Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: CarpeDiem op 18:52:41, dinsdag 19 mei 2015
-
Ben een Belg (ook dat nog) van het jaar 1953, dus zeker niet de jongste van de groep hier...
Gehuwd, 3 kinderen, 4 x opa inmiddels en het vijfde kleinkind is op komst, halfweg juli.
Mijn vorige 2 wagens waren hybrides : een Toyota Prius en een Honda Insight.
Heel lang geleden met Nissan gereden : een Sunny en een Primera.
En toen had Nissan plots geen "gewone" modellen meer, waarmee ik bedoel : een klassieke sedan of hatchback. Niet dat ik iets tegen "niet-klassieke" wagens heb, maar mijn echtgenote wel (een beetje).
En toen, eind 2014, kwam de Pulsar er aan.
Om een lang verhaal kort te maken : besteld halfweg februari en morgen (20/05) staat ie eindelijk in mijn garage!
Het is een benzine geworden (heb een afkeer van diesel gekregen, al heb ik er een eeuwigheid geleden ook een 3-tal versleten).
Kleur : die koos mijn echtgenote : "Bronze" (nooit echt bij klaarlichte dag in het zonnetje gezien, dus dat wordt spannend) met X-Tronic versnellingsba k.
Morgen ben ik er waarschijnlijk weer, met wat meer nieuws over de aanwinst, en het verdict over de kleurkeuze!
-
Van harte welkom op NCN!
Van harte gefeliciteerd met de Pulsar! Heel veel Nissanrijders zijn toentertijd inderdaad overgestapt op een ander merk omdat Nissan geen lage auto's meer verkocht. Gelukkig zijn die tijden voorbij en is er weer keus. Ook bij mij staat de Pulsar heel erg hoog op het verlanglijstje dus kan me de keus goed voorstellen ;) Heel veel plezier van de wagen en uiteraard hopen we snel foto's te zien ;)
Groetjes,
Rens
-
Ben benieuwd naar je Pulsar, mooie en fijne auto is het! :)
-
Foto's komen er zeker, maar of dat morgen al zal zijn? Geen idee, 't belooft weer druk te worden morgen.
Heb enkele proefritten gedaan met die Pulsar en dat viel ontzettend mee.
Ben ook benieuwd wat het verbruik zal zijn. Volgens Tarantino valt dat met zijn manuele 6-bak best mee.
Theoretisch verbruikt de X-tronic (een cvt-automaat) amper 0,1 liter per 100 km meer. Of dat ook in de praktijk zal kloppen, daar twijfel ik een beetje aan. We zien wel.
-
Welkom! Ik ben ook van een Toyota Prius naar een Nissan gegaan (Leaf) :D
-
Welkom! Ik ben ook van een Toyota Prius naar een Nissan gegaan (Leaf) :D
Interessant!
Heb even overwogen om ook puur elektrisch te gaan, maar heb dat toch maar 4 jaar uitgesteld.
Niet alleen omdat onze Belgische politici groen rijden echt maar een heel heel klein beetje steunen, maar ook omdat er m.i. nog wat praktische hinderpalen zijn.
Zo zie ik onze jaarlijkse zomerreis (meestal 900 à 1200 km) moeilijk te organiseren als we onderweg bijna 10 "oplaad-stops" moeten inlassen.
-
Ja ik vond de stap best logisch, aangezien je natuurlijk met de Prius ook stukjes geheel elektrisch kunt rijden. Inderdaad met 900-1200 km is het met een Leaf (nog) niet te doen. Met een Tesla S, kom je meer in de richting. Het aantal snellaadstatio ns in Nederland groeit gestaag, dus kan je aardig zo door Nederland tuffen met de Leaf.
Even off-topic: weleens actief geweest op het 'Prius-forum'?
-
Ja ik vond de stap best logisch, aangezien je natuurlijk met de Prius ook stukjes geheel elektrisch kunt rijden. Inderdaad met 900-1200 km is het met een Leaf (nog) niet te doen. Met een Tesla S, kom je meer in de richting. Het aantal snellaadstatio ns in Nederland groeit gestaag, dus kan je aardig zo door Nederland tuffen met de Leaf.
