Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Rubenevo op 20:13:15, dinsdag 13 januari 2015
-
Bij deze wil ik mij graag even voorstellen;
Ik ben Ruben, 27 jaar jong en in de jaren dat ik mijn rijbewijs in mijn bezit heb, heb ik een keur aan auto's gehad, puur omdat ik gek ben van allerlei modellen.
Een kleine greep:
- Honda Prelude met custom turbo setup
- Mitsubishi Lancer Evolution 2 GSR
- 2 x Subaru Impreza GTT
- Honda Civic ESI Vtec met T4 turbosetup
- Nissan Skyline R33GTST (503,4 pk)
- 2 x Mitsubishi Lancer Evo 4 GSR (328,4 pk & 365 pk)
- Track spec Toyota MR2 turbo (362,8 pk)
Mijn huidige auto is de Nissan Pulsar GTI-R die van Matthijs Koster is geweest.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/Pulsarzonderkenteken_zps5129975f.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/Pulsarzonderkenteken_zps5129975f.jpg.html)
In de basis is dit een goede auto, maar ook deze blijft niet in dezelfde staat zoals hij er nu bij staat.
De huidige speclist:
398 krukaspk's / 478Nm @ 23 psi
Motor:
- Nistune ECU mapped by Sky-Engineering
- GT2871R .86 turbo
- Equal length spruitstuk gewrapt in DEI heatwrap
- Multilayer uitlaatspruits tukpakking
- Custom Auto Fabrications RVS elbow
- Wossner gesmede zuigers (86mm)
- Krukas gepolijst en gechecked
- ACL drijfstanglage rs
- ACL krukaslagers
- ACL thrust washers
- Cosworth koppakking 1,5mm
- 550cc Denso injectoren
- Custom made EPS 2,5" uitlaat
- Gtir Spares front mount intercooler
- MSD Blaster SS E-Core bobine
- Magnecor KV85 bougiekabels
- Z32 MAF sensor
- Malpassi brandstofdrukr egelaar
- Walbro 255 lp/h brandstofpomp
- Custom made 3" intakepijp
- HKS mushroom luchtfilter in airbox
- Oil catch can
- Siliconen koelvloeistofs langen
- Exedy Stage 1 Organic koppelingskit
- Hel Performance RVS omvlochten koppelingsleid ing
- Blitz radiateurdop
- Powerflex polyurethaan motorsteunen (Road series)
- Epman turbo blanket
- Energy Suspension schakelrubbers et
- Custom made clutch support bracket
- Custom made spark plug cover
Onderstel/remmen:
- BC BR-type schroefset, hoogte en hardheid verstelbaar
- BC camberplates
- OZ Ultraleggera 7x16 4x100 ET37
- 205/45/16 Avon
- Cusco veerpootburg boven voor
- Cusco veerpootbrug achter boven
- Hi-Spec 4 pots remklauwen voor
- Hel Performance stalen remleidingen voor
- Gegroefde remschijven 285mm voor
- EBC Redstuff remblokken voor
Interieur
- HKS EVC boostcontrolle r
- Autometer Pro Comp Ultralite turbodrukmeter
- Motosports full auto turbotimer
- Toad startonderbrek er
- Nismo versnellingspo ok
- Custom made lederen pookhoes
- QSP 70mm deepdisch stuur
- JVC KD-R431 radio
- Pioneer TS-E176C compo set
Exterieur:
- Carbon motorkap
- Aerocatch Plus Flush motorkapsluiti ngen
- Laguna bumperlip
- Heldere zijknipperlich ten
- Achterruitenwi ssermodificati e
Ik hoop op dit forum een gezellige tijd te hebben!
-
Welkom bij de club.
-
Welkom op het forum.
-
Welkom mede GTI-R rijder!
Goede keus die GT2871R er zit nu een GT30 op toch?
-
Welkom!
Ik zie al uit naar de updates (foto's 8))
Cheers
JAn
-
Welkom! Wat een bommetje heb jij daar. Veel plezier ermee.
8)
-
dat is een hele mooie GTI-R :D
tof dat je hem naar je eigen smaak gaat maken
maak je nog wat meer fotos ? vooral onde de motorkap :)
-
Welkom. :)
-
Bedankt voor het warme welkom!
Ik ga in de nabije toekomst nog meer foto's plaatsen, zeker tijdens de opbouw van de nieuwe turbo.
