Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Hendrik933 op 14:33:20, vrijdag 12 februari 2016
-
Hallo allemaal,
Ik ben Hendrik ben 36 jaar en heb 2 dagen geleden een Nissan Primera gekocht uit 2002 met 104.000 kilometer op de teller staan. Er zit een 2.0 motor in op benzine. Ik kom uit Drachten vandaan. Ik hoop hier mee te kunnen denken en hoop dat anderen mij kunnen helpen in de toekomst.
Eind bericht
-
Welkom op het forum.
-
Thanks Cherry,
Heb meteen even een vraag, na een paar uurtjes hier aan het lezen.
Ik heb een Nissan Primera van 12-02-2002 met een 2.0 motor heb ik dan een p11 of een p12 kom daar niet helemaal uit.
Alvast bedankt
-
Welkom hier!
Hier kun je de verschillende modellen terugvinden:
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=34968.0
-
Helemaal geweldig Wout en ook voor de snelle reactie. Ik heb dan een p11 :thumbsup:
-
Om precies te zijn een P11-144, het faceliftmodel van de P11.
De 2.0 motor die je hebt is een 140 pk SR20DE.
Het je een handbak of een CVT-automaat?
-
SUPER Wout. Die van mij is een handbak, had er wat over gelezen en vond dat er best wel veel problemen waren met de CVT automaten. Dus daarom heb ik deze keuze gemaakt.
-
SUPER Wout. Die van mij is een handbak, had er wat over gelezen en vond dat er best wel veel problemen waren met de CVT automaten. Dus daarom heb ik deze keuze gemaakt.
Verstandige keuze! :thumbsup:
-
Heb alleen wel een probleempje met de auto, maar zal dan volgende week een nieuw topic openen bij motorisch. Omdat hij eerst bij de garage word uitgelezen, waar ik hem heb gekocht.
Hij houd namelijk in als ik wat te veel gas geef, en stop ik ergens dan wil de motor uitvallen of net niet. Valt dan terug in toeren naar 400. en komt daarna weer terug na 800 of hij valt uit.
Nu heb ik de bougies al even na gekeken en heb het lucht-filter er even afgehad zodat ik een beetje de gasklep kon schoonmaken maar durf hem er zelf niet af te halen.
-
Dat is waarschijnlijk je luchtmassamete r. Neem wel weer een originele van Nissan. Imitatie wil nog wel eens problemen geven.
-
He rik,
Maar het lijkt net of zit er een nieuwe op (ziet er nog zo blinkend uit)
Maar klopt het dat er 3 draden uit de LMM komt, meende dat ik ergens gelezen had, dat er 1 draad hoord uit te komen.
-
Welkom! Hetkan ook helpen om deze even te reinigen, dat werkte bij mijn sr20de destijds goed. Je kunt met een paar schroeven de sensordraad uit zijn behuizing nemen.Wees ervoorzichtig mee want t is een storingsgevoel ig weerstandje. Even met contactspray schoonspuiten en terugzetten. Ook even de accu los halen om de ecu te resetten.
-
He rik,
Maar het lijkt net of zit er een nieuwe op (ziet er nog zo blinkend uit)
Maar klopt het dat er 3 draden uit de LMM komt, meende dat ik ergens gelezen had, dat er 1 draad hoord uit te komen.
Er komen er 4 of 5 uit, afhankelijk of jouw auto de temperatuurmet ing in de LMM wel of niet gebruikt.
Mijn Primera is ook uit 2002, en heb 4 draden op de LMM, de temperatuurmet ing zit bij mij op de aanzuigbuis voor het luchtfilter.
Reinigen van de LMM, het kan helpen, maar meestal niet meer.
Mooi filmpje van Youtube, deze is van een Porsche, maar lijkt erg op een Nissan LMM. Heb zelfs het vermoeden dat alleen de stekker anders is.
https://www.youtube.com/watch?v=YRCxB4hJwEE
PS, Foto's van de auto worden erg gewaardeerd hier. :thumbsup:
-
Welkom! Wij zijn groot liefhebber van plaatjes dus als het ff kan ;) succes met je wagen!
-
Bedankt voor alle reacties.
Maar wacht eerst even tot hij aan de comp. gezeten heeft, en komt daar niks uit dan zal ik verder moeten zoeken.