Even off-topic: weleens actief geweest op het 'Prius-forum'?
Een Tesla is voor mij (nog) onbetaalbaar. Van laadpalen gesproken : in heel Vlaanderen zijn er minder laadpalen dan in de stad Amsterdam alleen al (aanvulling : ik heb het niet enkel over de snellaadstatio ns van Tesla, maar over laadpalen in het algemeen!).
Ja, ben heel lang geleden op één of ander Prius-forum actief geweest ; denk dat het deze was : http://www.john2211.nl/phpbb3/ .
-
Een Tesla is voor mij (nog) onbetaalbaar. Van laadpalen gesproken : in heel Vlaanderen zijn er minder laadpalen dan in de stad Amsterdam alleen al!
Ja, ben heel lang geleden op één of ander Prius-forum actief geweest ; denk dat het deze was : http://www.john2211.nl/phpbb3/ .
Even zoeken, en gevonden. Mijn gebruikersnaam was lucdeclercq en hier staat o.a. een vraag van mij (bijna 9 jaar geleden):
http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=258
-
Ik ben benieuwd hoe de Pulsar je bevalt. Een Honda Insight is natuurlijk een auto met een enorm goede reputatie op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarhei d, en is daarnaast ontzettend zuinig. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten of ik een Insight weg zou doen voor een Pulsar. Een Pulsar is volgens mij wel een stuk ruimer en comfortabeler, maar of de motorische kwaliteit en zuinigheid hetzelfde is? Ik weet het niet op de lange termijn...
-
Even zoeken, en gevonden. Mijn gebruikersnaam was lucdeclercq en hier staat o.a. een vraag van mij (bijna 9 jaar geleden):
http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=258
Ja klopt! Ik ben gelijk ingelogd ;D
Trouwens 1 van de eerste gebruikers op het forum.
-
Ik ben benieuwd hoe de Pulsar je bevalt. Een Honda Insight is natuurlijk een auto met een enorm goede reputatie op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarhei d, en is daarnaast ontzettend zuinig. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten of ik een Insight weg zou doen voor een Pulsar. Een Pulsar is volgens mij wel een stuk ruimer en comfortabeler, maar of de motorische kwaliteit en zuinigheid hetzelfde is? Ik weet het niet op de lange termijn...
Ik laat je dat te gepasten tijde wel nog eens weten :)
Maar inderdaad : geen kwaad woord van de Insight. Verbruik was net geen 5 L/100 km (of bijna 1:20 zoals jullie dat zeggen).
Maar in België is de Insight niet meer leverbaar! En de Prius is echt wel te duur geworden.
-
Was de Insight al aan vervanging toe dan ? Of was je er op uitgekeken?
-
Was de Insight al aan vervanging toe dan ? Of was je er op uitgekeken?
Geen van beide. Ik heb de onhebbelijke gewoonte van om de 4 tot 5 jaar van wagen te veranderen.
Heb mijn Insight (was 4 jaar oud) particulier verkocht en betaal nu exact 9655 euro bij voor de Pulsar benzine, metaalkleur, X-tronic, Connect Edition, met Techno-pack en een kofferorganise r. Lijkt me een voordelige deal.
De Prius was wel 5 jaar oud toen ik die in 2011 verkocht, maar dat kwam door de 5 jaar waarborg en 5 jaar gratis onderhoud!
-
En 5 jaar probleemloos gereden?
-
Een Tesla is voor mij (nog) onbetaalbaar. Van laadpalen gesproken : in heel Vlaanderen zijn er minder laadpalen dan in de stad Amsterdam alleen al!
Een Tesla S is voor mij nu ook nog niet haalbaar, maar ik ga er wel voor :D
Hier kun je de locaties van de Superchargers zien van Tesla. Daar kun je echt supersnel laden :D
(http://i754.photobucket.com/albums/xx186/madelief2006/image.jpg1_zpsulqk5f4k.jpg) (http://s754.photobucket.com/user/madelief2006/media/image.jpg1_zpsulqk5f4k.jpg.html)
-
En 5 jaar probleemloos gereden?