@Primerafreak, er zit geen GT30 op maar een MD205, dat is een hybrid T28 met de volgende specificaties:
• High flow GT30 48 trim compressor wheel
• Modified T28 0.60 A/R compressor housing
• Garrett Ballistic Concepts Dual ball bearing GT28 core assembly
• 76 trim shaft & wheel fitted with high temperature staggered gap piston ring seal
• 0.86 A/R turbine housing
• 1.0 Bar actuator fitted
• Maximum recommended boost: 24-26 PSI
• Estimated Power Output: 325-350bhp*
Deze T28 gaat in de verkoop zodra hij er af is ;)
-
Welkom. Mooie Pulsar heb je gekocht en wordt nog mooier/beter lees ik ;D.
Ga het project volgen!
-
De custom made 3" elbow vind ik een post op zichzelf waard.
In de Sunny/Pulsar GTI-R wereld, zijn maar 2 bedrijfjes/personen die elbows maken voor deze auto's. AM Performance maakt ze onder andere, echter zijn deze vrij prijzig (270-280 euro op je deurmat) en valt de kwaliteit erg tegen.
ABM Motorsport/Bogdan maakt op bestelling ook elbows, echter is dit meer een hobbyist als bedrijf.
Ik wilde echter voor een redelijke prijs (lees: rond de 180 euro) een goede custom made 3" elbow welke zo op een T28 of bijv. GT28 past.
Jonathan van CustomAutoFabr ications heeft voor mij een custom made elbow gemaakt en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben!
De eerste tests die Jonathan heeft uitgevoerd zijn ook zeer positief en op een licht getunede Pulsar GTI-R gaf de elbow: bijna 1000 tpm eerder op volle druk, betere off-boost reactie van de motor en gaat de motor "makkelijker" door de toeren.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat dit gaat opleveren tijdens het mappen, uiteraard zullen de resultaten hier gepost worden :)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/Elbow5_zpse3baff5c.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/Elbow5_zpse3baff5c.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/Elbow6_zps12a652d0.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/Elbow6_zps12a652d0.jpg.html)
-
Bedankt voor het warme welkom!
Ik ga in de nabije toekomst nog meer foto's plaatsen, zeker tijdens de opbouw van de nieuwe turbo.
@Primerafreak, er zit geen GT30 op maar een MD205, dat is een hybrid T28 met de volgende specificaties:
• High flow GT30 48 trim compressor wheel
• Modified T28 0.60 A/R compressor housing
• Garrett Ballistic Concepts Dual ball bearing GT28 core assembly
• 76 trim shaft & wheel fitted with high temperature staggered gap piston ring seal
• 0.86 A/R turbine housing
• 1.0 Bar actuator fitted
• Maximum recommended boost: 24-26 PSI
• Estimated Power Output: 325-350bhp*
Deze T28 gaat in de verkoop zodra hij er af is ;)
Oke die GT2871R is dus een mooie upgrade.
Hoeveel pk's probeer je dr uit te halen?
-
Echt een doel heb ik niet, ik wil gewoonweg zoveel mogelijk eruit halen binnen de veilige grenzen ;)
-
Hey Ruben,
Welkom hier en veel plezier met je nieuw project. GTI-R's zijn natuurlijk bijzondere auto's. Houdt ons op de hoogt!
-
1 woord: Wow!
-
Ik zie meerdere mensen uit het Skyline-wereldje ;)
Wanneer het opbouwen gaat beginnen zal ik proberen voldoende foto's te maken.
-
Eindelijk de tijd gevonden om alle klaarliggende onderdelen op de Pulsar te bouwen ;D
Het is allemaal behoorlijk voorspoedig verlopen en ik ben niet tegen noemenswaardig e problemen opgelopen.
Maar dit zal ook grotendeels te maken hebben met het feit dat ik een hoop tijd in research had gestopt.
Waar ik 's morgens mee begon:
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150213_001_zpsfzgcl3xk.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150213_001_zpsfzgcl3xk.jpg.html)
Allereerst ben ik begonnen met het verwijderen van de originele intakepijp incl HKS luchtfilter en de accu incl accubak.
Vervolgens heb ik de downpijp losgehaald en de water- en olieleidingen losgemaakt van de turbo.
