop koffie uitleg gekregen en het een en ander geregeld te hebben, was het dan zo ver! Voor moeder de vrouw een bosje bloemen en na uitleg in de auto te hebben gehad konden wij gaan. Ik heb geen moment van onwennigheid gevoeld. Daar ik snel op pad wilde heb ik niet eens eerst het stuur, spiegels en bestuurderssto el afgestel op mijn fysiek. Karren maar! De eerste 1800 km niet boven de 4000 tpm wist ik uit de instructiehand leiding en daar hou ik mij ook aan.
Wat een comfort in allerlei opzichten. Bij het eerste stoplicht kreeg ik al te maken met het "nadeel" dat de auto erg stil is. Stop And Go.... Oh ja das waar ook. Sleutel snel omdraaien... uh... sleutels? Oh ja koppeling in en de startknop even indrukken. Dat was de enige keer. Wat een fijne auto. Dat er testen zijn die deze auto als saai, sloom, etc. bestempelen. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Ondanks dat ik, zeker nu in de inrijperiode, geen scheurneus ben, voel ik aan de auto dat hij echt vooruit kan bij lage toeren. Natuurlijk komt dat door de turbo icm een intercooler. Heel anders dan de Alfa 156 die ik eerst had. Ik heb al enkele ritjes achter de rug ook op de grote weg en daar heb ik geen enkele moment het idee gehad dat de auto te kort komt ondanks dat je niet boven de 4.000 tpm mag komen. Heerlijk stil, rustig weggedrag maakt het een comfortabele auto, die ook nog eens echt wel vooruit wilt. Maar goed als een tester iets roept wordt dat vaak gekopieerd door een volgende. Maar dan ook nog de ruimte, zowel voor- als achterin! Al met al zijn mijn eerste indrukken erg lovend.
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_103116_zpsqzllwqiv.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102521_zpsq0urcxou.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102510_zps6c6kczte.jpg)[/URL][/img]
(http://[URL=http://s1180.photobucket.com/user/Louis_Koopmans/media/20160627_102501_zpst271tnow.jpg.html][IMG]http://i1180.photobucket.com/albums/x407/Louis_Koopmans/20160627_102501_zpst271tnow.jpg)[/URL][/img]
Lijkt wel een kopie van de mijne :puh2: Heb hem nu een jaar en ben nog steeds zeer tevreden :thumbsup:
-
PLannen in die richting om over een jaar heel tevreden te zijn heb ik ook. :smile: Pas een "flinke" rit gemaakt. Wat een heerlijk comfortabel gevoel. Op de terugweg was het al wat later en rustig op de weg. Cruisecontrol aan... lekker stil, geweldig! Het valt iedereen op dat er oh zo veel ruimte binnen in de auto is. Achter vooral de beenruimte. Ik ben niet een van de kleinsten maar achter mij heb je nog een zee aan beenruimte.
-
(https://www.dropbox.com/s/nuium9cy83fsuq9/20160627_102501.jpg)
Je moet fotos extern uploaden naar bv photobucket en daarna de img link gebruiken :smile: