Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Ghostface op 18:34:12, dinsdag 24 november 2015
-
Hey mensen lange tijd hier niet geweest maar ik ben weer opzoek naar een primera. Ik heb me oog laten vallen op deze
Nissan Primera 1.8 Selection*BJ06*AIRCO*+VELE EXTRA'S*ZEER N
€ 3.750,00
http://link.marktplaats.nl/m986758457
Maar deze heeft 208000 km gelopen en komt uit2006 heeftdit nog veel invloed in negatiefe zin, van binnen was hij echt heel netjes. Graag hoor ik jullie mening
-
Dat is een p12. model heeft wel veel luxe maar zijn minder verkocht dan zn voorgangers.
-
Ja klopt ik heb zelf een p11 gt gehad. Ik vond deze wel mooi en in me budget alleen die km's staan me niet echt aan zeg maar want de ene zeg ja maakt niet uit als ie ze beurten maar gehad heb ! En de andere nee niet doen 2 ton is veeeeel teveel.
-
2 ton maakt niet uit als ie z'n beurten maar heeft gehad ;) Let wel op dat de 1.8 motoren weleens olie willen gebruiken, let daarop... Verder is zo'n P12, zeker zo'n late, gewoon een hele degelijke auto. Ik zoe me geen moment angstig voelen bij een km-stand die net voorbij de 2 ton is. Let wel gewoon op de algemene dingen zoals banden, remmen, koppeling etc :)
P.s.s welkom terug!
-
Ik moet eerst mijn c1 kwijt daarna weer op jacht naar een nissan. Hopelijk snel!
-
Ik vind het inderdaad voor 9 jaartjes oud een hoge km-stand, wat eigenlijk geen probleem moet zijn . . . . maar toch :sadley:
Verder een mooie auto.
p.s. welkom terug, echt lang geleden.
-
p.s. welkom terug, echt lang geleden.
Inderdaad, ik heb je toen van je P11 afgeholpen ;-)
-
Ja idd pijn in me hart heb er nog spijt van. Ik moet nu eerst de apk op me c1 laten doen en daarna gaat hij in de verkoop en hopen dat er snel een koper voor komt.
-
Ja idd pijn in me hart heb er nog spijt van.
De helft ervan zit nu in mijn witte SE, de motor ed ligt nog in de opslag.
-
Wat heb je er allemaal uitgehaald dan? En ben je de motor aan het opknappen dan of nog geen tijd voor gehad? Ben blij dat ik hem aan jouw kijkt kon anders had in het buitenland gereden export.
-
Let bij deze km stand op Rook uit de uitlaat. Katalysator.
Ketting opgerekt of niet ?
Bij mij kwamen al deze kwalen bij 220k ongeveer aan bod.
Heb op de motor na veel moeten vervangen aan motor onderdelen.
Klepseals etc waren nu ook aan de beurt bij 247k Gewoon advies en niet om de auto gelijk af te kraken.
-
Wat heb je er allemaal uitgehaald dan? En ben je de motor aan het opknappen dan of nog geen tijd voor gehad? Ben blij dat ik hem aan jouw kijkt kon anders had in het buitenland gereden export.
Tja... wat niet ;-) Alles wat net wat beter was dan in de SE. Dus veerpootbrugge n, tellerbak, interierieur en ik heb de motor/bak/assen nog liggen voor het geval dat deze SR20 ermee stopt (450k km). De achterbumper monteer ik al ik het besluit genomen heb om de wagen over te spuiten maar zo ver is het nog niet. En dan is er nog aardig wat verkocht...
De motor moet dan in ieder geval geschik zijn voor LPG dus wil kijken of highport zuigers (hogere compressie) nog iets kunnen toevoegen.
-
Oke dikke plannen nog dus top! Ik zat ook effe rond te kijken naar een gt maar vind je ook niet zo snel meer.
Ik denk als mijn c1 verkocht heb dat ik naar een p11-144 sport 2.0 ga kijken , vind het alleen jammer dat ik dan niet de zelfde pk's heb ook al scheeld het niet veel.
-
Oke dikke plannen nog dus top! Ik zat ook effe rond te kijken naar een gt maar vind je ook niet zo snel meer.
Ik denk als mijn c1 verkocht heb dat ik naar een p11-144 sport 2.0 ga kijken , vind het alleen jammer dat ik dan niet de zelfde pk's heb ook al scheeld het niet veel.
Nokkenassen, ECU en een 2,5" voorpijp doen dan wonderen...
-
Ja weet ik wel maar heb duure hobbys nu ;p tattoos en koivijver die aan het maken ben. Ik had wel ander spruitstuk op me gt zitten he weet alleen niet meer wat dacht zo'n ss autochrome
-
Ik denk dat als je uit een C1 stapt de P11-144 met 2.0 je absoluut niet zal gaan tegenvallen ;) De P11-144 met 1.6 basismotor is al op alle fronten sneller dan een C1. Niets ten nadele van de C1 natuurlijk hoor, is een totaal andere klasse en niet echt met elkaar te vergelijken natuurlijk.
-
Stukken beter Dan de c1 die heeft 68 pk maar is wel rap. De 150 van me Gt en van me sunny mis ik toch wel. Ik rij elke dag op de snelweg en dat vind me 3 pitter niet zo fijn en dat is al stukken beter met een 2.0 .
-
Zo mijn c1 is door de keuring alleen een remkabel. Nu kan ik hem van het weekend even schoonmaken en op Mp zetten en hopen dat ik snel een koper heb. Want ik ga voor een p12 sedan 2.0 of automaat of schakel daar ben ik nog niet over uit.
-
Ben ik weer hoor mensen ik hoop binnen ander half maand weer in een primera te rijden. Als ik voor de p12 ga wil ik de sedan 2.0 automaat maar wil eigenlijk weer een p11 gt.
Word alleen moeilijk want de gt's zijn moeilijker te vinden
-
Er staan niet veel leuke primera op het net. Valt een beetje tegen jammer genoeg .
-
Nou ik heb nieuws !! Ik heb op een p12 hb 2.0 gereageerd. Alleen de garagehouder gaat nog de aircopomp vervangen en als dit gemaakt is kunnen we onderhandelen.
-
Nou de auto wordt niks hij laat de pomp zoals hij is en vernieuwd hem niet. Dus neem de auto niet kan ik weer verder zoeken. We vinden de sedan p12 toch wel wat meer hebben kwa vormen.
-
Wat kost zo'n pomp?
-
Weet niet maar kosten kwamen uit rond de 600 tot 800 euro had ie het over. Maar wil ook een auto waar niks tot weinig mee is en een airco is gewoon een must dus die moet het doen.
-
Ja airco is bij mij ook een must. Hij had ook voor een gebruikte/gereviseerde pomp kunnen kijken.
-
Ja had ie ook kunnen doen maarja misschien kom ik nog een mooie sedan tegen.