Hierna heb ik het alle moeren van het uitlaatspruits tuk losgehaald waardoor het complete pakket (spruitstuk, turbo en elbow) zo
uit de motorruimte gehaald kon worden.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150213_004_zpsk2ei8v90.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150213_004_zpsk2ei8v90.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150213_002_zpshhrlccie.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150213_002_zpshhrlccie.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150213_005_zpseijcpudj.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150213_005_zpseijcpudj.jpg.html)
Vervolgens heb ik de custom made elbow op de turbo gemonteerd, de wastegate van de oude hybride T28 pas gemaakt op de GT2871R, het spruitstuk op de turbo gemonteerd en het spruitstuk gewrapt in DEI titanium fibre heatwrap.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150213_006_zpsctftpv05.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150213_006_zpsctftpv05.jpg.html)
Het hele pakket heb ik vervolgens op het motorblok gemonteerd.
Hierna heb ik de 3" intakepijp gemonteerd, HKS luchtfilter en de accubak verplaatst.
Ook heb ik een oil catch can gemonteerd.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/IMG-20150215-WA0003_zpsr5ujaxkr.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/IMG-20150215-WA0003_zpsr5ujaxkr.jpg.html)
Ik wacht nu op een titania lambdasonde aangezien de oude bij het verwijderen uit de standaard elbow overleed.
Het is de bedoeling om binnen 2 weken de auto te laten mappen. Wanneer er cijfers bekend zijn zal ik deze hier plaatsen.
-
Ziet er indrukwekkend uit!
Echt super gaaf ;D!!
-
Goed bezig :)
-
Is de flens van het RVS spruitstuk wel vlak? Deze worden soms enorm krom geleverd.
-
Jazeker! De verkoper heeft dit al gechecked en ik ook nogmaals.
De motor heeft al een aantal malen gedraaid en alles is prima in orde.
-
Ziet er goed uit Ruben! Hoop je GTI-R eens te zien op 1 van onze meetings :).
-
Het is even stil geweest, maar er is weer een update :)
Na de straatmapping kwam er een olielek aan het licht, dit lek zat in/rond de krukaskeerring .
Na het vervangen van de keerring en de krukaspulley bleek uiteindelijk dat de oliepomp in het frontcover aan het overlijden was en lekte langs de tandwielen en het frontcover.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150324_007_zpsctslqdzc.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150324_007_zpsctslqdzc.jpg.html)
Om het goed aan te pakken heb ik een nieuw front cover gemonteerd en gelijk de motorolie en het oliefilter vervangen.
Nu dit in orde is kan de Pulsar de dyno op om het vermogen te meten.
Ik houd jullie op de hoogte!
-
Top!
Ben benieuwd :).
-
Gaaf! Ben benieuwd!
-
Nice, mag ik vragen waar je het spruitstuk vandaan heb ? Zoek er al een tijdje naar voor iemand
-
Vandaag zou de Pulsar op de dyno gaan om de resultaten te meten.
Jonne had voordat we op de dyno gingen de turbodruk verhoogd naar 1,43 bar, de Pulsar trok als een lier met deze setting.
Op de dyno bleek dat het stangetje van de wastegate de klep tijdens de "volledig open" stand raakte. Hierdoor bleef de klep
openstaan en kon geen meting worden gedaan op 1,43 bar.
Jonne gaat nu een andere wastegate (hogere basisdruk) monteren en de auto op de dyno meten.
Op 0,8 bar was er al wel een mooi resultaat: 301 pk!
-
300 pk is al heel erg netjes hoor :wedgie1:
-
Zeker weten! En in hoeverre mag je klagen met dat vermogen? ;)
Maar ik heb niet al dat geld erin gestoken om 300 krukaspk's te hebben.
We zullen zien waar het schip strand, volgens Jonne verder als 350 krukaspk's 8)
-
Kijk dat gaat de goede kant op met de R!
Welke ar heeft het turbinehuis van de turbo trouwens?
-
Het turbinehuis heeft een AR van 0.86 :)
-
We hebben cijfers :applaus:
397,7 pk en 478Nm! Ik ben reuze tevreden 8)
A.s. zaterdag hoop ik de Pulsar op te halen en dan moet ik alleen nog een Powerflex motorsteun monteren. Voor de
rest is de Pulsar nu voorlopig af, al met al een geslaagd avontuur!
-
Mooi resultaat, zeer netjes! Dit is nog steeds op 1,4 bar?
Pk's aan de krukas?
-
Dit zijn inderdaad krukaspk's.
Ik heb Jonne alleen maar even kort per mail gesproken en heb het niet over de druk gehad, maar ik ga er vanuit dat
dit op de druk is waar wij hem vorige al op gezet hadden; 1,45 bar.