Inderdaad. Geen enkele storing, hoe klein ook. Idem wat de Honda Insight betreft.
Heb met 4 Europese wagens gereden en met 7 Japanse.
Met ALLE Europese regelmatig kleine en af en toe een groot probleem gehad.
Met 1 van 7 Japanse geen kleine maar helaas 1x een groot probleem gehad. Maar dat betrof een tweedehands aangekochte Mazda 616 waarvan achteraf bleek dat die vermoedelijk bij aankoop 100.000 km (slik) meer had gereden dan op de teller stond. Resultaat : gebroken distributierie m met alle gevolgen van dien.
-
Ja dat dacht ik al ;)
Dat is nog steeds de ervaring op het forum, er gaat gewoon niks kapot aan een Prius, hoe gek dat ook klinkt. Geen startmotor, geen dynamo, geen versnellingsba k, dat heb je bij een Prius gewoon niet, gaat dus ook niet kapot. Er zijn leden bij die de 400.000 km ruim zijn gepasseerd, met geen enkel kapot onderdeel, buiten de banden, remschijven en blokken natuurlijk. Blokken en schijven gaan ongeveer gemiddeld 150.000km mee, voordat ze aan vervanging toe zijn. Bij sommige stevige rijders natuurlijk iets minder. Allemaal nog met de originele HV-accu, en sommige nog met de originele 12V accu.
-
Een Tesla S is voor mij nu ook nog niet haalbaar, maar ik ga er wel voor :D
Hier kun je de locaties van de Superchargers zien van Tesla. Daar kun je echt supersnel laden :D
Even gegoogled... Er zouden er al een 4-tal zijn in België. De dichtstbijzijn de voor mij is op ca. 70 km van mijn woonplaats.
Nog even geduld en als mijn Pulsar de leeftijd van 4 jaar heeft zit een betaalbare Tesla er inderdaad wel in!
-
Ja klopt, ik zie er 4 op de kaart. Voorlopig veel plezier met de Pulsar! ;)
-
.
-
Voorlopig veel plezier met de Pulsar! ;)
Dankuwel. Ook veel succes met de Leaf. O ja : hoe lang heb je die al? En valt de actieradius in de praktijk mee, vergeleken met de theoretische beloftes?
-
Dank u. Bijna een jaar nu, en ruim 20.000 km gereden. De fabrieksopgave is lastig te halen, is mij ook nog nooit gelukt hoor. Maar reken in alle omstandigheden op een gemiddelde van tussen de 100km en 140km in de winter en zomer. Snelladen is in 20 min gedaan, en dan heb je weer zo'n 80 km tot 110 km (80%).
-
Dank u. Bijna een jaar nu, en ruim 20.000 km gereden. De fabrieksopgave is lastig te halen, is mij ook nog nooit gelukt hoor. Maar reken in alle omstandigheden op een gemiddelde van tussen de 100km en 140km in de winter en zomer. Snelladen is in 20 min gedaan, en dan heb je weer zo'n 80 km tot 110 km (80%).
Ja, dat valt beter mee dan ik gedacht had. En zeker ook dat snelladen!
-
Nog wel even een kanttekening: zet in de winter de verwarming niet te hoog, want dat kost veel kostbare kilometers. De New Leaf heeft dat beter voor elkaar, doormiddel van een warmtepomp.
-
Welkom op NCN. Veel plezier met je Nissan :)
-
Bedankt, Galaxis. Ook alle anderen natuurlijk ook!
Vandaag volgen vermoedelijk de eerste foto's al ziet het weer er niet echt ideaal uit om mooie foto's te maken.
-
Welkom ben benieuwd naar de fotos :)
-
Welkom op het forum.
-
Welkom. Ik weet niet waar in België je bent maar in Diest is het lekker weer.
-
Welkom. Ik weet niet waar in België je bent maar in Diest is het lekker weer.
Nu in Oudenburg (kuststreek) uiteindelijk ook een beginnend zonnetje.