Uiteraard hoor ik dit allemaal als ik de auto ga halen bij Jonne.
-
Mooi resultaat!! Veel genieten toegewenst ;).
-
Een indrukwekkend resultaat.
Heeft ook veel werk ingezeten :applaus:.
-
We zitten niet stil 8)
De volgende upgrades die op de planning staan zijn:
- Kleppendeksel met rode wrinkle lak spuiten en tegelijk de pakking vervangen
- Energy Suspension schakelrubber monteren
- Ander stuur monteren (welk stuur ben ik nog niet uit)
- Airbox maken om het luchtfilter
Uiteraard zal ik foto's plaatsen van bovenstaande modificaties.
Tot nu toe heb ik in ieder geval elke keer met een grote smile gereden, wat een vermogen voor zo'n kleine auto :D
-
Nardi stuurtje niks voor je?
-
Nee, dat is niet echt hetgeen wat ik zoek. Ik ben meer op zoek naar een (deep)dish stuurtje.
-
Nee, dat is niet echt hetgeen wat ik zoek. Ik ben meer op zoek naar een (deep)dish stuurtje.
die van OMP (of QSP) zijn goed :)
-
De stuurtjes van QSP zijn ook mijn 1e keuze ;)
-
Qsp stuur is chinese rommel. Verbuigen regelmatig.
-
Qsp stuur is chinese rommel. Verbuigen regelmatig.
Klopt, die van mij brak al na 1x sturen. Troep.
-
Deze verhalen heb ik ook gehoord, echter zijn er overal twee kanten aan een medaile.
Ik zie wel waar de keuze op valt :D.
-
Klopt, die van mij brak al na 1x sturen. Troep.
Je moet er ook aan draaien, niet aan trekken! :P
Ik heb al jaren een QSP stuurtje, niks mis mee!
-
Afgelopen weekend heb ik weer geklust aan de Pulsar 8)
Het kleppendeksel was niet netjes meer (lak afgebladderd) en dat was al een tijdje een doorn in mijn oog.
Ik heb het kleppendeksel opnieuw rood gespoten en tegelijk een nieuwe kleppendekselp akking en bougiegatpakki ngen gemonteerd.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150620_004_zpshvuxmekr.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150620_004_zpshvuxmekr.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150620_003_zpscjv6ek9z.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150620_003_zpscjv6ek9z.jpg.html)
Ook had ik een Energy Suspension schakelrubbers etje liggen. De montage hiervan ging erg gemakkelijk en ik voel ook daadwerkelijk een
verbetering met het schakelen.
Oud versus nieuw:
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150619_007_zpswoqg9703.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150619_007_zpswoqg9703.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150619_009_zpshhx2zb6e.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150619_009_zpshhx2zb6e.jpg.html)
Ook ben ik begonnen aan het maken van een afscheidingspl aat in de motorruimte waarachter het luchtfilter komt te liggen zodat de warme
lucht van de motor niet bij het luchtfilter kan.
Zodra ik dit plaatje af heb zal ik nieuwe foto's van de motorruimte plaatsen ;).
Deze week vervang ik preventief ook nog de verdelerkap en de rotor zodat dit ook allemaal weer fris is.
Ook wil ik nog een modificatie aan de achterruitenwi sser uitvoeren zodat deze in ruststand "plat" ligt op het raam in plaats van "staat".
-
lekker bezig, staat de pulsar nog steeds in de verkoop ?
-
De Pulsar staat niet meer in de verkoop, maar als iemand een goed bod doet dan mag de Pulsar van eigenaar wisselen ;).
-
Ziet er goed uit en leuke plannen. :)
Bij mijn n15 was het een kwestie van een gaatje wisselen in de ruitenwissermo tor
-
De verdelerkap en rotor heb ik zojuist gewisseld, hij loopt als een zonnetje!
Radium69: Ik had al een how-to gevonden op internet, echter blijkt het bij een Pulsar iets meer werk te zijn ;).
-
bij een micra moet je dan het e.a. verbouwen (of gewoon n motor zoeken van n uitvoering die al plat ligt)
-
Het kan gewoon met het bestaande motortje bij de Pulsar.
Ik zal wat foto's maken van het ombouwen.
-
Gisteren heb ik mijn QSP 70mm dish stuurtje binnen gekregen.
Gelijk gemonteerd, wat een fluitje van een cent is en de zithouding is voor mij prettiger geworden ten opzichte van het Momo Corse stuurtje. 8)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150626_001_zpsshr4gost.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150626_001_zpsshr4gost.jpg.html)
-
mooi stuurtje :)
-
Ben wel benieuwd naar die afscheidingspl aat voor het luchtfilter. Heb in mijn Mercedes ook zo'n "cold-air-intake" die nu direct naast het motorblok ligt ivm lpg-inbouw. Is jouw mod dan ook zo, dat de luchtstroom van buiten rechtstreeks naar het luchtfilter gaat?
-
xleonxl: Dankje! Ik ben er zelf ook blij mee.
Stagea260RS: Ik doe de cold air intake/box in 2 stappen. Eerst maak ik een afscheiding tussen het luchtfilter en de motorruimte.
Daarna ga ik vanuit de bumper met een kelk en neopreenslang een aanvoer maken naar het luchtfilter. Ik heb dit al eens eerder bij een auto
die ik had gemaakt en dat beviel erg goed! Als hij direct naast het motorblok ligt bij jou is het meer een "warm air intake" ;).
-
Vanmiddag heb ik weer een paar stappen voorwaarts kunnen maken met de Pulsar :D
Ik heb de intakepipe van de turbo ingekort zodat het luchtfilter verder naar links is komen te liggen in de motorruimte.
Vervolgens heb ik een afscheidingspl aat tussen het luchtilfter (en MAF) en de motorruimte gemaakt.
De plaat heb ik geborsteld en afgewerkt met kantbies. Tevens heb ik in de ruimte waarin het luchtfilter hangt een gat gemaakt voor de
aanvoerslang vanuit de voorbumper.
Al met al ben ik best tevreden met het vandaag behaalde resultaat.
Als volgende zal ik het HKS filterelement vervangen aangezien deze aan vervanging toe is.
Daarna zal ik de ruitenwissermo dificatie uitvoeren.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150628_15_24_50_Pro_zpsilr2p47z.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150628_15_24_50_Pro_zpsilr2p47z.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150628_15_25_05_Pro_zps5qcshygk.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150628_15_25_05_Pro_zps5qcshygk.jpg.html)
Als laatste nog een foto die goed laat zien hoe de positie van het nieuwe stuur is.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150628_009_zpsr0mpy2h7.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150628_009_zpsr0mpy2h7.jpg.html)
-
Mijn HKS filterelement heb ik vandaag binnen gekregen en ook gelijk gemonteerd.
Zie hieronder het verschil...
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150630_001_zps3eoqocqx.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150630_001_zps3eoqocqx.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150630_20_51_14_Pro_zpskxt9ltna.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150630_20_51_14_Pro_zpskxt9ltna.jpg.html)
-
die was wel aan vervanging toe :)
-
Klein beetje maar hoor ;D
-
Ondertussen heb ik weer een nieuw to do lijstje gemaakt.
Het belangrijkste doel van de meeste upgrades is om de Pulsar zo betrouwbaar mogelijk te maken.
- Clutch support bracket monteren (vooral met een zwaardere koppeling wil het nog wel eens gebeuren dat het koppelingspeda almechanisme letterlijk uit de firewall scheurt..)
- Ignition module verplaatsen (staat bekend om problemen bij blootstelling aan teveel hitte)
- RVS omvlochten koppelingsleid ing monteren
- Alle slangklemmen vervangen voor Mikalor W2 slangklemmen
- MSD Blaster SS E-Core bobine monteren (Dit is een relatief goedkope maar heel goede upgrade t.o.v. de originele bobine)
Zodra ik weer wat gedaan heb aan de Pulsar zal ik dit topic weer updaten.
-
Vandaag heb ik weer lekker geknutseld aan de Pulsar.
Allereerst heb ik een ruitenwissermo dificatie gedaan waarbij de 0-stand van de ruitenwisser niet verticaal maar horizontaal is.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150718_004%20zonder%20kenteken_zpsl9n0twgu.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150718_004%20zonder%20kenteken_zpsl9n0twgu.jpg.html)
Daarna heb ik de clutch support bracket gemonteerd. Dit ging erg snel door de goede pasvorm en het plaatje houdt het koppelingspeda al-
mechanisme stevig op zijn plaats.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150718_12_56_22_Pro_zpsadijjpin.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150718_12_56_22_Pro_zpsadijjpin.jpg.html)
Vervolgens heb ik de ignition module verplaatst. Deze zit naast de bobine tegen het motorblok en hitte kan de werking van de module
beïnvloeden en er zelfs voor zorgen dat deze overlijdt.