De splinternieuwe Pulsar staat zopas op de oprit maar ik moet nu dringend weg.
De kleur (Bronze) valt beter mee dan verwacht, maar de foto's zullen pas voor vanavond zijn, sorry!
-
Zoals beloofd : enkele foto's.
Maar eerst dit : ik heb me suf gezocht hoe ik in het bericht zelf een foto kan bijvoegen, maar helaas.
Ja, ik heb het bericht gelezen in de "[FAQ] Hoe krijg ik mijn plaatjes op dit forum?" maar da's een beetje Latijn voor mij.
Dus heb ik enkele foto's op mijn Dropbox gezet, en die link vind je hier:
https://www.dropbox.com/sh/hwbwwbllf4hceyz/AAC9_r11zTVQDt0cOmMKW923a?dl=0
Als alles goed gaat zie je daar 8 foto's :
- foto's 1 tot 3 werden in de showroom genomen (nee, dat ben ik niet op foto 3)
- foto 4 werd van schuin achteraan genomen, op de oprit
- op foto 5 lijkt de koffer wel klein, maar dat komt door die koffer-organiser
- foto 6 toont de verborgen ruimte als je het 'deksel' van die kofferorganise r opent.
Hoogte van de verborgen ruimte is ongeveer 18 cm (over het volledig oppervlak van de koffer) en daar kan aardig wat in.
- foto's 7 en 8 werden van schuin vooraan genomen, ook op de oprit.
Opgelet : de foto's zijn niet van hoge kwaliteit want ze werden met mijn (te) goedkope smartphone genomen.
Ik hoop dat het lukt met die hierbovenverme lde link!!
O ja, ik heb de nummerplaat een beetje onleesbaar gemaakt ; een beetje privacy mag wel, dacht ik...
Als iemand me eenvoudig kan uitleggen hoe ik hier toch een foto in een bericht kan inlassen : graag!
-
Mooi hoor! Kun je alvast een beetje aan de Leaf wennen, vind het model veel op elkaar lijken. Volgens mij zitten deze velgen ook onder de New Leaf.
Veel plezier ermee! ;)
-
Wow, erg fraai! Ik vind het een zeer mooie kleur! Veel plezier er mee!
-
Dat doen ze leuk, zo onder een doek vandaan! Mooie chique kleur. Is die Nissan sticker boven de koplamp voor de sier of blijft die daar zitten?
Veel plezier ermee!
-
Is die Nissan sticker boven de koplamp voor de sier of blijft die daar zitten?
Tja, die sticker hé. Ah, een beetje subtiele publiciteit voor een betrouwbare dealer (Garage Brackx, Oostende) mag wel :)
We hebben daar lang geleden 2 Nissans gekocht en zijn vele jaren lang 200% tevreden geweest over de service, behulpzaamheid, vriendelijkhei d...
En ook nu krijgen ze een dikke 10 op 10 voor het afhandelen van deze transactie.
Dus ja : die sticker blijft voorlopig zitten.
Helaas weet ik nog altijd niet hoe ik op een eenvoudige wijze een fotootje kan integreren in een forum-bericht :( .
-
Staat er bij dat dropbox geen linkje om de foto tussen van die img tags hiernaar toe te kopieren? Dat zie je bij imgur er automatisch bij staan namelijk
-
Leuke huizen in de straat trouwens :)
-
Staat er bij dat dropbox geen linkje om de foto tussen van die img tags hiernaar toe te kopieren? Dat zie je bij imgur er automatisch bij staan namelijk
Even gegoogled op imgur en nu maar het beste hopen :
(http://i.imgur.com/2ec1UDi.jpg)
Is de foto nu zichtbaar? Zou moeten want als ik het bericht bekeek vooraleer ik hem verzond, zie ik em staan!
-
De foto is prima zichtbaar zo!
-
De foto is prima zichtbaar zo!
Bedankt voor de melding.
Maar...
Verdorie, nu probeer ik het op de identieke manier met een tweede foto en nu lukt het niet meer >:( .
Heb een zware dag achter de rug, 't zal morgen misschien beter gaan.
-
Mooi ding!
-
Mooie wagen.
-
Zeer fraai, je mag er trots op wezen! Veel plezier van de nieuwe aanwinst :)
-
apparte kleur veel plezier ermee :)
-
Mezelf heb ik nu al voldoende voorgesteld in "Stel je zelf voor!".
Straks maak ik in de forum-rubriek "Leden Auto's" een nieuw onderwerp aan over de auto zelf.
Ik denk dat dit logischer is, toch?
Tot ziens!
-
Welkom op het forum. Een mooie Pulsar in een hele mooie kleur! Gefeliciteerd :D !
Mag je idd trots op zijn. Het is een fijne, zeer ruime en comfortabele auto. Ondanks de 1.2 motor icm de turbo voldoende pit voor dagelijks gebruik. Maar ook in de bergen ging hij lekker naar boven. Ik was hier een beetje 'bang' voor maar dat was achteraf niet nodig ;).
Veilige kilometers gewenst.
-
Mooie wagen.
Bedankt.
Ik las ergens dat je ook een Pulsar had. Benzine of diesel? Manueel of automaat?
Kan je wat kwijt over verbruik (rijstijl, type wegen,...)? Enig verschil nu in vergelijking met nieuw?
Bij voorbaat bedankt!
-
In zekere zin rijdt de halve club in een Pulsar ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Pulsar
-
In zekere zin rijdt de halve club in een Pulsar ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Pulsar
Dat zal dan wel niet gelden voor de 'nieuwe' Pulsar.
Het verbruik van dat 'oude' model interesseert me niet echt, nee :D .
-
Bedankt.
Ik las ergens dat je ook een Pulsar had. Benzine of diesel? Manueel of automaat?
Kan je wat kwijt over verbruik (rijstijl, type wegen,...)? Enig verschil nu in vergelijking met nieuw?
Bij voorbaat bedankt!
Nee, ik heb geen Pulsar. Die heb ik wel een keer als leenauto gehad. Was ook een 1.2 digt met handbak. Verbruik kan ik niks zinnigs over zeggen.
-
Nee, ik heb geen Pulsar. Die heb ik wel een keer als leenauto gehad. Was ook een 1.2 digt met handbak. Verbruik kan ik niks zinnigs over zeggen.
OK, bedankt voor de correctie!
-
Is die Nissan sticker boven de koplamp voor de sier of blijft die daar zitten?
Die Nissan-sticker is op de foto niet volledig leesbaar omdat er (in de showroom) lichtweerkaats ing zichtbaar is net voor de tekst 'NISSAN".
Eigenlijk staat er : "Garage Brackx NISSAN".
Is met wat moeite leesbaar op Pulsar8.jpg (via de eerder vermelde dropbox-link).
-
Welkom!
EDIT: Hmm, gisteren had ik al je foto's geembed en toen deden ze het nog prima. Zelfs nog geprobeerd met een andere browser ivm cache. Maar nu werken ze niet meer. Linken vanuit Dropbox blijft een vervelend iets.
-
Wel echt een lekker kleurtje zo! :)
-
Wel echt een lekker kleurtje zo! :)
Vind ik ook. We hebben het kleur 'op papier' moeten kiezen en da's altijd een risico. Maar bij de onthulling van de wagen was het kleur een positieve verrassing.
De wagen rijdt overigens zalig.
Alleen nu nog het verbruik wat naar beneden krijgen. Met een voorlopig toch wel erg voorzichtige rijstijl en gemengde wegen zitten we nu op 7L/100 km (1 op 14,3). Da' een pak meer dan met de Honda Insight. Die theoretische verbruikscijfe rs kloppen absoluut niet. De Insight was theoretisch 4,4L en in de praktijk 4,85 (of exact 10% meer). De Pulsar is theoretisch 5,1 en in de praktijk 7 wat een verschil van 37,3% betekent. Maar hij is natuurlijk nog heel nieuw hé. En elke wagen rijdt anders dus zal ik ook nog wat aan hem moeten wennen, dacht ik :) .