Ik heb de module verplaatst naar een plaats tegen het zijscherm waar het een stuk koeler is. Het verlengen van de draden ging zonder
problemen.
Tegelijk heb ik ook een nieuwe massakabel vanaf de accu naar de carrosserie gemaakt aangezien ik enige weerstand meette in de massapunten op de carrosserie.
Ook heb ik de TPS sensor opnieuw gekalibreerd.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150718_17_43_20_Pro_zpsw9dievyu.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150718_17_43_20_Pro_zpsw9dievyu.jpg.html)
Als laatste heb ik de nieuw aangeschafte MSD Blaster SS E-Core bobine gemonteerd. Hiervoor heb ik een bracket gemaakt en ook de
Magnecor bobine kabel aangepast.
De auto loopt merkbaar "strakker" door het hele toerenbereik.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150718_12_56_32_Pro_zpss96cu0u0.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150718_12_56_32_Pro_zpss96cu0u0.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150718_17_42_42_Pro_zpspqur50x5.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150718_17_42_42_Pro_zpspqur50x5.jpg.html)
De volgende upgrades zullen de staalomvlochte n koppelingsleid ing zijn en de Mikalor W2 slangklemmen.
-
Mooie upgrades weer :thumbsup:
-
Leuke goodies! :)
-
Primera freak en Radium69: Bedankt!
Nu de auto zo goed loopt wil ik zoveel mogelijk veranderen wat de duurzaamheid ten goede komt.
-
Msd is gewoon top spul!
-
De eerste ervaring is in ieder geval goed Jeroen ;)
-
goed bezig zo :)
-
Vandaag heb ik voor de verandering weer eens gesleuteld aan de Pulsar.
Al een tijdje had ik last van een licht zwetende stuurbekrachti gingsslang van het reservoir naar de pomp. Deze heb ik eraf gehaald en hierbij
bleek dat de originele slangklem die bij de pomp zat niet goed vast zat waardoor vloeistof kon ontsnappen.
Ook had ik in de UK een custom made spark plug cover besteld en vandaag heb ik deze gemonteerd.
Deze plaat staat niet alleen mooi maar zorgt er ook voor dat water uit de luchthapper in de motorkap niet bij de bougiegaten belandt.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150725_16_20_54_Pro_zpsjm6hdkv3.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150725_16_20_54_Pro_zpsjm6hdkv3.jpg.html)
-
Het is weer tijd voor wat updates :smile:
Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik Aerocatch Plus Flush motorkapsluiti ngen gemonteerd.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150811_10_00_46_Pro_zpshwlz8j5r.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150811_10_00_46_Pro_zpshwlz8j5r.jpg.html)
Hierna heb ik een custom made lederen pookhoes gemonteerd aangezien de oude pookhoes versleten was.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/WP_20150919_001_zpsdtyuxdai.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/WP_20150919_001_zpsdtyuxdai.jpg.html)
De volgende update was een Hel Performance RVS omvlochten koppelingsleid ing.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/IMG-20151003-WA0005_zpsx3covjeu.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/IMG-20151003-WA0005_zpsx3covjeu.jpg.html)
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/IMG-20151003-WA0015_zpsz5k63czn.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/IMG-20151003-WA0015_zpsz5k63czn.jpg.html)
Ook heb ik de brandstofpomp welke bij aankoop al gemonteerd was (Walbro) vervangen door een nieuwe Walbro pomp. Omdat er van de Walbro pomp geen factuur aanwezig was bij aankoop van de auto wilde ik het zekere voor het onzekere nemen.
(http://i1029.photobucket.com/albums/y353/rubendegram/IMG-20151003-WA0004_zpsjcz10liq.jpg) (http://s1029.photobucket.com/user/rubendegram/media/IMG-20151003-WA0004_zpsjcz10liq.jpg.html)
Hierna heb ik een Epman turbo blanket gemonteerd om de temperatuur onder de motorkap zoveel mogelijk te verlagen.
Een goede foto hiervan moet ik nog maken.
Ook heb ik een nieuwe complete mattenset besteld aangezien de huidige erg vaal beginnen te worden.
-
Weer lekker bezig zo te zien :smile:
-
Goed werk! Prima klusjes om zo zelf te doen
-
Netjes ruben :)
-
Bedankt jongens :smile: